Permalänk
Medlem

Nätverksadress erhålls - Fastnar

Hej.
Jag har en dlink dir615 som har börjat strula lite granna av någon anledning.
Har två datorer kopplade till denna. En stationär via sladd och en laptop trådlöst.
Aldrig strulat något tills här om dagen när jag drog ur sladden till routern. Efter detta kan inte den bärbara ansluta. Fastar på "nätverksadress erhålls". Någon som har koll på hur man kan styra upp detta?

Har inte ändrat något på bärbara och ingenting i routern.

Permalänk
Vila i frid

Om du har grannar med trådlöst nätverk i närheten kan du få problem. Ställ manuellt in SSID, kanalnummer och WPA2 i routern och matcha sen laptopen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
Om du har grannar med trådlöst nätverk i närheten kan du få problem. Ställ manuellt in SSID, kanalnummer och WPA2 i routern och matcha sen laptopen.

Hm ok. Kan du förklara närmare.

Vet inte om detta är användbar info kanske. Men när jag kör en ipconfig /all så står det att mediet är frånkopplat samt att IP-Adressen är 0.0.0.0

Detta var satans drygt.

Permalänk

Jo när en dator anropar en DHCP gör den det alltid från ip 0.0.0.0, men han menar att du ska byta kanal som acesspunkten komunicerar på så att det inte krockar med någon av dina grannars

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimmywilhelm
Jo när en dator anropar en DHCP gör den det alltid från ip 0.0.0.0, men han menar att du ska byta kanal som acesspunkten komunicerar på så att det inte krockar med någon av dina grannars

Ok, har kollat runt i routern men hittar inte var man kan byta kanal. Vet du så här på rak arm var man hittar denna inställning i en dlink?

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen så här långt.
Testade att byta kanal men det blev ingen skillnad.

Ytterligare förslag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrLeif
Tack för hjälpen så här långt.
Testade att byta kanal men det blev ingen skillnad.

Ytterligare förslag?

Prova kanal 1 6 och 11.

Visa signatur

CCNP