Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sack
Ärligt talat har jag inte någon aning alls.. Men vattnet pumpas runt och håller hela mitt system under 50c i load på Crysis Warhead i veryhigh. Därimot är mina kärnor väldigt ojämt varma, kan beror på att jag var tvungen att fixa egen fästannordning för att få på blocket mot CPU. CPU 1-2-3 är ganska jämna, sen har vi CPU 4 som är nästan 5-8c kallare. (Det är i load) Har du märkt någonting liknande med ditt block?

Slänger upp lite bilder på systemet när jag vänt radiatorn så att jag inte har en massa slang utanför chassit. Blev ganska bra, har dock inte fäst den så det sitter snyggt än är lite snett.

Du kan kolla rpm med everest. http://www.download.com/3001-2086_4-10832752.html?spi=38a0555...

Jo de skiljer nästan 10*C mellan mina körnor, den ena ligger på 49 och den andra på 40 ^^.

Visa signatur

I7 920 @ 4.2GHz / P6T Deluxe V2 / 2x GTX 470 / 12GB OCZ Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klAAs
Du kan kolla rpm med everest. http://www.download.com/3001-2086_4-10832752.html?spi=38a0555...

Jo de skiljer nästan 10*C mellan mina körnor, den ena ligger på 49 och den andra på 40 ^^.

Ja, men han har ju inte kopplat det till moderkortet.

Visa signatur

Core i7 920 ~4.1ghz | 6gb Corsair XMS3 1600mhz | ASUS P6T SE | Corsair 650W | Powercolor Radeon 5870 1024mb | HDD1: 250 32mb WD Blue Edition, HDD2: 640gb WD 16mb | Antec Twelvehundred | Logitech Illuminated | Logitech G5 |

Permalänk

bytte du 2st 8800 mot ett GX2?

Visa signatur

E6600 @ 3,00GHz| Gigabyte GA P35 DS3 | GTX 260 | 4 GB Corsair XMS 2 DHX PC2-6400 | Hitachi 500gb | Corsair HX 620w |

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenRosaLilla
bytte du 2st 8800 mot ett GX2?

Ah, precis. 2st evga 8800 ultra superclocked med fullcover vattenblock mot ett XFX 9800gx2 XXX

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Väldigt snyggt system

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk

har liknande saker i mitt wc system, jag har PA120.2, Fuzion v2, DDC pump 18w med PT Topp och en mcres.

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne-Mohammed
har liknande saker i mitt wc system, jag har PA120.2, Fuzion v2, DDC pump 18w med PT Topp och en mcres.

Najs du.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Skall du sälja gamla moderkortet är jag köpsugen
Du har pm!

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

quad SLI? jag ser bara två kort, senast jag kollade så betyder quad 4(fyra)

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph33r
quad SLI? jag ser bara två kort, senast jag kollade så betyder quad 4(fyra)

9800gx2 (2 kärnor per kort) x2 = 4kärnor = QUAD Sli.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flukke
Skall du sälja gamla moderkortet är jag köpsugen
Du har pm!

Du har PM.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sack
9800gx2 (2 kärnor per kort) x2 = 4kärnor = QUAD Sli.

tss, det där är ju lika ologiskt som att säga att en quad prolle på 2GHz har en totalkraft på 4x2=8GHz

Och vad skulle du i sådana fall kalla en I7 med HT enabled? Octuple-core?

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph33r
tss, det där är ju lika ologiskt som att säga att en quad prolle på 2GHz har en totalkraft på 4x2=8GHz

Och vad skulle du i sådana fall kalla en I7 med HT enabled? Octuple-core?

http://www.slizone.com/object/slizone_quadsli.html

I rest my case.

Mvh

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser nice ut

Permalänk

Varför kör du nu 2.8 ghz på din prolle? :S

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =ultrafox=
Varför kör du nu 2.8 ghz på din prolle? :S

För att den egentliga skillnaden inte är speciellt stor i de spel jag lirar, så jag tänkte undervolta och köra den i stock mhz så det inte blir så stor press på Nordbryggan. Den blir så varm på Nvidiachipset och då låter fläkten mycket mer.

Jag kan om jag vill köra den i 4ghz utan problem, men högre har jag inte fått den riktigt stabil än med mitt nya moderkort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mycket fint sack! Snacka om utveckling 5P

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av DuRac3ll:

Mycket fint sack! Snacka om utveckling 5P

Tack så mycket. Jovars, det blev lite bättre.

Visa signatur

Permalänk

sjukt nice;)