Permalänk
Medlem

Hög Fysiskt Minne

Min Cpu ligger på 4 % men min Fysiskt Minne ligger 40 % och antar att det är det som gör min dator så slö av sig. Har testat antivirus ex. Malwarebytes' Anti-Malware, SUPERAntiSpyware.

Men inget verkar funka, Kör Windows Vista 64bit, med 2GB ram, cpun är en intel duo core 3,16 GHz. Och har ett GeForce 8800 GTS. Tycker inte min dator ska gå super slö för man installerar ett spel...

MVH slach

Visa signatur

In the absence of light, Darkness prevails

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slachboy
Min Cpu ligger på 4 % men min Fysiskt Minne ligger 40 % och antar att det är det som gör min dator så slö av sig. Har testat antivirus ex. Malwarebytes' Anti-Malware, SUPERAntiSpyware.

Men inget verkar funka, Kör Windows Vista 64bit, med 2GB ram, cpun är en intel duo core 3,16 GHz. Och har ett GeForce 8800 GTS. Tycker inte min dator ska gå super slö för man installerar ett spel...

MVH slach

http://www.codinghorror.com/blog/archives/000688.html

Vista kör på principen "empty cache memory is wasted cache memory" vilket är en bra princip. Exempelvis: Istället för att arbeta hård för att tömma minnet när den kan, används det av applikationerna och sedan frigörs det när en annan applikation behöver minne.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Så det är inte det Fysiskt Minne som gör att min dator går slött? förstår inte riktigt blogen eller det du skrev

kollade på aktivitetshanteraren lite noggrannare och hitta något med minnet.

Fysiskt Minne (MB)
Totalt 2045
Cachelagrat 1440
Ledigt varierar från 0 till 36

Vet inte vad som är bra eller dåligt dock.

Visa signatur

In the absence of light, Darkness prevails

Permalänk
Vila i frid

Re: Hög Fysiskt Minne

Citat:

Ursprungligen inskrivet av slachboy Tycker inte min dator ska gå super slö för man installerar ett spel... [B]

Du har väl avaktiverat tjänsten Windows Search. Det är det första man gör på en Vista/W7-burk - om man nu inte har tusentals dokument ostrukturerat på datorn där man bara måste hitta en fils innehåll på tre röda sekunder.

Permalänk

Tycker 2gb minne låter väldigt lite eftersom windows i sig självt "drar" runt 1gb

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

Har stängt av Windows Search nu i alla fall. Men minnet sjönk bara med 4% så ligger på 36% jämt nu.

Och även ändrat till Windows Vista Basic istället före Aero, men ligger på 49% nu..

På resursövervakaren så står det att svchost.exe tar 227 688 (Kb) och firefox tar 135 000kb. och nu är det bara en flik i Firefox också.

Har även testat stoppa Super Fetch i services.msc stod man kunde göre det, sänkte det lite granna. Men kan man ha den avstängd hela tiden?

Visa signatur

In the absence of light, Darkness prevails

Permalänk

Core 2 Duo processorer är betyldigt mycket snabbare än Core Duo processorer. Hur som helst, den arbetar bara på 4%.

Laddar du ner torrents? Det kan slöa ner datorn. Du kunde även prova spybot search and destroy, ad-aware och webroot spy sweeper. Ta alla 3 och rensa ordentligt. Du kan avinstallera dem senare.

När min dator hade 2GB på vista så var minnet ibland fullt innan jag ens satte igång med mina program. Det var bara att uppgradera till 4GB för min del. (Windows tar inte 4GB.. taket ligger på 3GB någonting)

Permalänk
Medlem

Massa onödiga startup program? som hamnar i bakgrunden?
Om du upplever datorn seg kan en fragmenterad hårdisk spela in.