Permalänk
Medlem

Steelseries ikari

Tjena tänkte köpa ny mus och ikari ser riktigt skön ut och de flesta rekomenderar den. Men ska man köpa optical eller laser? Vad är det för skillnad mella dom?
Tack.

Permalänk
Medlem

Besides their tracking speeds, laser mice work on nearly every surface, whereas optical mice may experience trouble tracking on black or shiny surfaces.

http://reviews.cnet.com/4520-10166_7-6419059-1.html

GLHF

Permalänk

jag har en laser och den är grymt bra dock känner jag inte så jätte mycket skillnad på min kompis optiska ikari...

Permalänk
Medlem

Tack de flesta verkar inte märka någon skillnad så de blir opticaL:P

Permalänk
Medlem

Jag använder en svart icemat utan problem till min Ikari Optical.
Gillar verkligen den musen.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Jag har en Ikari laser som jag har fått byta ut en gång på grund av två fel;
Den dubbel-klickade när jag endast klickade en gång.
Något sorts fel på avläsningen, pekaren hoppade runt på min skärm, precis som en optisk mus gör när det är ett hårstrå på bordet.

Det sistnämnda felet består på min nuvarande Ikari, och jag är väldigt trött på det. Notera att jag testat att formatera datorn, byta drivrutiner/köra utan drivrutiner utan resultat.

Inget jag rekommenderar alltså.

Permalänk
Medlem

Så ska det ju absolut inte vara. Du har ett defekt exemplar du borde byta ut mot en fungerande direkt.
Det du beskriver är inte hur en fungerande Ikari uppför sig.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

optisk om du ska spela, ser ingen anledning att lägga ut mer pengar på en laser.

Visa signatur

|Gigabyte DS4| Q6600|Gainward 8800 GTS 512 MB| Corsair 520 W| Corsair XMS2-6400 2x2 GB 800 Mhz|Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail| ThermalRight Ultra Extreme |

http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=1741