Häng med SweClockers på Dreamhack Göteborg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GamearN^
Ingen som tvingar dig att komma dit.

Med den inställningen kan du lika gärna sitta hemma och isolera dig.

mm, jag har silikon pistol om han behöver isolera sig ordentligt

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micke1989
Taskig timing, samtidigt som påsklägret i Linköping.

Men skit då.. Det har du ju rätt i. Då måste ju detta gå bort. Synd när det väl låg så nära...

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk

Kommer givetvis delta då jag bor ett tiotal meter från Svenska Mässan blir det riktigt bekvämt då man kan äta mat och sova hemma
Kommer tyvärr inte sitta på swec-raden då jag ska representera skolan jag jobbar på mm. Men kommer givetvis och hälsa på.
Blir det någon tid bokad för swec-gruppfoto?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GamearN^
Ingen som tvingar dig att komma dit.

Med den inställningen kan du lika gärna sitta hemma och isolera dig.

Jupp, jag tänker sitta hemma. Inte fan tänker jag dra till DreamHack.
Fullt av fjortisar, snorungar, loosers, gamers och dumskallar som tycker att LED är häftigt.

Permalänk
Hedersmedlem

ehmm. kanske tid att lägga denna smutskastning på hyllan, annars uppfattas ni själva som det ni beskriver

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk

Hade varit kul att dra dit... Har dock för mycket att göra med skolan.

Någon som vet om de ska köra lite ordentligt klockande med ln2? Kanske man skulle kunna låna några liter.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

måste ju dra på något sådant här någon gång. har aldrig varit på lan. förutom några nightgibb med polarna när man var mindre på playit skjut kul man hade då.

Permalänk
Medlem

Jag måste fråga:

Vad är det som är så speciellt med Sweclocker sessionen? Får man något speciellt?

Annars tycker jag inte det är värt att sätta sig längst ut bara för att det är en Sweclocker session.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
hahaha vilken sur o bitter människa du är! Jag tror nog att du har haft för mycket umgänge med högerhanden.

Dreamhack är inget för mig heller, men du är ju bara patetisk

Hade dem haft en obfuscated C eller obfuscated Perl tävling, så kanske man kunde gått ditt.
Eller om de hade bjudit in Bruce Schneir att hålla ett tal.
Om de haft hack-CTF kanske.
Eller hack-a-Mac där den som först hackar sig in på den, får behålla datorn.
En audiovisuell demotävling med 64 kb begränsning.

Men ett LAN fullt av CS-spelande jolt-drickande IQ-befriade fjortisar? Nej tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Hade dem haft en obfuscated C eller obfuscated Perl tävling, så kanske man kunde gått ditt.
Eller om de hade bjudit in Bruce Schneir att hålla ett tal.
Om de haft hack-CTF kanske.
Eller hack-a-Mac där den som först hackar sig in på den, får behålla datorn.
En audiovisuell demotävling med 64 kb begränsning.

Men ett LAN fullt av CS-spelande jolt-drickande IQ-befriade fjortisar? Nej tack.

Ja för det är ju helt rimligt att kräva av ett LAN med 1000 deltagare som dessutom är inriktat på spel.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

hehe hade vart najs o gå dit men det enda i datorväg jag har är en laptop som klarar wc3 o 1,6 så... lite tråkigt. o en morsa som hatar datorer blir ingen ny dator förrens man flyttat hemifrån... :(.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag dyker nog upp där med Lezziter och ett par kameror

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
hehe hade vart najs o gå dit men det enda i datorväg jag har är en laptop som klarar wc3 o 1,6 så... lite tråkigt. o en morsa som hatar datorer blir ingen ny dator förrens man flyttat hemifrån... :(.

Du kan väl köpa en egen ny innan du flyttat?:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Nu är det bokat och klart bortsätt från att jag var lite snabb och råkade köpa biljetter till vanliga platser och inte till Sweclockers-sektionen. Nu måste jag skriva till support och försöka ändra så att biljetterna funkar i Sweclockers-sektionen. Det må se tomt ut på platskartan, men snart kommer vi synas där!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Du kan väl köpa en egen ny innan du flyttat?:P

du har inte träffat min morsa...

hon vill inte ha in fler datorer i huset än 2 st som vi har nu!

Permalänk
Medlem

Ja om man inte redan hade bokat upp sig med kompisarna så hade det ju blivit Swec sektion..

Visa signatur

Rise and rise again and again. Like the Phoenix from the ashes. Until the Lambs become Lions and the Rule of Darkness
is no more.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Fjortis LAN ftw.

nein my tuggleksak! Why ist you not coming?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Uppdatering: Vårat schema publiceras så snart vi fått reda på vad DH planerar, så att arrangemangen inte krockar tidsmässigt. Givetvis blir det även SweClockers-träff där alla kan delta, även de som bara tittar in med dagspass!

Håll oss gäran updaterade så fort det bara kommer besked. för oss som kommer långväga är det svårare att planera något evt besök

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

450.000:- för biljetterna. Sedan dagspass och matförsäljning för ~250.000:-
Hur går den ekonomin ihop? Kostar inte Svenska mässan runt millen att hyra?

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Jupp, jag tänker sitta hemma. Inte fan tänker jag dra till DreamHack.
Fullt av fjortisar, snorungar, loosers, gamers och dumskallar som tycker att LED är häftigt.

woho, jag e så cool för jag e sur och hatar livet. emo FTW

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
Nu är det bokat och klart bortsätt från att jag var lite snabb och råkade köpa biljetter till vanliga platser och inte till Sweclockers-sektionen. Nu måste jag skriva till support och försöka ändra så att biljetterna funkar i Sweclockers-sektionen. Det må se tomt ut på platskartan, men snart kommer vi synas där!

Det är bara kontakta DH-supporten så fixar dom det.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
du har inte träffat min morsa...

hon vill inte ha in fler datorer i huset än 2 st som vi har nu!

skrota din gamla så blir det inte fler;)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
skrota din gamla så blir det inte fler;)

Morsa eller dator?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
skrota din gamla så blir det inte fler;)

nja har ingen lust o kasta ut skolans bärbara dator o den andra är familje datorn...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av källarplan
Morsa eller dator?

jadu det är en bra fråga båda är ju bra i vissa lägen...

aja nog med offtopic snack här i denna tråden.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Undra vem det är som tänkt sitta själv i år
Hmm trodde iofs de skulle varit mer sug på platserna men det kommer väl. btw kan icke Swecare sätta sig på 'swec' platserna?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skooglund

450.000:- för biljetterna. Sedan dagspass och matförsäljning för ~250.000:-
Hur går den ekonomin ihop? Kostar inte Svenska mässan runt millen att hyra?

Vad jag förstått så är det väl knappast alla lokaler som de hyr.
Annars så kan man ju åka upp till heaven 23 och ta sig en dricka har lite kontakter där

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Här är det första preliminära schemat. Tider och events kan komma att ändras:

10 april
-------------
15:00 Välkomnande: Hemlig godispåse + SweClockers "ID"
16:00 Tävling #1: Processorkampen
20:00 Skola #1: Hur man kopplar in och programmerar en vanlig LCD-display

11 april
-------------
16:00 SweClockers-träffen med gruppfoto
18:00 Tävling #2: TBA
20:00 Skola #2: TBA

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Är detta bara för dom som sitter på Sweclockers raden eller dom som går dit :)? Jag sitter med på kompisar på rad 7 och synd att missa allt

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
Är detta bara för dom som sitter på Sweclockers raden eller dom som går dit :)? Jag sitter med på kompisar på rad 7 och synd att missa allt

Det är bara för dom som sitter på SweClockers-raden. Maila supporten och byt plats.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Ja för det är ju helt rimligt att kräva av ett LAN med 1000 deltagare som dessutom är inriktat på spel.

Innan DH-arrangörerna blev fulla på sin egen pengarkåthet så hade dom faktiskt andra tävlingar/inriktningar än just spel, jag vet, det låter som en annan värld

Demos ägde, det var iaf lite skicklighet Det var bättre förut helt klart.