filmer på ps3 fråga (brådis inför kvällen)

Permalänk
Medlem

filmer på ps3 fråga (brådis inför kvällen)

Nu är de så jag använder PS3an för bluray filmer man köper och kollar på, dvs spelar på min xbox360 men på senare tid har man använt xbox360in för vissa filmer och serier man konverterat till mp4 för sedan streama från datorn till xboxen.

Nu fick jag en film färdig konverterad av en kompis som var gjord för se på en PS3a.. formatet var mp4 och strax under 4gb för den skall få plats på FAT32 stickor eller diskar.. nu är de så att jag har formaterat mitt usb minne till FAT32 och lagt in den men min PS3a säger att de finns ej media på den bara.. även om jag lägger in divx filmer med. xbox360in säger den stödjer ej denna typ av codec vilket var vanligt. Hur bör jag göra? någon inställning på PS3an? för min dator hittar den med men allt där är media okänt står de bara.. någon divx film finns men försöker man spela den så blir de samma fel där. Känner att jag inte orkar konverta om denna film bara för kunna se på den på xbox360in, de tar j i alla fall några timmar och de är nästan omöjligt att hinna de innan filmkvällen ikväll dock.. någon som har ide eller något så skjut på!

/Northrider

Permalänk
Medlem

Hm, pröva att göra en mapp på usb-minnet som heter VIDEO och lägg filmen där.
Alternativt tryck trekant i filmmenyn och välj "Visa alla". Var ett tag sen jag pysslade med det här. Annars kan du ju dra ner Tversity och streama från datorn.

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog satsa på Tversity om jag vore du. Det är riktigt enkelt att komma igång med men se till att installera Codecs för Windows Media Video om du planerar att strömma sådant till din PS3 också.

http://tversity.com/

Lycka Till.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

tack för tipsen, har testat Tversity men aldrig fått det att funka så värst bra, buffrar ett bra tag innan filmerna startas mm

Men i alla fall så funkade de kalas att skapa mappen VIDEO med filmen i där, även visa alla alternativet funkade, köpte PS3an när den kom men sitter typ aldrig vid den så man har inte lärt sig alla knep ännu
Nu är kvällen räddad, tack så mycket!!

/Northrider,

Permalänk
Medlem

http://ps3mediaserver.blogspot.com/

Helt klart ett program att rekommendera. Använder det när jag streamar till PS3:an över nätverk.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mazchi
http://ps3mediaserver.blogspot.com/

Helt klart ett program att rekommendera. Använder det när jag streamar till PS3:an över nätverk.

Håller verkligen med mycket bättre än tversity och ska även fungera till xbox!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

grymt! får ta mig en koll på denna då

Permalänk
Medlem

Gå till UBS minnet is PS#an och tryck på triangel och välj "show all"

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64