Permalänk

Aktivera Trådlöst Amilio PA3553

Hej sitter här med en Fujitsu Siemens PA3553 bärbar dator som jag inte kan få det trådlösa att funka på.
Har installerat windows vista ultimate på den och innan satt det vista home som var förinstallerat när jag köpte den.
Hur aktiverar jag det trådlösa nätverkskortet? Det funkar inte genom att trycka FN+F1 som det gjort innan med det gammal operativsystemet. Kollar jag i enhetshanteraren så är allt ok där.
Men ska jag koppla upp mig mot ngt trådlöst säger windows att inget trådlöst nätverkskort är aktiverat och att jag måste göra det.
Hoppas ngn kan hjälpa mig att lösa detta problem.
Tack på förhand

Permalänk
Avstängd

har du aktiverat det i kontrollpanelen då ?

Permalänk

jadå det står att det är aktiverat i kontrollpanelen och att det funkar som det ska
får detta medelandet

Turn on wireless capability
This can be done by using a switch, bla bla

Permalänk
Avstängd

på min fujitsu har jag en knapp för att aktivera det trådlösa, du har inget sådant ?

Permalänk

på min dator så aktiverade jag det trådlösa genom att trycka FN+F1
Men det går inte längre med det nya operativsystemet

Permalänk

har fått det att fungera nu

Permalänk
Avstängd

Vad gjorde du då ?

(Ifall någon annan undrar i framtiden)

Permalänk
Medlem

jag undrar! har en fujitsu sa 3650, har formaterat den och installerat windows 7, men FN +f1 funkar inte! har googlat och googlat utan lyvcka!

kan ngn hjälpa mig?! hittar inget i deras hemsida heller, i kontrollpanellen finns den trådlösa kortet, men hur fasen aktiverar man den`!

Permalänk
Medlem

Jag har också en sa3650 och det verkar vara FSC crappy program som medföljer till datorn. Dessa borde dock kunna laddas ner någonstans ifrån.

Visa signatur

Laptop: FSC Amilo sa3650 med ZM87 + GraphicBooster (Externt Radeon HD3870)
Laptop: MacBook Pro 13" 2011

Permalänk
Medlem

Hittar inte programmet :((( ngn som kan hjälpa?

Permalänk
Avstängd

Det finns wlan drivers på Fujitsus hemsida, drivern är på nästan 30mb så det är nog mer än en vanlig drivrutin....

Permalänk
Medlem

jo, jag har installerat de som är 30mb, men inget händer + att det står att den bara är kompatibel med VISTA och jag har installerat WINDOWS 7.

Ingen som har samma problem som jag?! ett stort problem när man inte kan aktivera WLAN mha "FN + F1".

Har testat "FN + F6". (deaktivera mousepad). och det funkar! sick!

help me please!