ATI CrossFire Xtension v1.4 - A way to force crossfire w/ profiles

Permalänk
Medlem

ATI CrossFire Xtension v1.4 - A way to force crossfire w/ profiles

Har länge stört mig på att det kan ta tid att få CF stöd i en del spel, men tydligen kan man forcera det själv ibland.

Hittade en tråd om detta program på guru3d:
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=293467

Nedladdningslänk:
http://www.epichardware.com/bin/ATI_CF_Xtension.rar

Permalänk
Medlem

helt klart andvändbart .. ^^

Visa signatur

"overclocked budget-monster":amd athlonX2 5200+@ 3.2 ghz -:- k9a2vm -:- 2600pro 512mb (core:850 mem:580) -:- 2gb crosair...

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut, ska prova lite.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Avstängd

Helt klart så verkar detta vara ett vettigt Program, ska testa det med WOW och CS-S i kväll och se vad som händer, ska även prova med lite andra spel, Någon som vet om Crysis stödjer CF eller ska man kanske prova Crysis med detta också??

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem

Nån som testat det i GTA?
Fast där finns det väl redan stöd? Om än ett kasst sådant.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Lyckas inte starta CSS. längst ner till höger står det crysis i listan. Måste man hitta spelet i listan för det ska fungera?

GTA 4 fungerade inte heller. Bara crashar.

Permalänk
Medlem

Finns ju flera olika alternativ för cs som man kan använda, sen är det ju givet att det är problem för en del spel. Crysis har ju cf stöd i drivrutinerna (Dock suger det ritkigt pung för mig i Vista.) så jag förstår inte varför du vill startar det?

Permalänk
Medlem

Crysis har väl redan stöd för CF? GTA IV har de defenetivt iaf..

Man kanske skulle ladda ner programmet och testa?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Shit pommes! AWESOME-O!

Nästan så att jag vill gå till min närmsta datorbutik och 'köpa' ett andra 4890 bara för att pröva?
Tror ni jag kan prova den på öppet köp om jag inte begår några smärre våldsamheter som min nuvarande 4890 upplevt?

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Medlem

Tackar för tipset. "Tri fire" funkar kanon

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Jag försökte testa det med GTA4, men den enda effekt jag stötte på var att SecuROM sparkade bakut, och nu vill det inte låta mig starta GTA alls. Efter att muspekaren har visat en snurrande skiva i 4 minute, får jag ett felmeddelande om att jag inte har rätt skiva i, eller att det skett en emulatorkrock. Kollar jag sen i aktivitetshanteraren, ser jag att SecuROM försöker start GTA4.exe gång på gång, till oändlighet..

Nån som har nåt tips, eller blir det ominstallation av GTA4, och Xtension-abstinens?

Visa signatur

I'm blue-eyed by choice, to make music of the noise.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kharr
Jag försökte testa det med GTA4, men den enda effekt jag stötte på var att SecuROM sparkade bakut, och nu vill det inte låta mig starta GTA alls. Efter att muspekaren har visat en snurrande skiva i 4 minute, får jag ett felmeddelande om att jag inte har rätt skiva i, eller att det skett en emulatorkrock. Kollar jag sen i aktivitetshanteraren, ser jag att SecuROM försöker start GTA4.exe gång på gång, till oändlighet..

Nån som har nåt tips, eller blir det ominstallation av GTA4, och Xtension-abstinens?

Då du uppenbarligen äger spelet, så är det väl bara att ladda hem en crack så du slipper repa skivan gång på gång?

Happy hunting!

\Mvh walp

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walp
Då du uppenbarligen äger spelet, så är det väl bara att ladda hem en crack så du slipper repa skivan gång på gång?

Happy hunting!

\Mvh walp

Jo, bara för att det visas en "snurrande skiva" vid muspekaren så äger han spelet? =D

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem

Tackar hjärtligast för tipset! Inte bara slipper jag nu ha i skivan, utan jag slipper också Windows LIVE och Social Club-skiten, och hoppar direkt in i spelet \o/

Däremot, verkar det som om Xtension var boven i hela dramat. Efter att ha testat med den crackade exe:n, som inte kickar igång SuckyROM, får jag ändå samma resultat. GTA4.exe dras igång om och om igen i bakgrunden, fast utan att starta spelet.

Om någon annan råkar ut för det här olyckliga scenariot, kan jag tipsa om att bara patcha om spelet, vilket gör om alla de inblandade filerna till originalversioner (efter att Xtension verkar ha gjort nånting med dom) och man slipper ominstallera hela tårtan

Visa signatur

I'm blue-eyed by choice, to make music of the noise.