Permalänk
Medlem

ny mobil. c902 - w902

Har haft funderingar på att införskaffa mig en ny mobiltelefon. Har som fastnat för SE's w902 samt c902.
W902 är bättre musikmobil men c902 har bättre kamera. Kamera är ju alltid kul att ha någon som är någolunda.
Dock så har jag setat och läst en hel del att det verkar vara en massa buggar med dom att dom startar om sig och håller på.

Men som sagt, vet ju inte vilken jag ska välja. Hade tänkt åka bort imorgon och "känna o klämma" lite på dem. Mest lutar det emot c902 men sägs att det är rätt så "halkiga" knappar.
Dela gärna med er av er kunskap gällande dom hära mobilerna snälla

Eller har ni någon annan att rekomendera så skrev gärna !

// PeeKola

Visa signatur

Heej!

Permalänk
Medlem

Man ska inte tro på allt man läser...som man brukar säga.
Jag hade inte någon som helst bugg i min W902, inte heller har den startat om sig, så jag fattar inte vad en del andra snackar om.
Köp w902, den har ju 2,2" skärm istället för 2,0" som c902 har.

Permalänk

Skulle också valt W902 är skitnöjd med luren

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Jag har en C902 och tycker inte att det är något fel på knapparna.

Permalänk
Medlem

Fick en w902 idag, hel nöjd med den än så länge.

Lite irriterad på att skärmen verkas "tryckas ner" när man använder dom stora runda knapparna... blir lite vitt nere i hörnet.

Men kameran och ljudet är skit bra tycker jag, dock första mobilen jag har^^

Visa signatur

pff

Permalänk

har också nyligen införskaffat en w902 och det är utan tvekan den bästa telefonen jag haft^ att det blir vitt när man trycker de stora knapparna beror på att man trycker för hårt, testa trycka likadant på en LCD eller TFTskärm får ni se.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LASER KENNETH
har också nyligen införskaffat en w902 och det är utan tvekan den bästa telefonen jag haft

Kul att du är nöjd med luren

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Avstängd

w902:

- Seg visning utav tecken/bokstavsvisaren när man skriver.
- Pausar man musik med blåtandshörlurar och sedan återupptar med hörlurarna så tar mediaspelaren ej hänsyn till equalizerinställningarna.
- Webbläsarens frimusstil går ej att stänga av(tar längre tid att nå vissa knappar/länkar).
- Allting inklusive webbläsaren går otroligt slött när man lyssnar på musik.
- Musikknapparna låser sig ej i låst tangentbordsläge.
- Går ej att använda favoritknappen när mediaspelaren är uppe.
- Ingen snabbknapp för internet.
- Batteritid.

+ Snabbt internet(när den används som 3G modem).
+ Bra kamera.
+ Bra blixt/lampa.
+ Stor skärm.

Jämförde mot en gammal K530i.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Har inte W902 väldigt högt SAR värde?

Permalänk

Jobbar med telefoni både mot konsument och mot företag. Vi har sålt väldigt mycket av W902 och väldigt hög kundnöjdhet. Något mer missnöjda kunder med C902 men ändå en bra bit under de flesta.

Sen beror det ju på lite vad du ska ha telefonen till, det kan mycket väl stämma som Veni säger, men tänk efter, vad kommer DU att använda den till och kommer dessa nackdelar störa dig?

Personligen föredrar jag W902, och jag har även haft den själv ett tag, framför allt för designen tilltalar mig väldigt mycket. Annars är båda två väldigt smidiga, men som du säger, åk och prova dom och se vilken som passar dig bäst.

Och för övrigt så kan jag absolut rekomendera nya Samsung Ultra Touch. Det jag upplevt än så är den väldans trevlig.

Visa signatur

muttesmutte

Permalänk
Medlem

C902 måste vara något av det sämsta skräpet som har tillverkats. Den faller ju i bitar så fort man tittar på den. Känner flera som har den och alla har behövt lämna in den någon gång eller upplvet strul med den. Funderar på en Nokia nästa gång jag byter, trött på SE nu ;).

Visa signatur

Samsung SA700 | Silverstone Temjin TJ08B-E | Silver Power SP-SS750M 750W | Asus Maximus IV Gene-Z | Intel Core i7 2600K | Corsair H80 Hydro Series | Scythe Kaze Q 3.5" | Scythe GT 120mm 1850rpm | Gigabyte GeForce GTX 560Ti OC 1GB | Corsair Vengeance LP DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB | SanDisk Extreme II 480Gb SSD | Sennheiser PC360 G4ME

Permalänk
Medlem

Jag hade en W902 medans min tant hade en C902, jag rekommenderar W902 lätt, skärmen på C902 är för liten, det är stor skillnad, speciellt med den där "ramen" på C902, sen funktionsmässigt är det väl samma skit? Bara att W902 är Walkman och C902 är Cypershot..

Jag jämförde kameran i bägge lurarna och det va INGEN skillnad, inte vad jag såg på datorn iaf, och det va samma motiv som fotograferades, samma med mediaspelaren, det är en äldre version i C902 jämfört med W902, men ljudmässigt samma sak...

Men jag skulle tagit W902 pga skärmen..

Visa signatur

Stationär: R9 5900X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - Samsung LC49RG90
Bärbar: MacBook Pro 14 M3
Mobil: Apple iPhone 14 Pro