Nytt moderkort samt SSD(?)
Tjena.
Har idag en dator som ser ut som följande:
Cpu: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz
Mobo: Gigabyte GA-P35-DS4, P35, Socket-775, 1333FSB, 2xPCI-Ex16
Minne: Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2x 1024MB CL4
Nätagg: Corsair Powersupply 550W
GFX: Sapphire Radeon HD 3870 512MB
Samt en drös med SATA-diskar och DVD-enheter.
Eftersom att min dator alltid har varit lite konstig och nu blivit alltmer lustig och gärna startar om i tid och otid och börjar göra massa bios-backuper när den startar har jag beslutat mig för att tjacka ett nytt moderkort och ev. nya minnen då något av dessa 2 är helt kajko. Jag orkar helt enkelt inte felsöka eller pula med den. En dator i min ägo ska fungera när jag vill annars får det va.
Så kan ni snälla människor hjälpa mig att välja ut ett nytt moderkort och minnen (4GB) som passar med min nuvarande prolle och grafikkort. Gärna med samma "lull-lull" som på mitt nuvarnde. Dvs. inbyggt nätverkskort och en jäklar massa sata-platser.
Jag ställer inte direkt några krav på överklockningsmöjligheter utan söker bara ett riktigt stabilt moderkort som inte gnäller över att va igång hela tiden. Ibland sätter jag dock datorn i viloläge.
Och så vidare till nästa fråga.
Snappade upp lite efter läsning här att det finns nya fina diskar med någon form av minne i som såklart är helt tysta och inte blir varma som traditionella diskar blir. Är det något att satsa på som systemdisk nu när man ändå ska formatera om datorn?
Tänkte tjacka nån billig typ 32 giggare isåfall. Och ta ut alla vanliga diskar ur datorn. Så kanske den blir ännu tystare.
Tack på förhand!
Mvh Andreas