Permalänk
Medlem

Dator för 17-18k sista koll

Vad jag har tänkt beställa:

Intel Core i7 920 2,66GHz Box

Samsung Spinpoint F1 HD103UJ 32MB 1TB

Optiarc AD-7200S DVD±RW Svart SATA, OEMst

650W Corsair CMPSU-650TXEUst

Corsair 6GB (3x2GB) 1333MHz PC3-10666

Antec Twelve Hundred

PowerColor ATI HD4870 X2 2GB

Asus P6T

Saknar ett bra ljudkort och en bra CPU kylare, några förslag?
Om ni ser något som är fel eller behöver ändras, säg till !

Tack i förhand !

Permalänk
Medlem

cpu kylare: thermalright 120

ljudkort...: x-fi...(finns en drös modeller)

Visa signatur

"overclocked budget-monster":amd athlonX2 5200+@ 3.2 ghz -:- k9a2vm -:- 2600pro 512mb (core:850 mem:580) -:- 2gb crosair...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zith360
cpu kylare: thermalright 120

ljudkort...: x-fi...(finns en drös modeller)

thermalright 120 passar inte till 1366 socket... (vad jag ser (?) )

Jag vill ha ett bra ljudkort, vilken modell av x-fi är bäst då?

Permalänk
Medlem

Varför ska du ha ett ljudkort om jag får fråga? Har du supermegadunderbra högtalare och en fantastisk förstärkare med separat slutsteg kopplade med guldkablar? Annars lär du inte märka nån skillnad..

Men om du tvunget ska ha ett spelar det som helst ingen roll vilket märke, ta det billigaste

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djjokke
Varför ska du ha ett ljudkort om jag får fråga? Har du supermegadunderbra högtalare och en fantastisk förstärkare med separat slutsteg kopplade med guldkablar? Annars lär du inte märka nån skillnad..

Men om du tvunget ska ha ett spelar det som helst ingen roll vilket märke, ta det billigaste

Jasså !
Men då tar jag Asus xonar DX

Alltså: Intel Core i7 920 2,66GHz Box

Samsung Spinpoint F1 HD103UJ 32MB 1TB

Optiarc AD-7200S DVD±RW Svart SATA, OEMst

650W Corsair CMPSU-650TXEUst

Corsair 6GB (3x2GB) 1333MHz PC3-10666

Antec Twelve Hundred

PowerColor ATI HD4870 X2 2GB

Asus P6T

Noctua NH-U12P

Asus Xonar DX

Ser det bra ut ? Vill helst beställa innan helgen , om ni ser något som behöver ändras, säg till snabbt !!

Permalänk

Är inte nätagget i underkant?
Jag fick rådet att ha minst 800w

Visa signatur

Core i7 l 6gb DDR3 1600mhz l Gigabyte Radeon 6950 1gb l 150gb WD Velociraptor, 1 tb WD Green l 1020w Chieftech l Msi x58 pro l Antec ninehundred l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djjokke
Varför ska du ha ett ljudkort om jag får fråga? Har du supermegadunderbra högtalare och en fantastisk förstärkare med separat slutsteg kopplade med guldkablar? Annars lär du inte märka nån skillnad..

Men om du tvunget ska ha ett spelar det som helst ingen roll vilket märke, ta det billigaste

Det blir ingen riktigt dator utan ett extern ljudkort, så är det bara oavsett om man gillar bra ljud.

Visa signatur

Pentium 3.6 |8800gs | E2400hd | modded X-fi extreme music |Marantz sr 4010|Dynavoice m-85 ||~*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xtreamsingel
Är inte nätagget i underkant?
Jag fick rådet att ha minst 800w

650w räcker bra

Permalänk
Medlem

Tack allihopa för era svar !
Tycker ni jag borde beställa nu eller borde jag ändra något? snabba svar uppskattas, vill helst beställa allt senast om 2 dagar.

Permalänk
Inaktiv

inte funderat på ett mer stilrent chassi som p182. Har ett själv och tycker inte det är något fel på det. Men valet är upp till dig om du vill ha bättre kylning eller tystare dator och inte lika lysande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jagengsner
inte funderat på ett mer stilrent chassi som p182. Har ett själv och tycker inte det är något fel på det. Men valet är upp till dig om du vill ha bättre kylning eller tystare dator och inte lika lysande.

Hade tänkt ta p182 först... men sen fick jag för mig att twelve hundred hade bättre kylning (?)
Så du menar att p182 kyler bättre och låter mindre?
Annars ser allt bra ut :)?

Permalänk
Medlem

En sista fråga, borde jag ha kylpasta o_O?

Permalänk
Inaktiv

Nej P182 är som en liten bastu skulle jag säga. Om man har ett 4870x2 blir det vid spel lätt 45grader i rumstempen i chassit. Kylpasta får du med om du köper en cpu kylare.

Permalänk
Medlem

ta ett gtx 295 och skär ner på nåt annat...

Permalänk
Inaktiv

Tycker inte det är värt skillnaden i prestanda att ta ett gtx 295 kostar ju mer än en 1000kr mer och ger ca 10% bättre prestanda. Iofs är PhysX väldigt nice i spel som stödjer det. Men det är upp till dig att välja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jagengsner
Nej P182 är som en liten bastu skulle jag säga. Om man har ett 4870x2 blir det vid spel lätt 45grader i rumstempen i chassit. Kylpasta får du med om du köper en cpu kylare.

Då kör jag med mitt Antec twelve hundred

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linuz92
ta ett gtx 295 och skär ner på nåt annat...

tycker inte det är värt 1000kr mer för så lite prestanda... :), precis som jagensner säger .

Permalänk
Medlem

Vill bara kolla igen för säkerhetsskull ^^ :

Intel Core i7 920 2,66GHz Box

Samsung Spinpoint F1 HD103UJ 32MB 1TB

Optiarc AD-7200S DVD±RW Svart SATA, OEMst

650W Corsair CMPSU-650TXEUst

Corsair 6GB (3x2GB) 1333MHz PC3-10666

Antec Twelve Hundred

PowerColor ATI HD4870 X2 2GB

Asus P6T

Noctua NH-U12P

Asus xonar DX

Tycker ni jag borde beställa nu eller lägga dit något/ ändra något ?

Permalänk
Medlem

nej beställ nu, så kan du inviga den till helgen

Visa signatur

Q8200@ 3ghz - gtx 260@ 676/1178/1386 - corsair 4gb 800mhz - GA DS3L - corsair 550w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fabbe604
nej beställ nu, så kan du inviga den till helgen

Bra då gör jag det !! Tack allihopa på Sweclockers, ni har varit till stor hjälp !! <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaXx
Det blir ingen riktigt dator utan ett extern ljudkort, så är det bara oavsett om man gillar bra ljud.

Det är din åsikt ja.

Jag har aldrig aldrig aldrig haft ett externt ljudkort och jag har aldrig aldrig aldrig brytt mig.

Hur som, lycka till med ditt datorbygge TS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djjokke
Det är din åsikt ja.

Jag har aldrig aldrig aldrig haft ett externt ljudkort och jag har aldrig aldrig aldrig brytt mig.

Hur som, lycka till med ditt datorbygge TS!

Tack så mycket, sista inlägget från mig !