Billigaste Iphone abbonemanget

Permalänk
Medlem

Billigaste Iphone abbonemanget

Tja Swecs!

Jag har försökt få tag på en riktigt billig iphone nu, är 18 så studerade. Försökte fixa en genom CSN, men gick tydligen inte dra över mitt Comviq nr till ett telia abonnemang. Fick reda på det idag, och sista dagen för att skaffa en Iphone 3G billigt (ingen engångs avgift) var idag. Så lite ledsen över det. Men får bita i det sura äpplet.

Nu har jag några frågor som kan vara svåra för er att svara på.

Om jag skaffar ett abbonemang hos telia, och vill beställa en Iphone 3G från telia också, kan jag då förlänga mitt abonnemang så jag kan betala Iphonen med det abonnemanget?

Blir det inte dyrare om jag gör så? eller är det bäst att skaffa det tillsammans?

För jag har redan beställt ett abonnemang från telia. Kan man avbeställa det? Beställde det idag.

Och samt, vilket är det bästa abonnemanget om man bara vill ha fria sms? Ingen surf och ring?

Det enda jag hittar är antingen hos Halebop, nått vänner för 199 i månaden.. annars Max 25 hos Telia för 49 i månanden.

Hos Halebop får man mobilen till dvs. Och Max 25 som jag skrev var bara abonnemanget.

Hoppas jag inte gjorde er förvirrade nu, tror jag gjorde det^^

Mvh Dassh

Permalänk
Medlem

Det borde väl gå att upphäva abonnemanget hos telia alternativt göra om avtalet så att det också innefattar en iPhone. Du bör nog kontakta telia omgående. Jag tyckte dock att det lät dyrt hos telia att köpa vanliga iPhone 3G med 24mån Telia Max 25 abonnemang. Om jag förstått det rätt blir det 4495kr (895+150*24) för telefonen. Till detta tillkommer då kostnaden för abonnemanget på 49kr/mån.

Hos Halebop med deras "Halebop Vänner med Mobilsurf Fastpris" i 24 mån, blir kostnaden för telefonen: 159*24+18*59=4878 (de bjuder ju på de första 6 mån av abonnemanget á 59kr). Det är då med både telefon och abonnemang.

Det känns vettigast för mig att avbeställa abonnemanget hos Telia om det nu går (...) och beställa iPhonen hos Halebop istället. Där blir du dock tvungen att köpa deras "Mobilsurf Fastpris också men det verkar bli billigare i slutänden hur som helst.

Visa signatur

 MacBook Air 11" | TypeMatrix

Permalänk
Medlem

Hmm mjoo.. verkar faktiskt vara en bra ide att göra så. Hoppas det går, finns det ingen 2 veckors uppsägningstid eller dylikt? kan ju hoppas på att min beställning inte gått i verket ännu iaf. Halebops erbjudande verkar mycket mer lovande.

Dessutom såg jag på CSN att om jag skaffar en genom CSN/Halebop så får jag 29/kr månads rabatt. Vilket inte är mycket, men ändå mycket för en student:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keishi
Det borde väl gå att upphäva abonnemanget hos telia alternativt göra om avtalet så att det också innefattar en iPhone. Du bör nog kontakta telia omgående. Jag tyckte dock att det lät dyrt hos telia att köpa vanliga iPhone 3G med 24mån Telia Max 25 abonnemang. Om jag förstått det rätt blir det 4495kr (895+150*24) för telefonen. Till detta tillkommer då kostnaden för abonnemanget på 49kr/mån.

Hos Halebop med deras "Halebop Vänner med Mobilsurf Fastpris" i 24 mån, blir kostnaden för telefonen: 159*24+18*59=4878 (de bjuder ju på de första 6 mån av abonnemanget á 59kr). Det är då med både telefon och abonnemang.

Det känns vettigast för mig att avbeställa abonnemanget hos Telia om det nu går (...) och beställa iPhonen hos Halebop istället. Där blir du dock tvungen att köpa deras "Mobilsurf Fastpris också men det verkar bli billigare i slutänden hur som helst.

Efter de första 6 månaderna blir abonnemangskostnaden 118 kr/mån. Står lite längre ned med liten text under "Du har valt".

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk
Medlem

Här har du lite info om ångerrätt osv:

https://www.tewss.telia.se/privat/kundservice/handla/angerrat...

Så du har ett tag på dig att ångra abonnemanget och fixa nåt annat.

Kör du med Comviq kontant nu eller? För om du har Tele2comviq (abonnemang) så ska det gå att dra över numret. Men har du kontantkort blir det krångligare, typ göra om det till abonnemang och sen byta till telia.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Re: Billigaste Iphone abbonemanget

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dassh
gick tydligen inte dra över mitt Comviq nr till ett telia abonnemang.

Givetvis går det.
PTS skulle nog vara intresserade om det inte går...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Okej, aa det var ett Comviq Kontant kort.

tva: du säger något om PTS. Vad är det? Ska googla lite på det^^

Ringde precis till Telias kundtjänst som sa att dom skickar hem ett kontrakt som jag inte behöver skriva på om jag inte vill ha abonnemanget.

Så nu är det löst.

har kollat upp lite mer om Halebops 199 kr imånaden och funderar på att ta det abonnemanget. Verkar bra detdära.

Permalänk
Medlem

Kolla detta. Är lite osäker på detta abonemmang. Verkar väldigt billigt för det man får.

http://www.halebop.com/butik/mobiltelefoner/iphone/

Som jag uppfattar det betalar jag 209 kr i månaden i 6 månader, efter det betalar jag 118 kronor i månaden. Stämmer det? Ser ni någon mer konstnad som dyker upp?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dassh
Kolla detta. Är lite osäker på detta abonnemang. Verkar väldigt billigt för det man får.

http://www.halebop.com/butik/mobiltelefoner/iphone/

Som jag uppfattar det betalar jag 209 kr i månaden i 6 månader, efter det betalar jag 118 kronor i månaden. Stämmer det? Ser ni någon mer kostnad som dyker upp?

Nej, du kommer får betala 268kr/mån sedan eftersom abonnemanget kostar 118kr/mån men dom bjuder på 59kr/mån i 6mån

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem

Okej, vilken är bäst?

http://www.halebop.com/butik/mobiltelefoner/iphone/

Denna eller den jag skrev förut?

Vet att denna är en 3G och den andra 3GS, vilken är billigast att skaffa?

Mvh Dassh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dassh
Okej, vilken är bäst?

http://www.halebop.com/butik/mobiltelefoner/iphone/

Denna eller den jag skrev förut?

Vet att denna är en 3G och den andra 3GS, vilken är billigast att skaffa?

Mvh Dassh

Den som är bäst är ju 3gs, 3g är den gamla modellen om jag fattat det rätt.

Billigast måste det bli om du köper 3g.

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem

Dåligt att man inte får ringa för de 268 kronorna man betalar... Alltså 268:- + det man ringer för.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrBoXon
Dåligt att man inte får ringa för de 268 kronorna man betalar... Alltså 268:- + det man ringer för.

Du menar att det är dåligt att du inte får ringa för de 59:- som abbonemanget kostar.

Men du får förvisso ringa gratis till andra Halebopare plus skicka sms gratis till alla andra, inte så illa tycker jag.

Kjell

Permalänk
Medlem

Det kostar 268:- ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrBoXon
Det kostar 268:- ?

Abbonemanget kostar 59:-
Dataabbonemanget 59:-
Mobilen 150:-

Summa:268:-

Förutom de första sex månaderna då abbonemanget är gratis.

Kjell

Permalänk
Medlem

Ja, alltså får du betala 268:- för abonnemangen & mobilen som du inte kan ringa för...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrBoXon
Ja, alltså får du betala 268:- för abonnemangen & mobilen som du inte kan ringa för...

Haha...

Ja okej...

Tyvärr så är det ju så hos alla leverantörer. Du får varken ringa för vad mobilen kostar eller för vad data-abbonemanget kostar.

Hårda bud.

K.

Permalänk
Medlem

Hmm, aa blir lite att fundera över. Vill ju kunna köra mig med pengar.

Permalänk
Medlem

Hoppas att Dassh inte misstycker att jag frågar här, känns löjligt att skapa ännu en iphone- abonnemangstråd. Har sjukligt dålig koll på hur abonnemang fungerar, har haft Telia-refill i ~10 år nu.

Kollar på en iPhone 3GS 16Gb hos Halebop, med Vänner med Mobilsurf Fastpris i 24 månader, utan förhöjd månadsavgift. Telefonen kostar då 3600 kr, och månadskostnaden blir 59kr de första 6 månaderna, och därefter 118 kronor (plus det jag ringer för till icke-halebop-kunder).
För denna månadsavgift skickar jag alltså gratis SMS till alla, ringer gratis till andra halebop-kunder, och har dessutom fri-surf?

Stämmer verkligen min sammanfattning? Det verkar ju nästan vara för billigt för att vara sant. I nuläget gör jag av med cirka 200 kronor med refill, då jag varje månad köper "sms för alla" för 100kr, och ringer för 100. Jag kommer alltså att få ungefär samma månadskostnad som jag har idag, men med fri-surf? Och dessutom en något subventionerad telefon?

Vad jag kan se (om jag har förstått det hela rätt) så är ju detta överlägset alla Telias alternativ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du har ju fortfarande öppningsavgift på ALLA samtal. Sedan tror jag att det kostar att ringa och kolla sin röstbrevlåda (vilka som nu använder den?).

Men på det stora hela så stämmer det väll enligt min egen uppfattning.

Permalänk
Medlem

Ja, öppningsavgift räknar jag mig, det är inga problem.

Så förutom att jag faktiskt binder mig till Halebop i 2 år, så borde detta vara en ren vinstaffär i mitt fall. Skulle egentligen gärna stanna kvar hos Telia, då jag av någon anledning tycker att Halebop känns lite oseriöst som företag, men detta var verkligen intressant!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Problemet med halebop är ju om man tänkt surfa mycket. Efter 500mb stryper dom det till 57kbit/s.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MystiX
Problemet med halebop är ju om man tänkt surfa mycket. Efter 500mb stryper dom det till 57kbit/s.

På deras sida står det "För de kunder som förbrukar mer än 500 MB i datatrafik förbehåller sig Halebop rätten att begränsa överföringshastigheten till 57 kbit/s.".
Frågan är alltså om de tillämpar strypandet i verkligheten? Är det inte bara ett förbehåll för att gardera sig mot eventuella överlastningar av nätet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
På deras sida står det "För de kunder som förbrukar mer än 500 MB i datatrafik förbehåller sig Halebop rätten att begränsa överföringshastigheten till 57 kbit/s.".
Frågan är alltså om de tillämpar strypandet i verkligheten? Är det inte bara ett förbehåll för att gardera sig mot eventuella överlastningar av nätet?

Rätt säker på att det sker via automatik, strypningen dvs. Har för mig att tidigare fick man betala för det som gick över gränsen. Det blev nog inga roliga räkningar om man glömde bort vad man hade för gräns och om man var lite häftig mer nerladdningarna.

Men 500mb räcker ju rätt långt till vanlig surfning. Det är väl när man blandar in lite apps-nerladdning och streaming av olika former det drar iväg lite. Har man tillgång till wifi där man tänkt använda mycket så hoppar man ju över på det istället osv, går att komma runt på lite olika sätt.

Permalänk
Medlem

Jag har haft Halebop nu i två veckor, har tankat ca 5mb data. Jag har wifi på jobbet och hemma, men ibland kollar jag mailen och väderapps när jag är ute. Man får ligga i om man ska komma upp i 500mb, sedan vet jag inte hur mycket sämre det blir när de stryper hastigheten. Man surfar ju inte på en iPhone för att det går snabbt precis

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag tror också att 500mb räcker gott och väl.

Men enligt deras sida så är det ca 4 veckor väntetid på telefonen. Jag är egentligen inte helsåld på just iphone, och mycket kan ju hända i mobilvärlden på en månad.
Skriver man på kontraktet direkt eller först när man får telefonen? Med andra ord, kan man utan problem ångra sig under väntetiden?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dom skickar väl inte telefonen och kontraktet utan att man skrivit på kontraktet??
Och btw, vrf skickar dom isf inte med telefonen?

Permalänk

Du ingår ett kontrakt så fort beställningen är gjord..
Det är ju svårt annars.
Jag vet inte hur det tillämpas i verkligheten då man ju gärna vill testa produkten.
Men du ingår ett bindande avtal så fort du tryck på bekräfta knappen i slutet av beställningen.

Visa signatur

Vattenkyld AMD 955 och ATI 4890 xXx
inbyggd i ett Armor chassie

Permalänk
Medlem

Guide till abb för iPhone grundat på dina
telefonvanor hittar du här.

Visa signatur

Stationär: E8400 | ABIT IX38-QuadGT | 4 GB Corsair XMS 2 PC2-6400 | PowerColor Radeon HD 4850 512MB | Corsair TX 750W | Fractal Design Define R2 | Win7 64
Bärbar: 17" MBP | Ubuntu/OSX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Jag tror också att 500mb räcker gott och väl.

Men enligt deras sida så är det ca 4 veckor väntetid på telefonen. Jag är egentligen inte helsåld på just iphone, och mycket kan ju hända i mobilvärlden på en månad.
Skriver man på kontraktet direkt eller först när man får telefonen? Med andra ord, kan man utan problem ångra sig under väntetiden?

Kontraktet kommer samtidigt som telefonen. Avin du får från posten har ett kontrakt du ska skriva på som Posten sen skickar in till halebop. Men om du redan är kund hos telia så vette sjutton om du får skriva på något, Halebop och Telia är samma företag med olika varumärken.