Hörlurar + Ljud Kort, eller ett par bättre hörlurar

Permalänk
Medlem

Hörlurar + Ljud Kort, eller ett par bättre hörlurar

Vilket av dessa 2 " Set-up's" kan ge mig den " bästa " ljudkvaliten när det kommer musik spelning.

Lyssnar mest på HD-Audio för tillfället och vill få ut det mesta som går ur datorn så...

Ska jag välja CREATIVE SOUND BLASTER X-FI TITANIUM
http://www.dustinhome.se/pd_5010197341.aspx?
+ CREATIVE AURVANA X-FI
http://www.dustinhome.se/pd_5010124721.aspx?

Eller ska jag bara köra på dessa hörlurar
http://www.dustinhome.se/pd_5010060033.aspx

Sitter på intregrerat ljudkort atm

Permalänk
Medlem

Bra ljudkort är ett måste med bra lurar, och köper du ett par dyra lurar tjänar du ibland på att ha en hörlursförstärkare om lurarna är svåra att dra runt för ljudkortet.

HD650 är bra lurar, men utan bra drivning/ljudkort, så är det inte något jag kan rekommendera.

EDIT: Alla har ju olika ljudideal, är ingen älskare av Sennheisers ljud själv även om andra älskar det. Finns alternativ på marknaden såsom, Denon, AKG, BeyerDynamic. Provlyssna gärna och hitta något som passar just dig.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

"HD-Audio" <--?

Nej, inget X-Fi, detta har både mkt bättre ljudkvalité samt hörlursförstärkare:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=376133

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
"HD-Audio" <--?

Nej, inget X-Fi, detta har både mkt bättre ljudkvalité samt hörlursförstärkare:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=376133

HD audio, jag antar att det är okomprimerat eller väldigt lite komprimerat ljud... tror jag ;).

Hur som helst, jag håller med om ljudkortet är skit och har funderat på just det ljudkortet du linkade.. men det blir ett helvete o klämma in i min budget

Edit; Ser denna config bra ut? ; http://www.dustinhome.se/pd_5010113967.aspx? + http://www.dustinhome.se/pd_5010186517.aspx? ?

Vad tror ni

Permalänk
Medlem

Finns nästan ingen anledning att köpa D2 för det priset när essence finns. Essence låter bättre och gör sig mycket bättre med lurar, HD audio är lite luddigt. Men det har inte med kompression att göra. Personligen tolkar jag HD-audio som musik i 24/96, 24/192 etc.

Vanlig CD är normalt i '16/44'.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Finns nästan ingen anledning att köpa D2 för det priset när essence finns. Essence låter bättre och gör sig mycket bättre med lurar, HD audio är lite luddigt. Men det har inte med kompression att göra. Personligen tolkar jag HD-audio som musik i 24/96, 24/192 etc.

Vanlig CD är normalt i '16/44'.

Tack för förklaringen ( Hade ingen aning ;P ) ajah, hursomhelst jag vill köpa det ljudkortet med dom säljer det inte på dustinhome !!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JokieOne
HD audio, jag antar att det är okomprimerat eller väldigt lite komprimerat ljud... tror jag ;).

Hur som helst, jag håller med om ljudkortet är skit och har funderat på just det ljudkortet du linkade.. men det blir ett helvete o klämma in i min budget

Edit; Ser denna config bra ut? ; http://www.dustinhome.se/pd_5010113967.aspx? + http://www.dustinhome.se/pd_5010186517.aspx? ?

Vad tror ni

Termen HD-audio generaliserar väl ändå det ljud som återfinns på många Blurays, dvs DD TrueHD/DTS Master Audio. Men men. Om det är SACD/DVD-audio rippar du pratar om kommer du höra en markant skillnad med ett bättre kort än ditt nuvarande samt lurar.

Ett D2 är ett väldigt bra kort (har det själv) men hade som sagt hellre köpt Essence när du ska ha det till lurar. Samt att 1995:- för D2 är dyrt, jag gav 1600 för mitt.

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Termen HD-audio generaliserar väl ändå det ljud som återfinns på många Blurays, dvs DD TrueHD/DTS Master Audio. Men men. Om det är SACD/DVD-audio rippar du pratar om kommer du höra en markant skillnad med ett bättre kort än ditt nuvarande samt lurar.

Ett D2 är ett väldigt bra kort (har det själv) men hade som sagt hellre köpt Essence när du ska ha det till lurar. Samt att 1995:- för D2 är dyrt, jag gav 1600 för mitt.

Jo, men det är så att jag ska köpa flera saker samtidigt ( skärm, ljudkort, hörlurar)på avbetalning.

Kan högst lägga 5800 på allt, så om ni kan rekomendera en schysst skärm+hörlurar och ljudkort från en affär med avbetalning så gör gärna det.

Jag vet att komplett har essence, men dom har väldigt overpricade skärmar ; /.

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera Asus Xonar Essence STX, är ett fantastiskt ljudkort, värt varenda öre. och skulle inte vara dyrt i förhållande till ljudet man får om det kosta dubbelt så mycket.
Kan faktiskt konkurrera med separata DAC och hörlursförstärkare för betydligt mycket mer pengar.
Kör mitt ljudkort med Grado SR80 + AKG 701, hade förut Xonar D2 och skillnaden är stor.
Xonar Essence har ju också inbyggd hörlursförstärkare, och kräver också extra ström från nätagget (vanlig molex)

Ska uppgradera på Grado fronten nu, men osäker till vilken

EDIT: efterssom du idag endast har intregerat ljud finns ingen mening med att skaffa ett par lurar som HD650 då du inte kan driva dom med inbyggda, samt inte heller med ett vanligt separat ljudkort då vanliga "creative" etc inte har tillräcklig förstärkning, HD650 är en tungdriven lur också och kräsen på förstärkeri.

Mitt förslag är en Xonar Essence STX + ett par billiga men bra lurar + skärm.
Och uppgradera senare på hörlursfronten till vad du vill ha

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Kan varmt rekommendera Asus Xonar Essence STX, är ett fantastiskt ljudkort, värt varenda öre. och skulle inte vara dyrt i förhållande till ljudet man får om det kosta dubbelt så mycket.
Kan faktiskt konkurrera med separata DAC och hörlursförstärkare för betydligt mycket mer pengar.
Kör mitt ljudkort med Grado SR80 + AKG 701, hade förut Xonar D2 och skillnaden är stor.
Xonar Essence har ju också inbyggd hörlursförstärkare, och kräver också extra ström från nätagget (vanlig molex)

EDIT: efterssom du idag endast har intregerat ljud finns ingen mening med att skaffa ett par lurar som HD650 då du inte kan driva dom med inbyggda, samt inte heller med ett vanligt separat ljudkort då vanliga "creative" etc inte har tillräcklig förstärkning, HD650 är en tungdriven lur också och kräsen på förstärkeri.

Mitt förslag är en Xonar Essence STX + ett par billiga men bra lurar + skärm.
Och uppgradera senare på hörlursfronten till vad du vill ha

Jo, precis har hittat ett Set-up. Det blir essence och AKG 601.

Har en fråga till dig eftersom du kör på en 701'a; ljudskillnaden är inte alls så markant mellan 701'an och 601'an? bara det att 701'an har bättre byggkvalité och lite lyxigare, stämmer det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, precis har hittat ett Set-up. Det blir essence och AKG 601.

Har en fråga till dig eftersom du kör på en 701'a; ljudskillnaden är inte alls så markant mellan 701'an och 601'an? bara det att 701'an har bättre byggkvalité och lite lyxigare, stämmer det?

Har bara hört K601 som hastigast, stämmer delvis vad du säger, men är också en liten ljudskillnad.
K701 är något mer neutral, man kan nog säga att den en aning kyligare i ljudet, och analytisk.
K601 är väldigt bra, och passar nog bättre till fler typer av musik
En del säger att K601 är mer musikalisk.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd

Gjorde en liten mini review på essence stx, kör med sennheiser 570 just nu men får 600 serien om ett par dagar.
skillnaden mellan detta ljudkort och det inbyggda är stort.

Ljud är en personlig sak, pröva olika lösningar då det skiljer sig mellan ens upplevelse för samma saker.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Awwh, shit. Nu har det knasat ihop sig här, nu visar det sig att komplett tydligen höjde priset på AKG 601 med 400 spänn, så nu står jag mellan valet att köpa; ASUS XONAR D2 7.1 + AKG 601

Eller Asus Essence+ Creative Aurvana (hörlurar)

jobbigt, jobbigt.. vad tycker ni jag ska välja?

Permalänk
Avstängd

beror på om hörlurs lyssning är din grej.
om så är ett essence gjort för den formen av lyssning.
går alltid att köpa bättre lurar senare.

Källan är viktigare med ljud än själva luren.
går alltid att hitta begagnade lurar på blocket etc...

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Kanske music series one från alessandro kan vara nått endast $99:- ink frakt
tull o moms kan tillkomma, men det är mycket hörlur för pengarna.
Dock man bör kanske ha hört nån Grado (SR80 eller SR125) lur innan så har man ett hum om hur dom låter.
http://www.alessandro-products.com/headphones.html

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag har redan bestämt mig för ett ljudkort, det blev ett externt ;).

Hursomhelst det betyder att jag har lite mer pengar att lägga på hörlurar så...

Ska jag välja AKG 701, eller Sennheiser 650, för tillfället lutar jag lite mer åt AKG

Permalänk
Medlem

Vad för lurar beror lite på ljudkortet också eftersom vissa lurar utgör en mardrömslast för en del ljudkort. Vad för ljudkort skaffade du?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Musical Fidelity X-Can V3, fick dom för en tusing av min bror

Permalänk
Medlem

Det är iofs inget ljudkort, bara en hörlursförstärkare som fortfarande ska matas med ett bra ljudkort om det ska vara värt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Musical Fidelity X-Can V3, fick dom för en tusing av min bror

Den är en bra och beprövad Hörlursförstärkare, men du är ju lika mycket begränsad som förut, då du måste ansluta den till ditt integrerade ljudkort i datorn, och det du gör nu är bara att förstärka datorns ljudkort, med alla dess brister.
Vad du behöver nu är en DAC (D/A omvandlare) som du matar via cox eller optiskt, eller via USB från datorn, och sen till din X-CAN

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag kan bara börja med att hålla med ggustavsson. JokieOne, du måste inse skillnaden mellan hörlurar, ljudkort, förstärkare, DAC eller ADC t ex. Det är enkelt om man bara läser på lite. På ljudkort finns redan en DAC som omvandlar det digitala ljudet till analogt. Det analoga används för att lyssna med dina hörlurar. Med ett så kasst ljudkort som de som finns på moderkort måste du utnyttja den digitala utgången direkt från datorn, om du har en sådan dvs. Att överföra ljud digitalt är för övrigt en vinst. Sedan kopplar du den via en extern DAC och vidare till din X-Can, som inte har en sådan inbyggd. Eftersom du har skaffat dig en superb förstärkare skulle du fortsätta i samma riktning och skaffa en V-DAC, också från Musical Fidelity. Smakar det så kostar det! Andra detaljer behöver du inte komma ihåg nu.

Hursomhelst skulle jag ändå ha köpt Asus Xonar Essence till datorn (har faktiskt redan det själv sedan någon månad tillbaka) för det klarar av att pumpa ut den volym (enkelt uttryckt) som krävs för att ge dina nya audiophile hörlurar rättvisa. Med tanke på att V-DAC är en aning dyrare än ett nytt ljudkort, även Essence, så kanske du ska gå på det spåret istället, men V-DAC däremot kan du få användning för utanför datorvärlden nu när du har en så fin förstärkare. Köp inget skräp från Creative. X-Can som du precis fått tag i har jag också i min ägo, dock den nya V8 modellen. Det är en trevlig sak som ger härligt ljud med rätt tillbehör. Fördelen med den nya modellen är att du kan koppla den direkt med USB till datorn och att den har inbyggt DAC, något som jag för tillfället dock inte utnyttjar tillsammans med datorn. Det går dock lika bra att koppla den till ett bra ljudkort som sagt.

När det gäller hörlurar har jag precis börjat känna efter vilka jag tycker om, är mer utav en stereo människa annars. Just nu lyssnar jag på Grado SR225 som jag verkligen kan rekommendera, även lillebror SR125. I övrigt har jag även Sennheiser HD595 som inte är riktigt lika dyrbara men som fungerar utomordentligt med mitt Essence ljudkort t ex. Sennheiser HD555 säljs nu till makalöst pris och ska ha i princip ha samma range, så håll utkik efter den om du vill spara pengar. I datorn lyssnar du ändå mest på mp3, så några mer avancerade (återigen enkelt uttryckt) hörlurar tycker jag personligen skulle vara onödigt. Har testat mina Grado så, och de får inte riktigt rättvisa faktiskt. Men det finns säkert de som har en annan åsikt. Det finns dock andra format än mp3 som gör upplevelsen annorlunda. Om du vill gå lite högre upp än Sennheiser HD595, så kan AKG K601 vara ett bra ekonomiskt alternativ mot AKG K701 eller Sennheiser HD650.

Ljud är en upplevelse du måste uppleva på ditt sätt, inte vad andra tycker. Gå ner till din lokala musikaffär (de brukar ha de finare modellerna till skillnad mot större elektronik kedjor) och be att få testa. Sedan kan du vara smart och gå hem och kanske beställa dem billigare via internet.

Det var det jag hade att säga. Sedan när det gäller en ny skärm, finns det många trådar om det här. Jag letar själv efter en större (använder en 17" tft) med låg responstid, lågt inputlag och hög kontrast. Många verkar anse att de nya modellerna från BenQ och LG är bra och prisvärda. Även Samsung har lyckats med en del av sina. Jag skulle satsa på BenQ FP241W eller LG W2442PA.

EDIT: Glömde nämna att mjukvaran också kan vara värd att byta ut om du använder ett bra ljudkort. Jag är inte riktigt insatt i vilket som är bäst men foobar2000 har jag använt själv länge. Det finns plugins du kan skaffa till det. Bäst av allt är att det är ett gratis program, och personligen tycker jag det bättre än det som följer tillsammans med Xonar i största allmänhet.

EDIT2: Känner mig tvungen att ändra mitt inlägg igen, då med anledning av att klanka ned på Creative ännu mera. Kan inte sova, så jag satte mig en stund vid min andra gamla dator för att lyssna lite på det ljudkortet som för övrigt är av modell Xtreme X-fi och det låter som en katt som sitter fast i en kedja och blir dragen efter en bulldozer. Njää, inte riktigt så illa kanske, jag har ju faktiskt inte kopplat in något annat än min förstärkare för nära 4000 kr. Ööh? Fast smaken är som baken, rund och härlig med en tendens att gå åt olika håll!

Visa signatur

Vänliga hälsningar

Senot

Permalänk
Medlem
Citat:

SR80 har som du vet bl a bra mids och en fin bas. Så om du redan känner dig nöjd med dessa kvaliteter så tror jag du skulle bli lika lycklig med SR225 som jag själv precis nämnde att jag använder. Dock inte till Essence då jag känner att jag får bättre ljud med min vanliga setup. Missförstå mig rätt, jag tycker verkligen om Essence men syftar mest på den ljudkomprimering som oftast sker i lagrat ljud inuti datorn, såsom mp3. Men om du är ute efter att gå ett snäpp högre upp än SR80, så kan lika gärna SR125 vara ett bra prisvärt alternativ (inte nödvändigtvis mer prisvärt) du definitivt kommer märka skillnaden utav. Vissa säger dessutom att de är bättre än efterföljande modell, även om det är ovanligt. Upp till var och en som sagt. Annars skulle jag nog kasta ett getöga mot Denon AH-D2000 utifall du vill byta tillverkare. Funderar själv i de banorna, även om det är för tidigt för min del just nu. Det finns ännu längre upp du kan gå med Denon's finaste gåvor för musikälskare, fast med riktigt ruskiga priser... På internet har hifiklubben.se flera av deras dyraste modeller, t ex Denon AH-D7000 för omkring 11 000 kr. G L

Visa signatur

Vänliga hälsningar

Senot

Permalänk

Asus Xonar Essence STX verkar onekligen intressant. Det klarar alltså att driva ett par Sennheiser HD650 utan problem? Tittade tidigare på Argon HA1-förstärkaren till HD650 men känns som om Essence STX kan vara ett ruskigt bra köp om det dessutom är ett mycket bra ljudkort (är det grymt för högtalare också?).

Någon som har mätt hur mycket extra kräm som dras från nätagget?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos 1000 | Seasonic M12D 850W | Asus P6T Deluxe | Intel Core i7 920 | Noctua NH-U12P SE1366 | XFX GTX 285 | Corsair Dominator 1600MHz 3x2GB | VelociRaptor 150GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av problem1234
[...] Det klarar alltså att driva ett par Sennheiser HD650 utan problem? Tittade tidigare på Argon HA1-förstärkaren till HD650 men känns som om Essence STX kan vara ett ruskigt bra köp om det dessutom är ett mycket bra ljudkort (är det grymt för högtalare också?).

Någon som har mätt hur mycket extra kräm som dras från nätagget?

Jag kan inte svara för Sennheiser HD650, men med mina HD595 får jag ett riktigt fint ljud på alla önskvärda nivåer som den luren klarar av direkt kopplad till Asus Xonar Essence STX. Du hamnar med all säkerhet ljusår bort i jämförelse med andra ljudkort i prestation utan att koppla extern förstärkare. 124dB SNR (!) genom de vanliga RCA utgångarna med 0.0003% förvrängning, 110dB SNR genom 6,3mm hörlursutgången med 0,001% förvrängning. Den andra 6,3mm kontakten är en ingång som ska klara 113 dB med endast 0.0002% förvrängning. Däremot som jag tidigare sa tycker jag inte att mina Grado SR225 riktigt fylls ut så som jag personligen vill. Detta kan kanske bero på att jag använt samma setup ett bra tag innan jag köpte ny dator med nytt ljudkort och har svårt att vänja mig vid ljudet tillsammans med just dessa lurar.

HD650 har en impedans på 300 Ohms, medans AXE STX sägs kunna driva lurar 32–600Ω utan att förvränga ljudet mer än 0,001% med sin inbyggda förstärkare. Tycker det är värt att komma ihåg. Övriga specs är minst lika imponerande.

EDIT: Jag har inte mätt vad den drar i ström.

Visa signatur

Vänliga hälsningar

Senot

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, efter alla påhopp och övertalningar så bestämde jag mig att lägga ut lite mer pengar så jag köpte AKG 601 och Asus Essence. Men somsagt skulle säkert köpt något skit från creative om ni inte hjälpt mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Senot
SR80 har som du vet bl a bra mids och en fin bas. Så om du redan känner dig nöjd med dessa kvaliteter så tror jag du skulle bli lika lycklig med SR225 som jag själv precis nämnde att jag använder. Dock inte till Essence då jag känner att jag får bättre ljud med min vanliga setup. Missförstå mig rätt, jag tycker verkligen om Essence men syftar mest på den ljudkomprimering som oftast sker i lagrat ljud inuti datorn, såsom mp3. Men om du är ute efter att gå ett snäpp högre upp än SR80, så kan lika gärna SR125 vara ett bra prisvärt alternativ (inte nödvändigtvis mer prisvärt) du definitivt kommer märka skillnaden utav. Vissa säger dessutom att de är bättre än efterföljande modell, även om det är ovanligt. Upp till var och en som sagt. Annars skulle jag nog kasta ett getöga mot Denon AH-D2000 utifall du vill byta tillverkare. Funderar själv i de banorna, även om det är för tidigt för min del just nu. Det finns ännu längre upp du kan gå med Denon's finaste gåvor för musikälskare, fast med riktigt ruskiga priser... På internet har hifiklubben.se flera av deras dyraste modeller, t ex Denon AH-D7000 för omkring 11 000 kr. G L

Jo MP3 blir en aning begränsat, men ska nämnas att jag numera nästan uteslutande lyssnar på flac och i en del fall MP3 meddå minst 256bit
Har bl.a startat att spara ner mitt CD bibliotek till flac filer.
Ucsh med bra grejer blir man kräsen på ett helt annat sätt:)

Är ju lite av grado fan, så jag har sprungit och lyssnat en del på sr225 vilket är en hel del bättre än sr80, sedan även på sr325i o där börjar mellanregistret få den lite speciella lyster som dom lägre grados inte har, dock 325 an är för agressiv i övrigt vid tyngre rock, för min smak
så jag har nu hittat ett par RS1 till bra pris som låter precis som jag vill och lite till, blir ett utmärkt komplement till AKG701, med lite olika musiktyper.
Frågan är väl om STX räcker till istället, nja dac och line out tro jag gör det, dock man kanske börjar jaga nån hörlursstärkare som är lite bättre än den inbyggda, tex en sån här som jag lyssnat ganska mycket till, är ett fynd för priset.
http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=1449&menu=1
och så får man ju bekväm analog volymkontroll

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo MP3 blir en aning begränsat, men ska nämnas att jag numera nästan uteslutande lyssnar på flac och i en del fall MP3 meddå minst 256bit
Har bl.a startat att spara ner mitt CD bibliotek till flac filer.
Ucsh med bra grejer blir man kräsen på ett helt annat sätt:)

Frågan är väl om STX räcker till istället, nja dac och line out tro jag gör det, dock man kanske börjar jaga nån hörlursstärkare som är lite bättre än den inbyggda, tex en sån här som jag lyssnat ganska mycket till, är ett fynd för priset.
http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=1449&menu=1
och så får man ju bekväm analog volymkontroll

Mp3 låter bra nog om de är rätt och bra gjorda, men en flac är ju att föredra. Lurstärkare kan man bygga egen också rätt lätt, har själv en PIMETA som jag byggde för några år sedan. Den låter faktiskt rätt bra, inget att klaga på direkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Måste hitta en ny cpu kylare för att asus kortet ska få plats i min burk. Det är lite tråkigt men nog ett pris jag är villig att betala som den hörlurs-entusiasten jag är.

Satt och tänkte på det här! Har redan en extern hörlusförstärkare, kommer det bli ännu bättre ifall man kopplar in den via Asus kortets RCA utgångar eller ska man köra direkt i 6.3mm på ljudkortet?

En annan fråga, går det att ställa in impedans(ohm) för de olika utgångarna?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Måste hitta en ny cpu kylare för att asus kortet ska få plats i min burk. Det är lite tråkigt men nog ett pris jag är villig att betala som den hörlurs-entusiasten jag är.

Satt och tänkte på det här! Har redan en extern hörlusförstärkare, kommer det bli ännu bättre ifall man kopplar in den via Asus kortets RCA utgångar eller ska man köra direkt i 6.3mm på ljudkortet?

En annan fråga, går det att ställa in impedans(ohm) för de olika utgångarna?

Beror på vilken hörlursförstärkare du har.
men om det är en riktigt bra, ja då tjänar man nog på att koppla den man har till RCA utgångarna, istället.

Sedan kan man ställa gain i tre olika steg, för upp till 64 ohm, 64 ohm+
och ca 300 ohm+

Visa signatur

Acer Predator Helios 300