Permalänk
Robot

Mitt P182 (ny gravering)

Här har ni lite graveringar på mitt p182 Gun metall black.

systemet är:

AMD Phenom 9950 x4 2.6ghz
4gb minne
ca 1tb hdd
2st Radeon HD4850 med AC Twin Turbo kylning

Så säg vad ni tycker om mina graveringar

Besök albumet: Mitt P182 (ny gravering) av Zidd3n

Permalänk
Medlem

50tals inspirerat? xD Bra jobb på gravyrerna! Hur gör du för att få ifyllnaden så jämn? Har försökt med lite blandade metoder och det bästa jag hittat hittills är slipkula men det har inte blivit sådär snyggt.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lollol7
50tals inspirerat? xD Bra jobb på gravyrerna! Hur gör du för att få ifyllnaden så jämn? Har försökt med lite blandade metoder och det bästa jag hittat hittills är slipkula men det har inte blivit sådär snyggt.

Tid och tålamod och att använda rätt stift är ingen nackdel man få laborera lite innan man hittar det

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk
Medlem

Rick Astley på sidoplåten?

Oh dear god that's awesome

Permalänk
Medlem

Stenhård burk, gillar stilen som fan. Nyss lagt mitt på posten till dig, lungt va?

Edit: Får vi inte några innomhusshots?

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z3p70r
Stenhård burk, gillar stilen som fan. Nyss lagt mitt på posten till dig, lungt va?

Jag tar emot det när det kommer

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 511
Rick Astley på sidoplåten?

Oh dear god that's awesome

Buddy Holly och Elvis

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidd3n
Buddy Holly och Elvis

Haha, OK, vinkeln på sista fotot fick det att se ut som Rick Astley.

Permalänk

Jo, ingen vet ju hur P18x lådorna ser ut.

Permalänk

tyckte allt såg skit snyggt ut tills jag såg bild numer 2 den gravyren e ful som stryk haa nae men gillar dom starkt

Permalänk

De där graveringarna är det inte du som gjort..
Finns ju redan ett galleri med dessa gravyrer ._.¨

*Edit: Förlåt, det vart visst du som gjort det galleriet, my bad
Ganska onödigt med samma chassi i två gallerier though..

Visa signatur

Ghetto-mod <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klas-Kenny
De där graveringarna är det inte du som gjort..
Finns ju redan ett galleri med dessa gravyrer ._.¨

*Edit: Förlåt, det vart visst du som gjort det galleriet, my bad
Ganska onödigt med samma chassi i två gallerier though..

mer att jag gör ett med de senaste graveringarna med

Visa signatur

Permalänk

nä nu e det inte lika cleant de e snyggt men inte min stil.
en eller 2 räcker

Visa signatur

---------Inget svar är också ett svar--------

Permalänk
Medlem

Fina gravyrer, synd att inte golvet är lika mysigt.

Permalänk
Medlem

Snyggare än den tråkiga orginallådan ; )
Riktigt shysst faktiskt.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Graveringarna är snygga men känns som det börjar bli lite för många och utan ett genomgående tema, den på insidan ser inte klar ut heller.
Sen är bilderna riktigt dåliga tycker jag, vinkeln, ljuset och omgivningen är dåliga vilket resulterar i tråkiga bilder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infinity_90
Graveringarna är snygga men känns som det börjar bli lite för många och utan ett genomgående tema, den på insidan ser inte klar ut heller.
Sen är bilderna riktigt dåliga tycker jag, vinkeln, ljuset och omgivningen är dåliga vilket resulterar i tråkiga bilder.

den på insidan är klar det ska vara en linje målning och sen hur jag bor kan jag inte rå för när man är arbetslös bara glad att ha en bostad

Visa signatur

Permalänk
Medlem

10 poäng för graveringarna, men -3 för FBK loggan...

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Mobo: Aorus B550 Elite V2 CPU: Ryzen 5600X RAM: 32GB Corsair vengeance 3600Mhz. GPU: MSI RTX 3070
Server:DL360 G9
Plexmaskin:HP Z4 G4

Permalänk
Medlem

fbk loggan förstör allt brynäs ska det vara. Snyggt var det iaf. Det är fortfarande stilrent och bra som ett p182 ska vara

Permalänk
Medlem

Riktigt snygga gravyrer, synd att du förstör med en fbk logga.
I elitserien ska det vara HV 71 annars funkar BHC lika bra

Permalänk
Avstängd

Snyggt och kan andra dra av poäng för FBK flaggan kan jag ge + poäng istället så du får en 10

SM GULD!! SM GULD!!

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Ursäkta nybörjarstatusen i den här frågan men exakt hur och vad använder du för att gravera?, skulle vilja testa lite själv

PS:kan du gissa vem som inspirerade mig? :P^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xwerty
Ursäkta nybörjarstatusen i den här frågan men exakt hur och vad använder du för att gravera?, skulle vilja testa lite själv

PS:kan du gissa vem som inspirerade mig? :P^^

Du behöver en dremel eller liknande och x-antal slipstift/gavyrstift.
Finns väl en del som kan ha inspirerat dig antingen WP@Woverine eller Jag kanske eller någon annan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidd3n
den på insidan är klar det ska vara en linje målning och sen hur jag bor kan jag inte rå för när man är arbetslös bara glad att ha en bostad

Det behöver inte vara dyrt att ta bra bilder.
Du måste ju inte ta bilderna på datorn där den normalt viss står. Annan ljuskälla än kamera blixten ger även det väldigt mycket för att bilden ska bli bättre.

Exempel:

Ingen blixt vilket ger mer skuggor i bilden och intressantare ljus, bilden är tagen i samma nivå som chassiet och det är väldigt clean bakgrund som inte tar din uppmärksamhet på nått sätt.

Permalänk
Medlem

för mycket.. ser kludrigt ut... 3p

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM<3

Permalänk
Medlem

jag tyckte de va snygg:) 7p!

Permalänk
Medlem

FBK<33333 1000 poäng
:D:D:D