Streama filmer med WMP(golf.se)

Permalänk
Medlem

Streama filmer med WMP(golf.se)

Nån som förstår varför filmerna på golf.se(http://www.golf.se/extra/pod/?id=75&module_instance=12&action...) inte funkar för mig? Måste ha WMP 9 eller senare men 11 följer ju i W7 :/ Nån inställning?

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Fungerar för mig, får du något felmeddelande?

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matti4s
Fungerar för mig, får du något felmeddelande?

Nja, en sån vanlig ruta det brukar vara om man saknar något; "Klicka här för att hämta insticksmodulen". Ser alltså ingen mediaspelare alls.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Har du använt WMP sen du installerade windows? Det första man går igenom då är ju en setup med ett gäng inställningar.
Testat i IE/Firefox?
Det kan ju annars vara så att något codec saknas :/

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matti4s
Har du använt WMP sen du installerade windows? Det första man går igenom då är ju en setup med ett gäng inställningar.
Testat i IE/Firefox?
Det kan ju annars vara så att något codec saknas :/

Heh hade faktiskt inte testat i IE, funkade där Tack funkar ju att kolla där, men bara för att.. ingen som vet hur jag ska göra för att få det att funka i FF?

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

har exakt samma fel men med sr.se webbradio där WMP behövs

Visa signatur

//Johan

Permalänk
Medlem

Har ni installerat Microsoft Windows Media Player Firefox Plugin?

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Som ovan nämnda talare sa måste du han en specifik plugin till FF.
Du hittar den här: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/browse/type:7
Längst ner har du länken som går hit: http://port25.technet.com/pages/windows-media-player-firefox-...

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Joo det var det första jag gjorde, men funkar inte.. tilläggssymbolen är kvar och när man klickar på det står det "windows mediaplayer 11" och det går inte hitta automatiskt så då trycker jag manuell installation. Funkar ändå inte.... å klockrent i iexplore

Visa signatur

//Johan