Permalänk
Medlem

Gta 4

Hallå alla sweclockare!
har precis varit och köpt mig GTA 4
Har kollat med andra som sa till mig att min dator kommer klara det öätt på medel/låg grafik, så det första jag gjorde var att ställa in lägsta grafiken och sänkte ÄNNU mer. men det är bara laggigt som fan, tror min dator ska få det att flyta hyffsat iaf på lägra grafik
dator:
OP : Windows vista home premium
3 Gig ram
Intel Core 2 Quad Cpu Q6600 2.4Ghz
Geeforce 8600GS 512Mb

Och jag är inte intresserad av att uppgradera utan letar efter lösningar på den datorn jag redan har, någon inställning som kanske kan hjälpa? osv
så snälla inget om uppgradering..

tack på förhand
/ sAjt

Permalänk
Medlem

Med min dator så fick jag det inte att flyta på alls på allt på lägsta vista x64 4gb ram Q6600 @ 3.2Ghz, dock hade jag bara ett 8600GTS 256 mb. Så det var väl grafikkortet som inte orkade med. Men det laggade som bara den och med lägsta inställningen på så är det väl inte så roligt att spela De släppte ju några drivisar till nvidia som skulle fixa lite bättre FPS i GTA4 eller har ja fel.

Men det finns säkert någon inställning som kan fixa till det lite.

Permalänk
Avstängd

amd 5000+x2
gt 8600gs det jag har fått som peak är 23fps så lycka till

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Hedersmedlem

GTA 4 är en portning som har gått så långt åt skogen att den gick vilse helt. Du kan knappt köpa en dator för pengar som klarar att ha stabilt hög FPS i GTA 4. Överklocka din CPU till ~3.2Ghz så lär du se en ökning i alla fall.

Permalänk
Medlem

Min GTA 4 laggar inte alls, fps mellan 30-45 hela tiden, kör på 1680x1050 och på HIGH på graphics och texture. Men då kör den lite över minnet, den vill ha 810Mb men grafiken har 768 men det rullar på ändå utan problem dock så är min CPU överklockad, se min signatur.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Inaktiv

Du måste uppgradera grafikkortet om du inte vill att det ska lagga!