Permalänk
Medlem

Skickade för snart en vecka sen ett mail till er orderavdelning om att jag ville använda ångerrätten på en order, men har fortfarande inte fått svar. Sist jag använde ångerrätten hos er fick jag inte heller svar på mailet utan en returfraktsedel dök upp i brevlådan en vecka senare. Det vore ju dock bra om man fick bekräftelse på att ni tagit hand om ärendet.

Dock är det guld att ni skickar ut returfraktsedlar iaf

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
Skickade för snart en vecka sen ett mail till er orderavdelning om att jag ville använda ångerrätten på en order, men har fortfarande inte fått svar. Sist jag använde ångerrätten hos er fick jag inte heller svar på mailet utan en returfraktsedel dök upp i brevlådan en vecka senare. Det vore ju dock bra om man fick bekräftelse på att ni tagit hand om ärendet.

Dock är det guld att ni skickar ut returfraktsedlar iaf

Tja!

Man ska alltid få ett automatiskt genererat mail, eller ett personligt svar. Om du inte har fått det så kan det bero på att mailen har knasat eller motsvarande.

Maila mig gärna ett RMA nummer eller ditt ordernummer så kan jag kolla varför inget mail har gått ut, lika bra att man kan följa upp sånt

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

hej slängde precis in en order på diverse kablar och skruvar.. men iaf så blev en utav sakerna restnoterad nämligen
KABEL KOMPOSIT FÖRLÄNGNING 1XRCA HA - HO 10M art nr: 5010117435 går de att få fram nån ungefärlig tid när ni beräknar få in denna i lager så jag kan få min order?

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
om man inte är en datornörd/elektroniknörd så ska man inte få en sådan instruktion (förutsatt att vi fortfarande pratar om skruvmejseln och inte startknappen), så enkelt är det. Även om du och jag kanske skulle klara av det så bör det vara en frivillig åtgärd och något som Dustins serviceavdelning borde sköta om.

Du tog mig på helt rätt sätt heande och det är det jag menar att det är inget bra förslag att lägga ngt metallföremål på moderkortet och har man garanti kvar på sina saker så kan man lik väl skicka det som jag nu fick göra i detta fall.

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elyxiator
hej slängde precis in en order på diverse kablar och skruvar.. men iaf så blev en utav sakerna restnoterad nämligen
KABEL KOMPOSIT FÖRLÄNGNING 1XRCA HA - HO 10M art nr: 5010117435 går de att få fram nån ungefärlig tid när ni beräknar få in denna i lager så jag kan få min order?

Hej!

Distributören har dessa på lager och beställningen till dom är redan gjord i skrivande stund. Skulle tippa på max 1-2 dagars leveranstid.

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk

Noterade att default-värdet på expiration date när man betalar med kreditkort fortfarande är 08, känns lite förra året

Annars har jag bara beröm för mina senaste ordrar som levererats snabbt och smärtfritt :]

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej har en liten fråga.. vet inte om det passar in här men gör ett försök..

har försökt under en längre tid nu tagit reda på en sak som en lärare sa till mig. jag går på it-gymnasiet i västerås och min lärare sa att it-gymnasiet hade något speciellt avtal med dustin som gjorde att man skulle få billigare pricer, skulle gälla både elever och lärare så länge man använder sig av sin email adress man får via skolan.. nu till själva problemet. har skickat typ 4 mails till kundservice@dustinhome.se och order@dustinhome.se då jag inte hittade någon annan stans att vända mig.. det jag ville veta var då om detta avtal som min lärare sa existerar och hur jag gör för att ta del av den rabatten man ska få, har provat uppdatera min email men funkade inte

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Dustin AB

Har skickat vidare ovanstående notering & fråga.

@ norrby89 -> Kan du maila mig på jm@dustin.se så får du snabbare svar så fort jag får svar.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk

Hej

Med risk för att det här blir långt. Men då man inte får något svar via mejl så prövas detta.

Har en bärbar Hp dv9312 som moderkortet antagligen har gått sönder.
Jag har skickat in den till er på reklamation då den endast är 1,5 år gammal.

Då jag anser att det borde hålla längre än så. Då datorn faktiskt kostade 10500 ny. Och inte på något sätt missköt.

Då det fanns skolarbete kvar på hårddisken så bifogade jag en lapp om att man inte fick formatera den.

Idag när ja kollar min mejl så får jag veta att ni har skickat tillbaka den utan att jag har haft en chans att på något sätt förändra något.

Då felet inte gäller hårddisken utan det är moderkort som är problemet iaf vad de sa på supporten hos Hp.

Så förstår inte jag vad som är problemet?

Dvd-läsaren var ju trasig vid leverans knappen var helt intryckt. Då jag aldrig hade haft en bärbar innan så trodde jag att det skulle vara så på den modellen.

Visst det har ju inte varit något problem att öppna den igenom vista men sen slutade den att bränna cd skivor helt plötsligt men dvd gick bra.

Var också pixelfel på skärmen när jag fick hem den. Ringde då till er och framförde detta fick som svar att Hp inte lämnade någon garanti på pixelfel men hänvisade till hp supporten. Men de brydde sig inte speciellt mycket så det har jag levt med.

Nu är det ju så att det inte någon garanti kvar på den. Men vill ju inte öppna upp och plocka ut disken då plomberingarna blir brutna. Och det kanske blir tjafs om att man har varit där inne och förstört det själv.

Har ju googlat runt lite om det här problemet på just dv9000serien och jag är ju inte helt ensam detta problem. Finns de som har fått sitt moderkort utbytt upp till tre gånger.

Kritiken är då att jag aldrig har fått någon chans att påverka det beslutet som ni tog. Då jag måste fixa nya retur lappar skicka den igen = Att jag får vänta längre tid på att få den tillbaka.
Och att jag hade förväntat mig lite mer hjälp från eran sida.

Kan ju inte säga att jag har varit så nöjd med datorn i övrigt på grund av alla dessa fel. Men det är ju inte ert fel heller. Det var ju jag som valde den fast jag hade ju lite mer förhoppningar då den kostade en slant.

Är ju i behov av att få tillbaka datorn då den används dagligen. Så önskar jag mig en snabb lösning på detta. Har ju annars inte haft något negativt att säga om er förut.

Visa signatur

lalal

Permalänk
Dustin AB

@ AmAroK _III

Hej!

Vid andra- och tredjeårsreklamationer gör en certificerad HP's serviceverkstad (inte vi) bedömningen om felet. "Problemet" är att de genomför alltid en recovery på systemet, oavsett felnatur. I och med att returavdelningen hos oss kanske upptäckte att du hade arbete på disken så gissar jag på att datorn returnerades så att du kunde plocka ut informationen, då dataextrahering aldrig ingår i garanti/serviceärenden.

Om du önskar att jag tar en titt på ärendet så kan du maila mig på jm@dustin.se så kollar vi upp det, bifoga ärendenummer och/eller ordernummer.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem

Kritik

Jag är väldigt besviken på hur ni hanterar mitt ärende.

Jag köpte bland annat ett moderkort av er, som visade sig vara defekt.
Kontaktade Asus som va tillverkaren ang. felet och dom meddelade att jag skulle få ett nytt kort.

Kontaktar Dustins support och får det direkt klassat som "dead on arrival".
Då denna datorn ska användas i mitt jobb va jag redan stressad över att inte ha en fungerande dator.
Jag skulle direkt få en fraktsedel, jag skulle skicka in det trasiga moderkortet så komplett jag kunde (eftersom jag köpt en hel dator i delar va det förståligt ifall något saknades).

Jag skulle INTE behöva vänta på utredning eller reparation, dels för att kortet va trasigt från stund 1 och jag ringde in det omedelbart, och dels för att Asus redan konstaterat felet.

Skickade in moderkortet dagen efter med er fraktsedel... Ringde nu för att kolla om man kan få fraktsedelsnumret på ersättningskortet då jag varit utan moderkort och därmed dator i 1 vecka nu och vill hämta ut det så fort det går. Får då svaret att jag kommer få vänta minst en vecka innan ärendet är klart och jag får ett nytt kort?!

Från "så fort vi får det trasiga" till "minst en vecka för utredning"?!

Jag överväger nu att köpa ett nytt kort på annat håll för att få igång datorn, sen hur jag gör med det jag köpte hos er får jag ta när jag väl får det, om en vecka eller två?

Ge rätt info från början istället för att lova att lösa problemet på nolltid och sen göra det motsatta!

Visa signatur

Mjölk är livet!

Permalänk
Dustin AB

Re: Kritik

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patbos
Jag är väldigt besviken på hur ni hanterar mitt ärende.

Jag köpte bland annat ett moderkort av er, som visade sig vara defekt.
Kontaktade Asus som va tillverkaren ang. felet och dom meddelade att jag skulle få ett nytt kort.

Kontaktar Dustins support och får det direkt klassat som "dead on arrival".
Då denna datorn ska användas i mitt jobb va jag redan stressad över att inte ha en fungerande dator.
Jag skulle direkt få en fraktsedel, jag skulle skicka in det trasiga moderkortet så komplett jag kunde (eftersom jag köpt en hel dator i delar va det förståligt ifall något saknades).

Jag skulle INTE behöva vänta på utredning eller reparation, dels för att kortet va trasigt från stund 1 och jag ringde in det omedelbart, och dels för att Asus redan konstaterat felet.

Skickade in moderkortet dagen efter med er fraktsedel... Ringde nu för att kolla om man kan få fraktsedelsnumret på ersättningskortet då jag varit utan moderkort och därmed dator i 1 vecka nu och vill hämta ut det så fort det går. Får då svaret att jag kommer få vänta minst en vecka innan ärendet är klart och jag får ett nytt kort?!

Från "så fort vi får det trasiga" till "minst en vecka för utredning"?!

Jag överväger nu att köpa ett nytt kort på annat håll för att få igång datorn, sen hur jag gör med det jag köpte hos er får jag ta när jag väl får det, om en vecka eller två?

Ge rätt info från början istället för att lova att lösa problemet på nolltid och sen göra det motsatta!

Hej!

Har du något RMA nummer på ärendet? Om du har det så kan du maila över det till mig på jm@dustin.se.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem

Stort tack till Dustin som redde ut problemet på några timmar!

Visa signatur

Mjölk är livet!

Permalänk
Medlem

Hejsan, jag länkar till en annan post jag gjorde. (Visste inte att ni hade en aktiv "problemtråd" som den här):

Dustin Home - Konstig syn på kundsupport.

Skulle ni kunna ta en titt på ärendet och försöka hålla mig underrättad på statusen och hur det fortskrider?

Ni kan skicka mig ett e-mail och be om ordernummer.

Det här missödet (Postens eller ert) gör mig väldigt handikappad när det kommer till att utföra mitt arbete på distans, och jag har inte tid att vänta särskilt länge om nyförsändningen skulle dra ut på tiden. Jag behöver en arbetsför dator promto.

Visa signatur

"Then I saw her face, now I´m a believer"

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Believer
Hejsan, jag länkar till en annan post jag gjorde. (Visste inte att ni hade en aktiv "problemtråd" som den här):

Dustin Home - Konstig syn på kundsupport.

Skulle ni kunna ta en titt på ärendet och försöka hålla mig underrättad på statusen och hur det fortskrider?

Ni kan skicka mig ett e-mail och be om ordernummer.

Det här missödet (Postens eller ert) gör mig väldigt handikappad när det kommer till att utföra mitt arbete på distans, och jag har inte tid att vänta särskilt länge om nyförsändningen skulle dra ut på tiden. Jag behöver en arbetsför dator promto.

Tjena!

Du får gärna maila ditt ordernummer till mig på jm@dustin.se så kollar jag upp ärendet och vilka möjligheter som finns.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker tråden har kommit ifrån sitt ämne, vilket är feedback så de kan göra saker bättre. Nu verkar det mest vara kundsupport här. Skicka PM eller e-mail till Jüri istället om ni vill att han ska ta en titt på något ärende som har gått snett.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Jag kopierar ett förbättringsförslag ifrån min tråd nämnd ovan:

Citat:

...Även om det skulle vara postens fel så kan det ju inte vara så svårt att ha en automatisk koll med feedback på de kolli-nummer de skickar ifrån sina lager.

Saken är den att Dustin har alla verktyg (plus många till) och bättre utgångspunkt och bakgrundsinformation för att kontrollera och följa upp status på alla deras försändelser som konsumenten uppenbarligen (vad jag förstått) har nuvarande ansvaret över.

Om Dustin följer upp de kolli-id:n som de skickar mot postens logistik-server som vi konsumenter hänvisas till, så kan de matcha godssökningens väldigt statiska svar för att snabbt själva inse när något paket verkar ha kommit bort.

Bakgrunden till detta är att jag inte förstår varför konsumenten har detta ansvar idag, vi vet ju t.ex. aldrig om en försenad leverans beror på komponentbrist eller andra interna händelser, men det vet ju ni på Dustin. Ni vet förövrigt också exakt när ni skeppar ut en försändelse... vilket konsumenten inte heller vet.

Så varför inte bara införa en automatisk koll mot Postens logistik-server (säg 1 gång per dag) och när paket inte avancerar eller aldrig inkommer så flaggas ordern och någon får titta på det.

Visa signatur

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Jag kopierar ett förbättringsförslag ifrån min tråd nämnd ovan:

Saken är den att Dustin har alla verktyg (plus många till) och bättre utgångspunkt och bakgrundsinformation för att kontrollera och följa upp status på alla deras försändelser som konsumenten uppenbarligen (vad jag förstått) har nuvarande ansvaret över.

Om Dustin följer upp de kolli-id:n som de skickar mot postens logistik-server som vi konsumenter hänvisas till, så kan de matcha godssökningens väldigt statiska svar för att snabbt själva inse när något paket verkar ha kommit bort.

Bakgrunden till detta är att jag inte förstår varför konsumenten har detta ansvar idag, vi vet ju t.ex. aldrig om en försenad leverans beror på komponentbrist eller andra interna händelser, men det vet ju ni på Dustin. Ni vet förövrigt också exakt när ni skeppar ut en försändelse... vilket konsumenten inte heller vet.

Så varför inte bara införa en automatisk koll mot Postens logistik-server (säg 1 gång per dag) och när paket inte avancerar eller aldrig inkommer så flaggas ordern och någon får titta på det.

Hej!

Ang. att du som kund inte vet när vi skickar en förseändelse; När en order lämnar oss får du som mottagare ett mail med ett sökbart kollinummer, det innebär att leveransen har lämnat oss, och detta får köparen reda på via e-post samma sekund som paketet faktureras ut.

Jag ska lämna vidare förslaget.

Ang. ditt ärende i övrigt så är det löst, har även skickat mail till dig.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem

Kom precis att tänka på att ni numera inte skickar ut kvitton med ordrarna? Man får bara en plocksedel som jag antar inte gäller som kvitton (för garanti tänker jag då). Man får ju ett ordererkännande-mail men det gäller inte heller som kvitto för garanti va? Enda sättet att få en fakturakopia är ju att gå in på orderhistoriken på eran hemsida och be att få det mailat för varje order.

Om så är fallet (att endast fakturakopian gäller för garanti) vore det smidigt att på enkelt sätt få alla kvitton mailade till sig med en knapptryckning så att man kan ta backup på de Om nånting ("God forbid" ) händer med företaget måste man ju gå via tillverkaren med garantin (se datorbutiken.com ) och då krävs ju kvitto för att kunna styrka inköpsdatum.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
Kom precis att tänka på att ni numera inte skickar ut kvitton med ordrarna? Man får bara en plocksedel som jag antar inte gäller som kvitton (för garanti tänker jag då). Man får ju ett ordererkännande-mail men det gäller inte heller som kvitto för garanti va? Enda sättet att få en fakturakopia är ju att gå in på orderhistoriken på eran hemsida och be att få det mailat för varje order.

Om så är fallet (att endast fakturakopian gäller för garanti) vore det smidigt att på enkelt sätt få alla kvitton mailade till sig med en knapptryckning så att man kan ta backup på de Om nånting ("God forbid" ) händer med företaget måste man ju gå via tillverkaren med garantin (se datorbutiken.com ) och då krävs ju kvitto för att kunna styrka inköpsdatum.

Hej!

Ska kolla upp exakt hur det ligger till, återkommer.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker ni bibehåller ert fina rykte riktigt bra: med snabba leveranser, bra servicenivå, konkurrenskraftiga priser, studentpriser, användarvänlig sida, bra forumkontakt, osv.

Jag vill inte vara en liten g**** som klagar.
Men det känns rätt fånigt att ni märker vissa av era produkter som "kampanj", med ett pris som är över 200% mot era lägsta konkurenter

Jag är medveten om att företag måste tjäna pengar och inköpspriserna varierar, men skippa då för guds skull "kampanj" märkningen.
Mitt budskap: skippa kampanjmärkningen om det inte är kampanj.

Dlink 615 för 795kr
En av dom stora elektronikkedjorna har den för 379kr.
http://www.dustinhome.se/pd_5010116524.aspx
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=215488

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Jag tycker ni bibehåller ert fina rykte riktigt bra: med snabba leveranser, bra servicenivå, konkurrenskraftiga priser, studentpriser, användarvänlig sida, bra forumkontakt, osv.

Jag vill inte vara en liten g**** som klagar.
Men det känns rätt fånigt att ni märker vissa av era produkter som "kampanj", med ett pris som är över 200% mot era lägsta konkurenter

Jag är medveten om att företag måste tjäna pengar och inköpspriserna varierar, men skippa då för guds skull "kampanj" märkningen.
Mitt budskap: skippa kampanjmärkningen om det inte är kampanj.

Dlink 615 för 795kr
En av dom stora elektronikkedjorna har den för 379kr.
http://www.dustinhome.se/pd_5010116524.aspx
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=215488

Hej!

Har skickat vidare informationen, tackar.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Jag tycker tråden har kommit ifrån sitt ämne, vilket är feedback så de kan göra saker bättre. Nu verkar det mest vara kundsupport här. Skicka PM eller e-mail till Jüri istället om ni vill att han ska ta en titt på något ärende som har gått snett.

Verkligen, men det är som dom flesta trådar här på SweC, börjar med en sak slutar med en annan.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
Hej!

Har skickat vidare informationen, tackar.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Det var snabbt, nu är den ivf nere på 595 kr (prisjakt har inte hunnit uppdatera). Ser ingen kampanj-skylt heller.

Om vi ska spinna vidare på den feedbacken vore att prissättarna endera måste kontrollera prisjakt (eller bli bättre på det) innan kampanjskyltar sätts ut, eller något automatiskt program som går igenom och varnar när någon "kampanj"-produkt är ovanligt dyr.

Såklart får ni ta ut vilka priser ni vill, är det rimliga så handlar man hos er, är det väldigt mycket så tittar man någon annanstans, fine (man kan inte vara billigast på allt). Men jag tycker som Airwolf att det ger "bad will" om den skyltas som kampanjvara när det är dyrt.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Jag föreslår att ni inför striktare kontrollrutiner innan ni skickar kompletterande paket (t.ex. när Posten tappat bort leveranser) och innan ni skickar ersättningsfakturor.

Som t.ex. att ni även jämför totalt antal produkter, jämför pris, eller dylikt.

Som det visade sig nu så missade handläggaren för mitt ärende att det var 3st. fläktar i min borttappade order som ni skulle skicka ersättningspaket för, således fick jag bara 1 och ni blir tvungna att uppdatera med ytterligare en försändelse till mig (åter igen) och även uppdatera er faktura till Posten, då dem har 3 fläktar i det paket de tappat bort.

Det är alltid bättre för alla parter om ni kan vara noggranna till att börja med.

Visa signatur

Permalänk

...

...

...
Permalänk
Medlem

Eftersom eran kundservice är inkompetent att svara på frågan eller få tag i rätt person att fråga efter att jag väntat i flera dagar så frågar jag här istället på sweclockers.
Vem vet kanske man får ett rakt svar direkt av dustinhome där man inte lovar att höra av sig nästa dag men sen skiter i det.

Frågan gäller om man har någon slags garanti på julklappen som man vann från dustinhomes julklappstävling?
För jag ringde tillverkaren och dom sa jag måste höra med dustinhome när det gäller något man vunnit. Men eran kundservice hade tyvärr ingen aning och bad att få återkomma nästa dag vilket dom inte gjorde.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Dustin AB

Hej alla!

Citat:

Jag föreslår att ni inför striktare kontrollrutiner innan ni skickar kompletterande paket (t.ex. när Posten tappat bort leveranser) och innan ni skickar ersättningsfakturor.

Som t.ex. att ni även jämför totalt antal produkter, jämför pris, eller dylikt.

Som det visade sig nu så missade handläggaren för mitt ärende att det var 3st. fläktar i min borttappade order som ni skulle skicka ersättningspaket för, således fick jag bara 1 och ni blir tvungna att uppdatera med ytterligare en försändelse till mig (åter igen) och även uppdatera er faktura till Posten, då dem har 3 fläktar i det paket de tappat bort.

Det är alltid bättre för alla parter om ni kan vara noggranna till att börja med.

Helt rätt, givetvis försöker vi vara så noggranna som möjligt, men så länge ett ärende kräver manuell hantering så kommer den mänskliga faktorn ha sitt att säga då och då.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SGT
Hej,

Jag har alltid upplevt kundservice på dustin/dustinhome tillmötesgående och proffsiga, det är en stor orsak till att jag alltid handlat hos dem.

I september 2008 köpte jag följande:
1 x HP MEDIA SMART SERVER EX470 SERVER 512MB/500GB LAN
3 x SEAGATE BARRACUDA 7200.11 1TB 7200RPM SATA/300 32MB
1 x CORSAIR 2GB VS DDR2 PC5300 667MHZ

Bakgrund:
Har ovetandes problem med servern från start, den gör blåskärms omstarter sporadiskt. Svårt att upptäcka dock, den remotas och sköter sig själv i princip!
Men i julas när jag för första gången hade tid över så tog jag tag i problemet och gjorde en logisk felsökning samt en himla massa läsande på forum för just denna typ av server.
Andra användare rapporterar att detta minne har servern problem med, alltså minnet är inkompatibelt med servern eller vice versa.
Blev glad över att hitta en eventuell orsak på problemet så jag beställer snarast ett nytt minne av märket Kingston.
Servern fungerar nu 100% perfekt, alla tidigare problem är borta.

Nu till frågan:
Nu är det januari 2009, men jag lägger i alla fall en returförfrågan på minnet och förklarar kompatiblitets problemet.
Jag tänkte att jag skulle kunna få kredit för det inkompatibla minnet som är Corsair eller HP's fel och inte mitt eller Dustin's.

Det som händer är att jag ganska omgående får ett nytt Corsair minne skickat till mig utan dialog med mig.
Jag ifrågasätter det genom ett mail då jag ej har någon som helst nytta av detta minnet.
Och det enda jag får till svar är att jag i princip får skylla mig själv och att jag skulle kontrollerat att minnet var ok inom ångerrätten (14 dagar?).

Första gången jag ej kommer överens angående returförfrågan på kundservice.

Vad är rätt och fel?

Hej! Om du har möjlighet att skicka över mailkonversationen till jm@dustin.se så skulle det uppskattas, så får vi se hur vi löser det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av muSashi
Eftersom eran kundservice är inkompetent att svara på frågan eller få tag i rätt person att fråga efter att jag väntat i flera dagar så frågar jag här istället på sweclockers.
Vem vet kanske man får ett rakt svar direkt av dustinhome där man inte lovar att höra av sig nästa dag men sen skiter i det.

Frågan gäller om man har någon slags garanti på julklappen som man vann från dustinhomes julklappstävling?
För jag ringde tillverkaren och dom sa jag måste höra med dustinhome när det gäller något man vunnit. Men eran kundservice hade tyvärr ingen aning och bad att få återkomma nästa dag vilket dom inte gjorde.

Dessa kan reklameras till vår kundservice, det var lite halvt oklart om hur exakt det skulle fungera, beklagar att du inte fick snabbare besked.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja

Dessa kan reklameras till vår kundservice, det var lite halvt oklart om hur exakt det skulle fungera, beklagar att du inte fick snabbare besked.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Fick precis svar från eran kundservice Jüri efter att nästan väntat en vecka på svaret..
Fick iallafall följande svar:

Hej!

Har nu fått svar på om garantitiden gällande er Julklapp tyvärr måste jag meddela att det inte är någon garantitid på denna.

Vänliga hälsningar

Therése Rydörn

Dustin

Dustin home

Så vad är det som gäller egentligen? Har hon på kundservice fel? eftersom du säger att jag har rätt till garanti.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muSashi
Har nu fått svar på om garantitiden gällande er Julklapp tyvärr måste jag meddela att det inte är någon garantitid på denna.

Det kan reklameras, maila gärna mig ordernumret samt info om vad det var för problem så fixar jag det. Den korrekta informationen har nog inte hunnit ut till alla här.

Jag finns på jm@dustin.se

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB