Permalänk
Medlem

bra 22" eller 24"

för några månader sen så skrev jag en tråd om vilken skärm jag skulle köpa, jag fyller år om en månad (4:e augusti) och jag undrar vilken skärm så är bäst att köpa, det ska vara helst en 22" men även en 24" också om den inte är för dålig, priset ska vara helst under 2000, som sagt 22" eller 24", är en månad kvar och jag tror inte det händer så mkt under den tiden.

tack i förhand

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dell 2209WA, den kostar lite mer än 2000 men är så mycket bättre! Bästa skärmen för de flesta användningsområdena i sin prisklass, ända upp till 3500 faktiskt

Permalänk
Medlem

jo den verkar bra, får fundera över den, finns det några andra bra om jag inte kan gå över 2000?

EDIT: glömde fråga om prestandan minskar mkt när jag går till t.ex. 1920x1080 eller 1680x1080? jag har nu 1240x1024

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0hAnN48
jo den verkar bra, får fundera över den, finns det några andra bra om jag inte kan gå över 2000?

EDIT: glömde fråga om prestandan minskar mkt när jag går till t.ex. 1920x1080 eller 1680x1080? jag har nu 1240x1024

Ifall du ska ha högre upplösning kräver det mer av datorn. Finns inga bra skärmar, inte som är i närheten av Dellen för under 2000. Köp Dellen och du kommer inte ångra dig.

Permalänk
Medlem

jo men det är inte säkert att jag äns kommer upp till 2000 och då blir det svårt, därför undrar jag, men om jag gör det så verkar den vara det självklara valet

undrar också, det står kampanj, hur länge är den kampanjen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

jo men det är inte säkert att jag äns kommer upp till 2000 och då blir det svårt, därför undrar jag, men om jag gör det så verkar den vara det självklara valet

undrar också, det står kampanj, hur länge är den kampanjen?

Hur ska vi veta hur länge kampanjen varar om det inte står på sidan? Fråga Dell

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk

Den har varit i flera månader, säg halva april, maj och juni... Ser man på prishistoriken tror jag att de tagit 2700-2800 som mest.

Dell själva tar betydligt mer. Du kan inte låna pengar av nån då?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Den har varit i flera månader, säg halva april, maj och juni... Ser man på prishistoriken tror jag att de tagit 2700-2800 som mest.

Dell själva tar betydligt mer. Du kan inte låna pengar av nån då?

herre gud. Låna aldrig pengar för att köpa saker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
herre gud. Låna aldrig pengar för att köpa saker.

Du kan ju fråga sisådär 80% av dem som bor i bostadsrätt eller villa/radhus (och inte bor hemma hos föräldrar) om dem verkligen äger sitt boende helt och hållet eller om dem har lån.

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/artikel_562249.svd
"Enligt SCB har hälften av svenskarna, efter att bostadsvärdet har räknats in, ett sparkapital som är mindre än 28000 kronor. "
Ganska skrattretande när en del säger att Sverige är ett rikt land.

Varför inte låna en mindre summa pengar av familj eller kompis och köpa saken nu istället för om några månader när den antagligen gått upp i pris.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Nu är det ju iofs inte riktigt samma sak att låna pengar till sitt boende som att låna pengar till lyxkonsumtion av saker som tappar halva sitt värde på ett halvår...

Permalänk
Medlem

kan inte låna har för mkt skulder :D, men jag får se hur mkt pengar jag får, fyller om en månad och tre dagar :D:D:D

Visa signatur
Permalänk
Citat:

kan inte låna har för mkt skulder :D, men jag får se hur mkt pengar jag får, fyller om en månad och tre dagar :D:D:D

Om du har skulder så rekommenderar jag dig att betala tillbaks dem innan du köper en skärm. Annars kommer du tappa förtroendet hos folk, det är aldrig bra.

Så va nu en vettig liten pojke och betala dina skulder istället för att vara en liten fjortis som bara bryr sig om sig själv.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Du skall aldrig gå till 1920x1080 över huvudtaget faktiskt då detta är en 16:9-upplösning och kommer äta upp ditt grafikkort. Ska du över 1680x1050 så är det 1920x1200 som gäller (och tar faktiskt mindre kraft av grafikkortet).
MVH

Visa signatur

Yeah yeah

Permalänk
Medlem

Plus att 1920x1080 är så platt på höjden att jag skulle iaf inte kunna ha en sån skärm. Trycker ihop alla spel och allt, äkligt!

Köp 1920x1200 isf

Permalänk

Hur står sig dellen i jämförelse mot benq G2411HDA ? Det är ju ungefär samma pris nämligen..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TroNi
Hur står sig dellen i jämförelse mot benq G2411HDA ? Det är ju ungefär samma pris nämligen..

Dellen är betydligt bättre gällande allt utom storlek och upplösning.

Permalänk

men upplösningen spelar inte så stor roll då eller ? Ska använda den till spel mest..

Visa signatur