Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Jobb och liknande.

Hej, Jag är som de flesta här intresserad av datorer och spel ^^ och jag hade tänkt uppgradera min dator nu i sommar men tyvärr har vissa problem uppstått.

Jag har inte råd!

Jag sökte sommarjobb via kommunen och trodde att det räckte men det gjorde det tydligen inte trots att jag var ute i god tid (februari)

jag fick inte svar om att jag inte fick något sommarjobb förrens i förra veckan vilket jag tycker är dåligt för nu är chansen inte särskilt stor att hitta ett sommarjobb enligt mig.

vad kan jag göra för att tjäna pengar? ^^

Jag blir 18 i år....... December >..<

Tack!

Visa signatur

|Antec Sonata III|Antec Earthwatts 500W|Radeon HD4800 - 512|Amd Phenom II x4 3.0Ghz |4 GB Kingston |Hdd 300GB|Windows 7 Professional x64|

Permalänk
Medlem

Ingenting stoppade dig från att söka flera jobb samtidigt.

Ingen stoppar dig från att söka jobb nu.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk

ok så det är inte försent?

Visa signatur

|Antec Sonata III|Antec Earthwatts 500W|Radeon HD4800 - 512|Amd Phenom II x4 3.0Ghz |4 GB Kingston |Hdd 300GB|Windows 7 Professional x64|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ashtrayboy
ok så det är inte försent?

Nej, mest småjobb kvar och de är ett helvete att få dem. Arbetsgivarna är så satans bortskämda nu med all arbetslöshet. Tar hellre ngn gammal veteran med tre ton arbetslivserfarenhet än studenter...

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

Sök jobb, starta eget, panta burkar. Vad som helst är bättre än att snylta på andra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z3p70r
Nej, mest småjobb kvar och de är ett helvete att få dem. Arbetsgivarna är så satans bortskämda nu med all arbetslöshet. Tar hellre ngn gammal veteran med tre ton arbetslivserfarenhet än studenter...

Hehe, ja, det är ju ganska givet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Sök jobb, starta eget, panta burkar. Vad som helst är bättre än att snylta på andra.

Definitivt! Allt för många är låsta vid att tänka "pengar får jag genom att jobba för någon annans räkning, och dessa personer hittar jag genom att ställa mig på staten-rutan och vänta på min tur".

Sök jobb (_överallt_, minst tio aktiga jobbsök om dagen, så kan du nog hitta något skitjobb) samtidigt som du planerar att starta ett företag samtidigt som du pantar burkar. Glöm inte heller att lägga din nuvarande situation på minnet till framtiden också (exempelvis genom att aldrig mer utgå från att kommunen eller staten kommer att skjutsa dig igenom hela livet).

Då du är minderårig försvårar det en del (helt andra regler än för myndiga). Försök skaffa jobb hos bekanta, skippa arbetsförmedlingen och liknande. Att exempelvis jobba för en släkting ger dig kanske inte riktigt lika mycket betalt, men antagligen är kraven något lägre ställda.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

åk runt och erbjud att klippafolks gräsmattor för en mindre summa.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Avstängd

Ett underskattat jobb är faktiskt att vara telefonförsäljare. Visst finns det riktiga skitjobb inom den kategorin, men det finns också seriösta riktigt välbetalda telefonsäljarjobb. De jobben är mycket lätta att få och företagen söker fler folk än de har ansökande. Jag vet, eftersom jag rekryterar folk till många företag inom den kategorin.

Som 18-åring borde du lätt få jobb som tex telefonsäljare på tex Tre eller Viasat. Ofta går man in med en grundlön på ungefär 15k + provision. Är man riktigt duktig (tillräckligt motiverad och driven) kan man tjäna sjuka pengar. Jag började själv min säljbana som telesäljare och sålde annonser, och vi var ett gäng 18-åringar som snittade runt 40k per månad. Men det fanns även folk som inte ansträngde sig och de fick aldrig någon provision och tyckte att det var världens sämsta jobb.

Det är mitt tips. Jobben finns, och det är bättre än att bara sitta hemma. Ett annat tips är att ta telefonsäljarjobb som riktar sig mot företag och inte mot privatpersoner. Det finns mycket mer pengar att hämta B2B och det är lättare att få avslut och du slipper ringa och störa oskyldiga konsumenter mitt i middagen.

Visa signatur

MacBook Pro 2,4 Ghz - Iphone 3G 8GB

Permalänk
Medlem

Dela ut tidningar?

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk

Om inte annat så kan du se det som ett ypperligt tillfälle att få den där kroppen du vill ha eller lära dig den där (insert random hobby) som du alltid velat kunna..

Lägga 1000kr eller nått och få ett gymkort, träna fram drömkroppen.. De kan vara ett ganska så bra substitut till att göra ingenting..

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..