1: Du kanske kan skriva rätt från början också ?
2: Vilket Windows OS pratar vi om?
3: Starta skiva med bios ?, du menar starta datorn med skiva och tryck på valfri tangent, inget annat.
4: Första partitionen heter väl inte C:?, är det dessutom en ny disk finns det inga partitioner alls. edit:(ok må heta som om det finns partition sen tidigare)
5: Partitionen installeras nog inte, däremot Windows OS:et installeras, är det xp får man olika val och frågor under installation, är det vista löper det på fint, tar ca 30min för vista och kanske timme för(?) XP.
4: Välj vista version du vill ha, bocka i "jag har valt min version" och tryck nästa/ok
5: Partitionera disken, markera tomma utrymmet, skapa partition med valfri storlek, trycka nästa/ok, klart
6: Installationen pågår, ca 30min på en nyare dator
7: Efter installation, fyll i användarnamn, lösenord, datornamn osv.
8: Nästan klart, installera drivrutiner och se till att inte ha några varningstecken i aktivitetshanteraren
9: Klart!
10: Hoppas att jag inte missat något eller alltför mycket nu, annars var god och rätta mig :p, Windows OS som nämnt är Vista och även Windows 7!
Edit:
Jag har själv en liten guide om hur man installerar Windows 7 med tillhörande bilder för varje "ruta" så jag kanske skulle kunna göra likadant med Vista för er som vill?
Observera att bilderna kanske inte är dem bästa men ni ser rätt tydligt vad det står på dem:).