Permalänk

Radeon HD 4890 temp?

hur varmt ska ett Radeon HD 4890 vara ? ( när man spelar )

Mitt ligger kring 80 - 90, är det normalt?

Permalänk
Medlem

Knappast någon fara.

Permalänk
Avstängd

Du kan ju öka fläkten i Catalyst, men då låter det ju givetvis mer. Raden längst ner där det står ATI Overdrive

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

90 är ingen fara på taket, men det kan vara ett varmt kort från fabrik, mina ligger sällan över 60-70 men det är med vatten. Kan inte minnas att jag ändå fick mycket över 80 med luft. SOm sagt det bör inte vara nån större fara men är du orolig kan du kontakta tillverkaren, kommer alltid exemplar som är för varma.

Visa signatur

I7-930 @3.6GHz | XFX 5870 XXX | OCZ Platinum DDR3 3x2GB | ASUS Rampage III | Lian-Li 343B | Corsair H5O 2x Scythe GT @1700RPM P&P |

Permalänk
Avstängd

Finns bra kylare från Arctic Cooling Accelero Xtreme 4870x2, men den kan inte du ha eftersom den är för ATI grafikkort med två GPUer. Du får väl hoppas att dom gör en för en GPU som passar ditt kort

Citat från en köpare från Inet
"Grymt bra kylare! Men så är den ju också specialdesignad till ATI HD4870x2. Den sänkte temperaturen på grafikkortet med ca 40-50 grader. Tyst är den också. Värt att nämna dock är att kylaren förlänger grafikkortet med ytterliggare ca 3 cm, då den sticker ut på ena kortsidan. Så har du det trångt med utrymme så kan det kanske vara värt att tänka till en extra gång innan ett köp. Annars en lättförståelig bruksanvisning och en relativt enkel montering. Fem stjärnor från mig."

Offtopic:
Varför har sweclockers inte formateringsfunktionerna första gången man skriver, utan bara när man editerar? Mycket irriterande

[Edit]
Jag hittade en som ska passa ditt grafikkort, men den har bara två fläktar http://www.arctic-cooling.com/catalog/product_info.php?cPath=...

En bild på hur den ser ut

www.inet.se har även den fläkten även om den ser lite anorlunda ut i färgen. https://www.inet.se/datorkomponenter/kylning---moddning/arcti...

Ytterligare ett citat från en köpare från Inet, fast för den kylaren som passar ditt grafikkort
"Måste säga att jag är mycket nöjd med denna kylare! Den kyler otroligt bra, förut hade jag 105-110 C i FurMark med mitt 4870, nu går den inte över 62 C! Det var inga problem med installationen, bara följa manualen som kom med. Ser att folk tycker att VRM-flänsarna sitter dåligt, men i manualen står det att man ska använda ett vanligt blyertssudd på minnessakerna först, och för mig sitter de som berg. Det enda negativa är att en VRM-fläns måste sättas en bit ut på minnessaken för att inte en heatpipe ska ta i den. Rekommenderas väldigt mycket."

OBS! eventuell garanti kan gå förlorad om du byter fläkten eftersom du skruvat isär grafikkortet

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64