Permalänk
Medlem

utorrent är slött?

Jag sitter på en 100mbit lina.
Innan i vista maxade jag den utan problem, men nu med w7rc1 så går utorrent sjukt slött när det gäller bandbredd...

Gjorde tp-test och fick bra betyg, så antar att det är utorrent i sig?

En torrent som normalt ligger stadigt på 5mb/s pendlar nu upp och ner mellan 200kb/s till 1,4mb/s... upp och ner upp och ner...

Förslag?

Visa signatur

Mjölk är livet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patbos
Jag sitter på en 100mbit lina.
Innan i vista maxade jag den utan problem, men nu med w7rc1 så går utorrent sjukt slött när det gäller bandbredd...

Gjorde tp-test och fick bra betyg, så antar att det är utorrent i sig?

En torrent som normalt ligger stadigt på 5mb/s pendlar nu upp och ner mellan 200kb/s till 1,4mb/s... upp och ner upp och ner...

Förslag?

Prova med andra torrents. Du kan inte lita blint på en torrent/ett test.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite, märker också av internet går slöare, dock inte torrents utan firefoxen. Har testat IE och Chrome och de är lika där.. känns som om bandbredden går upp och ner hela tiden

Permalänk
Medlem

prövat med att stänga av brandväggen? Defender kan man också stänga av.

Visa signatur

|| Surface GO 4 ||

|| NR200P MAX, 12600K, Z690M-ITX, Arc B580 Challenger, SKC2500 500GB, Fury 16GB||

|| TerraMaster F4-424 Pro, TrueNAS ||

Permalänk
Medlem

Leedow: Ja, testade flera, växlade över till min vanliga vistapartition, samma torrents fräser på som vanligt i vista.

Ska testa brandvägg och defender; Men, ska det verkligen dra ner hastigheten så markant? från 5 till 0,5 i snitt?

Och just det faktum att det går upp och ner i en jämn kurva mellan 0,2 ca till 1,4...

Visa signatur

Mjölk är livet!

Permalänk
Medlem

Tror det kan ha att göra med win 7 drivisarna till ditt nätverkskort/moderkort.
Prova att ladda ner senaste från din moderkorts tillverkare eller nätverkskorts tillverkare.

Det fick bukt på mitt problem med hastighet som gick upp och ner.