Halloj.
För ungefär 7-8 månader sedan köpte jag mig en dator i delar som jag byggde ihop på en kväll. Direkt då jag installerat operativsystemet (Windows xp 32bit) så började jag installera drivers, spel och diverse.
När jag väl började spela så kände jag att det förvånansvärt lagga och hacka, även musiken i spel hackade. Men jag tänkte inte så jättemycket mer på det, utan spelade på.
Men för ungefär 4 månader sedan så började jag bli lite otålig, eftersom jag hade en dator för ~11000 tyckte jag att jag skulle kunna spela spel som World of Warcraft utan något som helst problem. Så jag tog kontakt med Komplett's support, där fastställde att det var moderkortet som krånglade och tog in det på check/lagning, utan resultat.
Nu på senare tid har det uppstått andra problem;
När jag har startat datorn och Windows har laddat så slutar den visa bild. För att lösa problemet måste jag reboota datorn, genom att trycka på "reboot-knappen", inget annat funkar.
När jag rör musen jättesakta neråt så rör den sig hackandes uppåt (detta uppstår dock inte bara när man drar den sakta, men man märker av det mer då). Detta kan dock bero på musen, har inte kollat så noga på detta problem.
Hur än jag ställer in inställningarna på t.ex World of Warcraft så är kanterna hackiga och jobbiga, jag har även ställt upp/ner allt på ATI's kontrolpanel, såsom AA.
Har även kört Memtest86, inga problem.
Också kört Windows inbyggda hårddisk felsökare, inga problem.
Jag har testat olika operativsystem, (Xp32/64 Vista32/63), med rätt drivers.
Jag har också testat två olika grafikkort, EVGA Geforce 8800GTS och ATI HD4870 1g, vilket jag kör med nu.
GPU-Z http://data.fuskbugg.se/skalman01/--gpu.jpg Får bara ut 1/16?
CPU-Z http://data.fuskbugg.se/skalman01/CPU-Z.jpg Om det är till någon hjälp.
Datorn;
Hitachi Deskstar T7K500 500GB SATA2
Antec Performance P182 Miditower
Corsair Powersupply 550W Black,ATX/EPS,
Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,
EVGA GeForce 8800GTS 512MB GDDR3, HDCP, - Kör dock med ATI Radeon HD4870 1g
Gigabyte GA-EP35-DS4, P35, S-775, ATX,
Intel Core? 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket
Samsung DVD-brännare SH-S203 SATA
Samsung SpinPoint T166 250GB SATA2 x2 Raid'ade. (testat med och utan)
Gramatik och stavnings fel ber jag om ursäkt för.
Tack i förhand.