Permalänk
Medlem

Jag tycker folk blir lite för upprörda på remakes.
Om du tycker remaken är dålig, låt bli att se!
Om du tycker den är bra, vad är då dåligt med det?

Det är inte så svårt tycker jag...

Permalänk
Hjälpsam

Låt oss hoppas att remaken försöker behålla känslan, och inte gör om det här till en actionrulle bara.
Det vore att göra publiken en otjänst.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

Amerikaner är i regel för lata för att läsa bildtext, därav egna versioner av lyckade filmer på andra språk.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
Jag tycker Blu-Ray utgåvan är värd det lilla extra. Fast det tycker jag om nästan alla filmer
Det är många scener med stora kontraster mellan vitt och svart och även rätt många närbilder där den högre upplösningen kommer till sin rätt.
Dock förstår jag inte riktigt konceptet att de skickar med DVD-utgåvan "på köpet" när man köper filmen på Blu-Ray. Vad ska jag göra med DVDn?

Japp blu-ray är fint, inget snack om den saken. Det man får fråga sig är hur viktig bildkvaliten (på den nivån) är i varje film, där tycker alla olika

Angående dvdn du fick på köpet... antagligen har dom nog tänkt att om två personer vill köpa kan det vara ett bra sätt. Men fan vad långsökt isåfall.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Japp blu-ray är fint, inget snack om den saken. Det man får fråga sig är hur viktig bildkvaliten (på den nivån) är i varje film, där tycker alla olika

Angående dvdn du fick på köpet... antagligen har dom nog tänkt att om två personer vill köpa kan det vara ett bra sätt. Men fan vad långsökt isåfall.

Just denna filmen har ju fantastiskt foto, något som alltid är rätt på Blu-Ray.

När det gäller DVDn - Den sitter i samma fodral som Blu-Rayen, så det är inte så att man enkelt kan göra sig av med den. Kanske är tänkt till visning i bilen eller något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oobum
Filmen är riktigt dålig. KÄnns väldigt B.

Jag skulle vilja säga helt tvärtom. Den första svenska film jag sett som inte känts "B".

Visa signatur

i7-920 || Asus P6T SE || 12 GB DDR3 || GTX 970

Permalänk
Medlem

Jag tycker också att denna film lider av dom flesta svenska filmer, d.v.s att det blir perioder där det typ inte händer något.

Även om denna film är mer "vampyraktig" så skulle jag rekommendera Twilight istället.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Hjälpsam

Läste att remaken skulle utgå från boken och inte den svenska versionen, låter vettigt, då den annars troligen bara skulle bli en sämre filmversion.
Nu kan den faktiskt tillföra någonting.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

Nej, detta var en riktig skitfilm. Det hände ju ingenting vettigt i den. Saker som man skulle kunna ha blivit upphetsad över har herrarna Alfredsson/Lindkvist & c:o brunat till ordentligt. Skådespelarna spelar som vore de rejects från ett hypotetiskt Idol-program inriktat på film istället för musik. Dialogen är så kass så jag får krypningar i benen, det är nästan så att man väntar sig att se en sufflör skymta i rutan ibland. Det enda som var bra med filmen var att fotot tidvis var mycket vackert.

Kort sagt: Osammanhängande, slumpmässiga irrelevanta handlingar utförda av dåliga skådespelare med platta karaktärer utan vettig introduktion, bakgrund eller dialog i en tid då DDR-Sverige var i sitt esse.

EDIT: Det skall tilläggas att jag såg den svenska originalversionen och inte någon annan.

Visa signatur

"Penol, the makeup of mobbade makeup artists" - Ritarn, MNK, P3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Gillade filmen, men jag hade kanske för stora förväntningar, så jag blev lite besviken.
Får se vad jag tycker när jag sett om den.
Till Amerikanernas försvar får sägas att massor av Amerikaner på Imdb tycker att man skall se orginalet, inte en eventuell remake, Amerikaner gav inte heller filmen sämre ranking än andra, trots deras ovana vid textremsor.

Uhm, filmen var dubbad i princip överallt, på ett tämligen dåligt sätt verkar det som.
Texten verkar dock ha varit en fullständig katastrof, helt värdelös.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattias
Det är Tomas Alfredson som regisserat den. Hasse Alfredsons brorson om jag inte minns fel.

Jo det stämmer dessutom är han med i Killinggänget

Var nere på lokala videon hos polaren å vi hade tänkt hyra en komedi men det vart den här, jag vart väldigt sur eftersom jag absolut inte gillar svensk film och sen visste jag inget om den men jag vart positivt överaskad måste jag säga.

8.5/10.

Permalänk
Medlem

Tusan! Denna filma har jag missat helt. Tydligen filmad här i Luleå med
Blir att köpa den på dvd.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Gillade inte alls den och tur nog betalade jag inte ett rött öre till denna regissör som skickar brev till regeringen samt går ut i media och gnäller över att de inte får tillräckligt med pengar, på grund av illegal fildelning. Filmjäveln har dragit in över 7 miljoner dollar redan (ca 53,5 miljoner kronor i dagens valuta), kostade 29 miljoner kronor och tillverka varav vi skattebetalare har redan betalat någon miljon under de fyra år som den spelades in.
Undrar verkligen vad det var som kostade 29 miljoner kronor i denna film?

Var det bara jag som tyckte den var seg och långtråkig?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."