Asus Rampage II Extreme läser inte av minne?
Hejsan alla på sweclockers!
Jo jag vet inte om jag har hamnat i rätt forumkategori nu men jag hoppas det.
Det är så att jag beställde en ny dator från komplett med bland annat det här moderkortet till.
Grejen är att minnesbanken närmast processorn (DIMM_A2 platsen) inte tycks läsa av minnet.
Jag märkte det genom att jag kollade i kontrollpanelen och sedan på "System" att det fattades 1 GB minne, så jag trodde att minnet var trasigt.
Så jag testade ett minne i taget i första sloten men datorn vägrade starta, sedan flyttade jag ett minne till andra minnesbanken och då fungerade det utmärkt.
Sedan satte jag in minnet i minnesbankerna förutom den första och då hittade den alla tre minnen.
Så jag ringde komplett och skickade tillbaka moderkortet, idag fick jag tillbaka ett mail där de sade att de testat att starta datorn med fyra minnen i ( i den första minnesbanken också ) och datorn startade ( det gjorde den för mig också )
Sen uppdaterade de bara bios och skickade tillbaka moderkortet!
Det var ju inte det som var problemet ju.
Så vad ska jag göra tycker ni? Eller ska det vara så?
För han skrev också att asus säger att man bara ska använda första minnesbanken närmast processorn om man använder 4a minnen.
Men jag har inte det, så jag kan heller inte testa det:S
Så vad ska jag göra tycker ni?
Ursäkta om jag skriver lite luddigt, men jag hoppas att ni förstod vad jag menar!
Tack på förhand.