Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Stulen identitet

Hej!

Jag upptäckte i måndag när jag kom hem att någon hade stulit (lånat) min identitet. I brevlådan låg fakturor på tre mobilabonnemang hos telenor. Totalt 2000 kr/ månad i 24 månader med avbetalning på mobiler osv. Gjorde polisanmälan och ringde telenor och berättade om det inträffade.

Finns det något jag kan göra för att undvika att han handlar fler saker i mitt namn? Polisen lär ju som vanligt inte lyfta ett finger.

Berätta gärna vad ni har gjort när er identitet blev stulen ( om den nu har blivit det).

Tack på förhand

Visa signatur

E2140 1600@2666, 2 GB Corsari 800MHz 2 GB Kingston 667 MHz, MSI P35 NEO-F, 8800 GTS 320 Mb, 74GB Raptor, 500 Gb samsung, 250 GB Maxtor

Permalänk
Avstängd

Ring Polisen och Skattemyndigheten och be om råd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Ring Polisen och Skattemyndigheten och be om råd.

Rättelse: Ring någon jurist och Skattemyndigheten och be om råd.

Polisen är totalt inkompetenta...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Rättelse: Ring någon jurist och Skattemyndigheten och be om råd.

Polisen är totalt inkompetenta...

Krävs en polisanmälan oftast för att det överhuvudtaget ska vara möjligt att göra något åt saken.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Krävs en polisanmälan oftast för att det överhuvudtaget ska vara möjligt att göra något åt saken.

Polisanmälan verkar ju vara gjord, det CSM101 verkar mena är att man inte ska ringa polisen och be om juridiska råd och det håller jag med om.

Finns en anledning till att vi ha åklagare och domare. Polisen är inte så bevandrade inom juridiken.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Polisanmälan verkar ju vara gjord, det CSM101 verkar mena är att man inte ska ringa polisen och be om juridiska råd och det håller jag med om.

Finns en anledning till att vi ha åklagare och domare. Polisen är inte så bevandrade inom juridiken.

Stående ovationer till dig.

Att ringa polisen och fråga om juridisk hjälp är totalt meningslöst, de kan noll, nada, hichi, inget, zilch, nichts, [fyll på med valfritt språk].
De gissar bara sig till en massa saker, vilket jag fick erfara egen erfarenhet.

Permalänk
Medlem

Känns härligt att man redan har betalningsanmärkningar så ens identitet inte är någe bra att ha Lycka till att öppna något abbonemang i mitt namn hahahaha.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Stående ovationer till dig.

Att ringa polisen och fråga om juridisk hjälp är totalt meningslöst, de kan noll, nada, hichi, inget, zilch, nichts, [fyll på med valfritt språk].
De gissar bara sig till en massa saker, vilket jag fick erfara egen erfarenhet.

Nån gång lyckas sätta rätt ord i munnen på någon.

Har själv samma erfarenhet. Bl.a. när de tog vapen från min farsa. De lämnade en gammal amerikansk revolver från vilda västern. Fullt fungerade med 3 kulor men tog med sig en tysk signalpistol från andravärldskriget. En sån som skjuter ljusraketer. 1. Tror de att man kan få tag på såna patroner idag? 2. Tror de att man kan få kontakt med en gammal SS stridsvagn?
Vapenkoll = 0

Eller när de bötfällde människor som höll 50 utanför en skola där det var 30 på vardagar fast detta var på en röd dag. De fick be alla om ursäkt och riva böterna men först efter att en person överklagat det hela.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if