Permalänk
Permalänk
Medlem

Verkar vara fint pris på den, man kanske borde skaffa sig en till 24", skulle vara nice med en skärm med ips panel.

Visa signatur

Jag hatar folk som skriver med massa smileys och förkortningar...

Permalänk

Folk verkar nöjda.

http://forums.hardwarezone.com.sg/showthread.php?t=2144004

"from the screen viewpoint and paper viewpoint the Philips 240PW9EB/69 is better than the 2408.

The only thing is that the Philips 240PW9EB/69 does not have HDMI, but that's easily remedied by just buying the adapter."

"Well having seen both monitors with my test images, I can easily say this Philips is fantastic."

Permalänk
Medlem

Varför varför varför är så många tillverkare så tröga att de bara stoppar i EN DVI och en gammal sketen VGA?
Det är inga som helst problem att köra VGA med adapter till en DVI-I-ingång och varför måste de då envisas med att använda den gamla sketna VGA-porten ändå?! Varför inte stoppa dit dubbla DVI istället så vi som faktiskt använder mer än en dator hemma kan få koppla in två datorer till en skärm?

Tror det är fler än jag som har en stationär dator, men även en bärbar dator i ganska litet format (13,3") som man ibland vill kunna koppla in till den stora skärmen. Jag har DVI-utgång på min bärbara och vill verkligen kunna utnyttja det! (De som har VGA kan fortfarande utnyttja det genom en adapter)
Hur jävla svårt ska det vara?!

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk

Den här skärmen verkar riktigt prisvärd. Det enda jag tycker är synd är att man fortfarande inte lyckats få bättre kontrast på LCD-skärmar. Hoppas att det blir bättre inom den närmsta tiden. Men skulle jag behöva köpa en ny skärm idag, skulle jag nog ändå välja denna.

Permalänk

*bump*

Ingen som äger den här skärmen, som vill skriva nån liten rad om den?

Jag har ett helvete med att hitta ny skärm att slå till på, de stackars skärmarna som enligt spec. passar bra in på mig faller bort pga envetet surr-ljud, oskarp text eller andra dumheter som inte framgår i produktbeskrivningar :S

Visa signatur

AMD Ryzen 1800X 3.6 GHz | NVIDIA GeForce GTX 1070 8GB | 64 GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC19200/2400MHz CL14 4x16GB | Win 10 Pro

Permalänk

Bump igen!

Priset har sänkts med mer än femhundra kronor nu i veckan. Underligt att så få har köpt den här skärmen. Finns fortfarande inte mer än en enda recension länkat på Prisjakt.
Jämfört med HP 2475 framstår den som rena kapet. En affär tar 5500 för 2475 idag, resten 6500 - 7000.

Är det en ur-iRiver Nasse sitter med på bilden Limefruit?
Fin bild.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Bump igen!

Priset har sänkts med mer än femhundra kronor nu i veckan. Underligt att så få har köpt den här skärmen. Finns fortfarande inte mer än en enda recension länkat på Prisjakt.

Hade köpt den på stubben om den inte lidit av WideGamut.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en Philips 240PW9ES som är på väg hem nu

Jag var också fundersam på den eftersom ingen annan verkar ha köpt den, men bestämde mig för den ändå och köpte den på Dustin för strax under 4.8k inkl frakt med studentrabatt.

Innan har jag haft en CRT och en 5 år gammal Dell-TFT så är väl inte så bra att jämföra med dem. Ni får fråga vad ni vill veta om den

Har en Eizo FlexScan S2431W på kontoret och tror inte den är lika bra som den, men Philipsen är ju billigare..

Permalänk

Bra att du vågade, själv är jag lite tveksam så om du kan beskriva fördelarna med skärmen skulle jag vara tacksam

Permalänk
Medlem

Nån som har fått hem den här skärmen, eller har den?
Är ju fortfarande ett väldigt attraktivt pris på den!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk

Hur gick det egentligen för dig Myxine ?

Alla IPS-paneler brukar ha mer eller mindre problem med svart från vinkel, det går att komma undan med ett speciellt polarisationsfilter som framförallt NEC hade i sina skärmar, men tyvärr tillverkas det inte längre.
Philipsen verkar trots det inte ha några problem med svart från vinkel, i alla fall inte enligt dessa bilder.

Dell med sin e-IPS som jämförelse.

Inge white glow på Philipsen inte

http://www.it.com.cn/diy/bigimg/2009/06/28/21/546476.html

Tack till kineserna på it.com.cn för bilderna

Edit: Nä men dra på trisse! Priset är sänkt ännu mer! Hehe, illa att man inte har tillräckligt med pengar för tillfället. Nu förväntar jag mig att minst tre personer har köpt den här skärmen inom en vecka och rapporterar här.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Hade varit något, men den säljs bara i silver i Sverige, går bort då tyvärr :/

Permalänk
Medlem

Ingen butik som har den i svart i sverige?
Hur är förresten philips pixelpolicy/garanti?

Någon som har erfarenheter av Amentio? (de som har den billigast just nu), blir ju en hel tusenlapp dyrare att köpa från dustin t.ex.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk

Oh shit! Under 4k för en så bra 24" IPS-skärm är verkligen ett fynd. Men jag måste tyvärr hålla med Vejto om att ifall den bara finns i silver i Sverige så går den bort bara pga det. Riktigt synd.

Permalänk
Medlem

Har beställt en från butik it, hoppas få den på fredag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofvis
Har beställt en från butik it, hoppas få den på fredag

Vi väntar på omdöme.

Permalänk
Medlem

Japp vi väntar

Permalänk
Avstängd

Jepp - samma här, väntar på ett besked hur den fungerar IRL - riktigt läcker skärm!

Och, priset är på väg ned rejält - hoppas Dustin kan hänga med, deras kundservicen är ju fenomenal.

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofvis
Har beställt en från butik it, hoppas få den på fredag

Även jag är intresserad av en recension

Permalänk

Har ni inte varit inne på Prisjakt och tittat, i princip alla butiker har höjt till minst 4800 igen. Ett par enstaka som har det lägre priset kvar, jag skulle göra ett försök och beställa till det om jag var ni.

DustinHome sänkte aldrig sitt vanliga pris, det ligger på 5000, men för studentkunder bjuder de på momsen (en tusenlapp med andra ord)!

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Har ni inte varit inne på Prisjakt och tittat, i princip alla butiker har höjt till minst 4800 igen. Ett par enstaka som har det lägre priset kvar, jag skulle göra ett försök och beställa till det om jag var ni.

DustinHome sänkte aldrig sitt vanliga pris, det ligger på 5000, men för studentkunder bjuder de på momsen (en tusenlapp med andra ord)!

Jag såg att de har höjt priset i typ alla butiker.
Inte fått skämen än borde komma på måndag, fick inte ens ett kollinr

Om det är någon som vill ha ett omdöme så får de ge mej lite råd och tips på vad jag ska kolla efter är liksom newbie på skärmar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofvis
Jag såg att de har höjt priset i typ alla butiker.
Inte fått skämen än borde komma på måndag, fick inte ens ett kollinr

Om det är någon som vill ha ett omdöme så får de ge mej lite råd och tips på vad jag ska kolla efter är liksom newbie på skärmar.

För mig så handlar det mest hur den funkar i spel. Släpningar/flimmrar den , stöds upplösningen i spel. Hur är svärtan. Hur ser den ut i windows miljö. om Du ändrar upplösningen blir det väldigt suddigt i windows miljö? Sugen som attan på den

Permalänk
Relik 📜

Fan också.. Sist, när Dustin reade ut den NEC-skärmen, hade jag en i kundvagnen.. Sedan tvekade jag flera timmar, och när jag väl beställde var den slut. Då svor jag på att nästa gång jag såg en bra skärm-deal skulle jag slå till..

Nu tvekar jag ändå.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Äh, tveka inte, slå till bara.

[osynlig text] du har ångerrätt [/osynlig text]

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Äh, tveka inte, slå till bara.

[osynlig text] du har ångerrätt [/osynlig text]

Jag handlade.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

En styck PHILIPS 240PW9ES på väg!
Är nervös för att den inte kommer duga, men jag hoppas på det bästa! Ska bli skitskoj, första plattskärmen! Får se vem som kommer först med en rescension

Permalänk
Relik 📜

Slut i lager + 1000 kr dyrare hos Dustin med studentrabatten nu, jag gav 3961 :- igår.

Bra deal.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Den verkar ju slut som gott som överallt
Dustins pris på 5000 är inte så lockande.

Någon som kan intyga att skärmen inte surrar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Slut i lager + 1000 kr dyrare hos Dustin med studentrabatten nu, jag gav 3961 :- igår.

Bra deal.

Samma här, jäklar vad flax man har ibland. Var så nära att vänta på att någon skulle få hem och testa den.
Min är iallafall skickad!