Permalänk
Medlem

Ny dator, nästan beställd... ;)

Ny dator är delvis "nästan" beställd, vad tycker ni om detta -> http://www.prisjakt.nu/produktlistor.php?do=lista&k=585023

Kommer primärt använda datorn till flygsimulatorn FSX.

Vad tror ni jag måste ha för nätagg, vill gärna ha ett modulärt, jag har i min gamla dator ett bra OCX nätagg på 450W, har för mig det klarade att peaka typ 600W, men jag är tveksam till om det funkar, det drev ett AMD 939 system innan med ett 7800GT kort, men jag är osäker på om det funkar till detta moderkort och om det kan driva grafikkortet, det behöver väl 2x6 pin GTX 260?

Chassi funderar jag på Antec Three Hundred, disk har jag inte bestämt ännu, vad rekommenderas?

Tack!

Permalänk
Medlem

Har du allt annat? som chassi, hdd , dvd rom?

Permalänk
Medlem

Jag har ett "Cooler Master Real Power M850"... Det är på 850W, och det är modulärt! Och det följer med alla sorts kablar, bl.a. 4 st 6-pin kablar, till grafikkortet... Jag har också ett i7 system, precis som du har tänkt att köpa! Mina komponenter finns i Sign!

Nätagget låter verkligen ingenting! Jag hör ingenting från det. Mina chassifläktar är det enda som låter...

600W är alldeles för lite...

Jag har Antec P182, och det rekommenderar jag verkligen! Sjukt bra chassi! Väldigt rymligt också! Det är också mycket snyggare i verkligheten, än på bild!

Angående hårddisken, så har jag en Western Digital Caviar Blue 640 GB, och den är sjukt bra! Knäpptyst och väldigt snabb! Rekommenderas!

Spelar också mycket FSX!!!! :D:D

Vill gärna se ett galleri, sen när du har byggt datorn!!!!!

//antonmoritz

Visa signatur

Core i7 920 @ 3,8 Ghz | Noctua NH-U12P se1366 | P6T Deluxe | Corsair 6GB 1600 Mhz | ASUS GTX 295 | WD Caviar Blue 640 GB | WD Velociraptor 300 GB |Windows 7 Ultimate x64 RC | 3D Mark Vantage: 24 887 poäng | -----> Galleri <-----

Permalänk
Medlem

600W är inte alls lite, hans dator kommer no inte dra mer n 400W ändå, dock så är frågan om nätagget är av bra kvalite.

Hd att rekommendera är http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=341502 .

Antec 300 är väl OK men antagligen inte tyst.

/K

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
600W är inte alls lite, hans dator kommer no inte dra mer n 400W ändå, dock så är frågan om nätagget är av bra kvalite.

Hd att rekommendera är http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=341502 .

Antec 300 är väl OK men antagligen inte tyst.

/K

Jag tror inte ett skit på att det räcker med 600W med ett gammalt nätagg... Det är ju bara dumt och chansa! Bättre att köpa ett kvalitets nätaggregat, och så att du har marginal! Det finns ju stor risk att datorn kan få oväntade krascher, om man har fel nätaggregat! Bättre att vara på den säkra sidan!

Visa signatur

Core i7 920 @ 3,8 Ghz | Noctua NH-U12P se1366 | P6T Deluxe | Corsair 6GB 1600 Mhz | ASUS GTX 295 | WD Caviar Blue 640 GB | WD Velociraptor 300 GB |Windows 7 Ultimate x64 RC | 3D Mark Vantage: 24 887 poäng | -----> Galleri <-----

Permalänk
Medlem

Gissar på att du kan ha nytta av mer minne.

Permalänk
Medlem

Anton, då bör han köpa ett nytt, tex corsair 620W. Finns inget bättre än folk som tror att man måste ha så många watt över. Dessutom påverkas inte PSU märkbart med tiden, så har han ett 2 år gammalt på ~600w som är av stabil typ, så ska det inte vara något problem alls. Hade en m12-600w i längre tid och det var inga problem alls till mitt system, och skulle inte vara för honom heller.

Att du skriver "jag tror inte ett skit på att det räcker med 600w med ett gammalt nätagg..." Tyder bara på okunnighet..

Permalänk
Medlem

Detta är psu:n som sitter i den gamla datorn -> http://www.ocztechnology.com/products/memory/ocz_modstream_po...

Tack för tips om hårddisk, lägger till dem i min produktlista nr.2

Cooler Master 850W såg najs ut men för mig lite dyrt tyvärr.

Minne har jag nog tänkt att kanske köpa till i efterhand, det moderkort jag tittar på har ju 6 minnesplatser, så borde ju kunna få in 3x1gb extra sen om det behövs.

Tanken är också att överklocka cpu till ~3.2GHz.

Permalänk
Medlem

Du kan vara lugn, den PSUn är av bättre kvalite och bör inte ställa till med problem.

/K

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Ok, blev ett GTX285 istället, men både GTX260 och GTX285 behöver ju 2x6pin strömmatning, känns kört ändå eller, vet ju att man kan skaffa adapter för 2x4 pin till 1x6pin, funkar det tro?