Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hmi
Klart man ska köpa en NC10 till frugan, men den svåra frågan är naturligtvis:
VILKEN FÄRG?

Svart e snyggt men vilka avtryck det blir på den blanka nosen
Vit e den enda matta och givetvis bra med matt, men VITT är inte vitt så särskilt länge. särskilt inte tangentbord och trackpad.
Blå är kanske den snyggaste och troligen den vettigaste
Ljusbå Tja några äter prinskorv också
Råsa Perfekt till Syrran

Köpte en ljusblå jag och den är verkligen snygg

Fungerar både som konversationsstartare på plugget och inredningsdetalj hemma.

Permalänk
Medlem

Någon med 3G modellen som fått igång modemet i windows 7?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Köpte en ljusblå jag och den är verkligen snygg

Fungerar både som konversationsstartare på plugget och inredningsdetalj hemma.

Du får uppdatera ditt studentrum i ditt galleri och ta en bild på din dator där

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeovinceZX
Du får uppdatera ditt studentrum i ditt galleri och ta en bild på din dator där

Haha jag får göra det, men blir nog på slutet av sommaren, ska fixa till en detalj på TV-bänken då jag fått en Center och TVn måste höjas lite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pcman

så till min fråga: finns det i samsung nc10 stöd för boot from lan? [/B]

Ja den har PXE stöd.

Edit:

För att svara på min egen fråga om 3G-modemet i Windows 7. Det verkar som det måste köras i Vista-kompatibelt läge. (högerklicka och välj egenskaper på Connection manager ikonen)

Permalänk

Nån som hittat billiga batterier? Kostar 2600 på dustin..

Permalänk

Någon som hört något om nya datum på N120:n man börjar tröttna lite smått på att vänta...

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Någon som hört något om nya datum på N120:n man börjar tröttna lite smått på att vänta...

Har sett 3 butiker med datumen 16, 17 och 18de juni = nästa vecka, kan ju hålla tummarna att det är på riktigt denna gången.

Permalänk
Medlem

För er som går Sugna på en NC10, idag fick man ett utskick på mail från Pixmania, 3800kr tror jag det var. Billigt iaf

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
För er som går Sugna på en NC10, idag fick man ett utskick på mail från Pixmania, 3800kr tror jag det var. Billigt iaf

Vad är det för firma? Verkar så jäkla rörigt när man väljer nc10 då det finns en massa typ tillbehör inkluderat i olika priser.

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nvy
Har sett 3 butiker med datumen 16, 17 och 18de juni = nästa vecka, kan ju hålla tummarna att det är på riktigt denna gången.

Två mindre butiker som fått in idag om man kollar runt, så det låter som troliga datum. Längtar

EDIT: Så är man äntligen ägare, till en vit N120. Recension kommer under helgen om folk är intresserade.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
För er som går Sugna på en NC10, idag fick man ett utskick på mail från Pixmania, 3800kr tror jag det var. Billigt iaf

Jag böjer mig gladeligen framåt och tar emot (läs betalar) de 700:- extra som det kostar på tex Inet än o handlar på Pixmania...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Jag böjer mig gladeligen framåt och tar emot (läs betalar) de 700:- extra som det kostar på tex Inet än o handlar på Pixmania...

Det ligger något i det. För länge sedan. Beställde en Samsung 24" och 2 USB minnen. Skärmen kostade 4800 näst billigast på prisjakt, 5200 på de flesta seriösa (webhallen,dustin,kompett).
Pixmania tog 3299;- för skärmen =). Fick rätt skärm, med fransk manual och USB minnena fastna i franska tullen =). Men dom kom tillslut =). Som tur beövde jag aldrig oberopa garanti på skärmen. Vet inte hur det skulle gå :-/ men men. NC10 för dom pengarna är billigt. Ville bara tippsa o va snäll

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Det ligger något i det. För länge sedan. Beställde en Samsung 24" och 2 USB minnen. Skärmen kostade 4800 näst billigast på prisjakt, 5200 på de flesta seriösa (webhallen,dustin,kompett).
Pixmania tog 3299;- för skärmen =). Fick rätt skärm, med fransk manual och USB minnena fastna i franska tullen =). Men dom kom tillslut =). Som tur beövde jag aldrig oberopa garanti på skärmen. Vet inte hur det skulle gå :-/ men men. NC10 för dom pengarna är billigt. Ville bara tippsa o va snäll

Jag tycker inte du gjorde fel som tipsade, finns säkert de som har bra erfarenheter av pixmaniaa precis som du. Men kollar man på omdömen på tex prisjakt och minhembio så är det bäst och vara medveten om de olika riskerna som kommer med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Två mindre butiker som fått in idag om man kollar runt, så det låter som troliga datum. Längtar

EDIT: Så är man äntligen ägare, till en vit N120. Recension kommer under helgen om folk är intresserade.

Jag är intresserad!

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

vi är nog flera som är intresserade så lägg gärna upp en recension när tillfälle ges och du samlat dina tankar.

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Har flertalet NC10 i familjen och de är trevliga små maskiner. En fundering.
Jag har upptäckt "vertikala skuggor", 1/2 cm höga, längs hela nedre delen av skärmen. Troligen sitter ramen för tight någonstans runt displayen. Det trista är att jag har det på alla 3. Min syns det mest på. Syns när jag trycker F11 för att surfa med helskärm eller döljer aktivitetsfältet och har ljusa bakgrunder. Försvinner dock med brightness över 6+ men det är lite väl ljust. Kör ofta 1-3.
Jag kan leva med det men det vore intressant och veta om det är flera som upptäckt detta på sina..

Permalänk

Är det någon som vet om NC10 funnits med 3-cellsbatteri?

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peson40
Har flertalet NC10 i familjen och de är trevliga små maskiner. En fundering.
Jag har upptäckt "vertikala skuggor", 1/2 cm höga, längs hela nedre delen av skärmen. Troligen sitter ramen för tight någonstans runt displayen. Det trista är att jag har det på alla 3. Min syns det mest på. Syns när jag trycker F11 för att surfa med helskärm eller döljer aktivitetsfältet och har ljusa bakgrunder. Försvinner dock med brightness över 6+ men det är lite väl ljust. Kör ofta 1-3.
Jag kan leva med det men det vore intressant och veta om det är flera som upptäckt detta på sina..

Har inte det på min iaf.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeovinceZX
Är det någon som vet om NC10 funnits med 3-cellsbatteri?

Jag tror den alltid haft 6-cells.

Permalänk

Har precis startat min ny införskaffade NC10 och undrar vilken guide ni följde för att formatera den?

//
MVH En galen lök

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Madonion735
Har precis startat min ny införskaffade NC10 och undrar vilken guide ni följde för att formatera den?

//
MVH En galen lök

Upp med film

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Två mindre butiker som fått in idag om man kollar runt, så det låter som troliga datum. Längtar

EDIT: Så är man äntligen ägare, till en vit N120. Recension kommer under helgen om folk är intresserade.

Jag är mycket intresserad, lägg det i tråden för N120 förslagsvis!

Permalänk
Medlem

Har nyss köpt mig en NC10, haaaaaaatar XP dock och funderar på att prova vista x32 eller Win7. Uppgraderade till 2gb också.

Finns det någon skysst guide för att fixa ett byte av operativsystem.. bara att kopiera partitionen med backup filerna innan man kör eller?..

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cynic
Har nyss köpt mig en NC10, haaaaaaatar XP dock och funderar på att prova vista x32 eller Win7. Uppgraderade till 2gb också.

Finns det någon skysst guide för att fixa ett byte av operativsystem.. bara att kopiera partitionen med backup filerna innan man kör eller?..

Låt den partiotionen vara, den är ju bara på ~6GB. Ha kvar den och släng bara in W7 och partitionera upp resten. Busenkelt och på så sätt slipper du hålla reda på skivor med recovery om du vill återställa datorn, du har allt på datorn då.

Permalänk

Vilken dator tycker ni man ska köpa över Samsung NC10 och ASUS 1008HA? Asusen har bättre processor, 2 usb istället för 3 samt ett inbyggt batteri.
Asusen är grymt snygg och lätt (1.1 kg)

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

köpte min idag, sket i 3G modellen trots allt.
blev babyblått även om jag frestades en aning av en rosa
Uppgraderade minnet, ska sätta igång det strax, frågan är dock:
Om man inte har en extern cd/dvd men en extern hdd, går det ändå att stoppa in win7 eller måste jag absolut ha cd-rom?

Visa signatur

Main: Corsair 700d+usb3 frony+Scythe Kaze Master Pro+5x Fractal D. Silent fans|Asus Strix B450-F | Ryzen 9 3900X|Corsair 16GB DDR4| MSI GeForce GTX 970 4GB II[B]| | 2xLG IPS277L+AOC I2757FM|Win10 pro64x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dengo
köpte min idag, sket i 3G modellen trots allt.
blev babyblått även om jag frestades en aning av en rosa
Uppgraderade minnet, ska sätta igång det strax, frågan är dock:
Om man inte har en extern cd/dvd men en extern hdd, går det ändå att stoppa in win7 eller måste jag absolut ha cd-rom?

Googla på "how to install W7 USB" så kommer du finna svaret

Grattis btw, har en babyblue jag med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Googla på "how to install W7 USB" så kommer du finna svaret

Grattis btw, har en babyblue jag med

super tack

Visa signatur

Main: Corsair 700d+usb3 frony+Scythe Kaze Master Pro+5x Fractal D. Silent fans|Asus Strix B450-F | Ryzen 9 3900X|Corsair 16GB DDR4| MSI GeForce GTX 970 4GB II[B]| | 2xLG IPS277L+AOC I2757FM|Win10 pro64x

Permalänk
Medlem

hmm.. säg mig...hur mycket ska man tro på batteri-indikatorn?
Den har varit på sin första laddning, jag var osäker på hur länge så jag hade den på troligast över 8h...säkerligen överdrift men men...
...pluggade ur den och lät den för att testa köra den installerade OS och i den säger det att det är ca 4.5h batteri tid (95%).....
Säg att det är bara en "indikator" och att det är mer batteritid än så?

Visa signatur

Main: Corsair 700d+usb3 frony+Scythe Kaze Master Pro+5x Fractal D. Silent fans|Asus Strix B450-F | Ryzen 9 3900X|Corsair 16GB DDR4| MSI GeForce GTX 970 4GB II[B]| | 2xLG IPS277L+AOC I2757FM|Win10 pro64x

Permalänk
Medlem

En undran här ang. Vista x64bit eller 32bitars..
Finns det någon nackdel prestandamässigt att köra x64 bitars verren på NC10 mer än att det är onödigt pgr av ram frågan.

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W