Permalänk

Köpråd ca 7000kr.

Hejsan!

Jag har noterat att jag behöver en bärbar dator för mina studier då jag inte kommer kunna få dit min stationära på ett ganska bra tag och jag är inte så haj på bärbara datorer..

Det jag kommer göra mest på den är surfa, titta på film, programera, lite bildbehandling samt ett och annat spel, men den ska inte vara tänkt som en speldator men ska helst kunna klara av något litet tidsfördriv.

Mina kriterier är att det helst ska vara en AMD och 4Gb ram.

Då det brukar finnas vägguttag på de flesta ställena är batteritiden inte något jätteviktigt, men kanske 3h är bra?

Nu till storlek, jag har funderat på något mellan 15.6 tum till 17 tum, absolut inte större än 17 tum!

Har den HDMI är det ett plus, men det är inte så viktigt.

Har ni några råd?
Min budget är lite diffus, men jag har tänkt 6000kr-8000kr. Är det stor skillnad på den som kostar 6000kr kan jag lägga ut ett par tusen till för att få en som jag vet kommer hålla måttet för mig ett par års tid och kvalitet..

Jag har hört att man ska hålla sig borta från Acer bland annat...

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Den här har kommit upp ett gäng gånger i forum. Funderar själv på att köpa en. Nakdelen är att utblåset sitter på undersidan.

http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=2764947

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera den här: http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/79735?opendocum...
Är riktigt nöjd med den Bra pris på den nu också när onoff sänkt priset med en tusenlapp jämfört me alla konkurrenter.

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.

Permalänk

HP DV6-1224.EO är överlägsen för det priset... måste nog upp ett par tusenlappar till om du ska få samma prestanda från nåt annat märke/dator...
tänker då mest på grafikkretsen...

här själv modellen över men som är snarlik fast större hd och lite snabbare cpu...

och jag är sanslöst nöjd kan inte fatta att man kan få en bärbar av denna kvalitet som man dessutom kan spela på med ganska bra resultat

Visa signatur

Asus p5q pro, q6600, radeon 4870, Twinx pc6400 4gig, 2st seagate 500gig, FSC Amilo 26" wide