Datortillverkare och deras tillhandahållande av drivrutiner

Permalänk
Medlem

Datortillverkare och deras tillhandahållande av drivrutiner

Så trött på Fujitsu Siemens apatiska tillstånd på drivrutinsfronten.

Senaste grafikdrivrutinen är 3 år gammal.
Detsamma gäller de flesta drivrutinerna, men just grafiken är viktigast att hålla updaterad.

Och ja, jag vet om mobilitymodder men ska ju för FAN inte vara tvungen att använda tredjepartsprogram för att få sin dator att fungera felfritt.

Lider ni också av denna totala avsaknad av en väldigt viktig del i servicen?

Tummen ned för Fujitsu Siemens alltså.

EDIT: Datorn är en Amilo Xi1546.

Jag har mailat Fujitsu om detta.

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Orsaken till att man hos FSC Tyskland inte gjort någon ny drivrutin är att det enligt dom inte varit några problem med den nuvarande drivrutinen.
Så länge en drivrutin fungerar så tas ingen ny fram är den förklaring vi fått tidigare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En drivrutin av Fujitsu-Siemens till ett grafikkort i en dator är ju per definition ett tredjepartsprogramvara. Ladda hem direkt från Intel, Nvidia eller AMD, eller vad du nu kan tänkas ha för tillverkare av grafikkortet.

Jag har en Asus laptop och jag struntade i att installera grafikkortet med medföljande drivrutinsskiva, jag tankade hem en färsk från Nvidia direkt.

Permalänk
Medlem

Det går inte att ladda ned direkt från ATI och installera av någon konstig anledning.

Visa signatur

Permalänk

hade en acer 7530g en lite uddare model med värre grafikkort..
visade sig dock att acer inte behagade uppdatera drivrutinerna så det gick aldrig att installera sp1.. det var ganska dåligt enligt mig iaf.. diskuterade flera gånger med supporten och det gick aldrig att lösa utan det fick vara "vanliga" vista under den period som jag hade den innan sonen använde den som discoplatta att shaka lös till en trevlig barnlåt..

Permalänk
Medlem

Jag hör ju då ytterligare en anledning till att undvika FSC-datorer om man nu inte ska kunna installera riktiga drivrutiner. Och ytterligare ett argument till att piratkopierade program är bättre än OEM-skitet man tvingas på.

Sorry för att det här inlägget inte är till nån hjälp alls. Ville bara notera i tråden hur FSC behandlar kunder.