spel + photoshop/cinema4d dator 8-9k

Permalänk
Medlem

spel + photoshop/cinema4d dator 8-9k

* WD Black ist för den hårddisken jag valt?
* Moderkort som klarar SLI/Xfire utan prestandaförlust och inte kostar för mycket?
* Chassi som inte är asfult med ungefär lika bra kylning som Nexus Clodius?
* allt under 6,5k så jag har råd med HD5850 i slutet av September

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem

Hatar att bumpa en tråd men den var nästan på sida 2 och jag vill gärna beställa delarna imorgon om möjligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bump!

Vad jag behöver:
* Chassi som är lika tyst/har lika bra kylning som Nexus Clodius i den prisklassen (de var inte på lager)
* Moderkort som klarar crossfire (eller sli ang. fråga nedan), men inte kostar för mycket
* Allt ska hamna på 6,5k max, inget grafikkort behövs då jag troligen köper en HD5850 när den kommer ut
* Något mer jag glömt? Har ljudkort, dvd-läsare

Vad för PSU skulle jag behöva om jag köper en till HD5850 senare? Ska jag satsa på 550W istället?

* Ska jag vänta på HD5850 eller ta två såna här för 3000:- nu när det är 30% rea på dem?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=484616&view=detailed#Pro...

Vill gärna ha svar, blir lite smått förvånad att inte få svar på 30+ timmar när jag ser trådar med 20 svar på två timmar...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag vill gärna beställa burken imorgon och det är jättekul att se att den här åker till sida 2-3-4 hela tiden, ska jag byta hårddisken till en WD Black; vilken är snabbare? Storlek är inget problem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Allvarligt, varför har jag inte fått ett enda inlägg med hjälp på över två dagar? Det känns jättekul sen när man kollar på tråden som ligger under som har fått 12 svar på 3 timmar...

Visa signatur

Permalänk

finns säkert folk som svarar. Det ända man kan göra är att ha tålamod

Permalänk
Medlem

Jag har gärna tålamod, men när det enda svaret man har efter nästan 3 dagar är "har tålamod" när man vill gärna veta innan veckoslutet då rabatten på t.ex gtx260n går ut, samtidigt som typ 65 trådar fått svar på samma tid, då blir man lite angsty... lite grann, liksom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Till C4D/Photoshop hade jag köpt en processor som har HT.

Permalänk
Medlem

Mer prioritet på spel. Jag klarar mig utan HT, prestandan är fin ändå.

för att göra det enkelt, frågorna:

* bör jag byta till WD Black ist för den där hårddisken jag valt?
* 2xGTX260 eller vänta på HD5850?
* Moderkort som klarar SLI/Xfire utan prestandaförlust och inte kostar för mycket?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fratey
Mer prioritet på spel. Jag klarar mig utan HT, prestandan är fin ändå.

för att göra det enkelt, frågorna:

* bör jag byta till WD Black ist för den där hårddisken jag valt?
* 2xGTX260 eller vänta på HD5850?

Vänta på den nya 5xxx serien av ati, det tycker jag. det ska jag göra iallafall. de är sjukt mycket bättre.

Permalänk
Medlem

När kom den mer exakt, slutet av September va?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

När kom den mer exakt, slutet av September va?

Yes.

Permalänk
Medlem

Yaaa-aayy! Jag klarar mig med min urgamla X850XT till dess.
Bara tre frågor kvar, sen kan jag nog beställa redan imorgon, hoppas jag! Fy sjutton vad trevligt det ska bli med en uppgradering efter nästan fyra år...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fine, vi gör det enkelt - vilket moderkort klarar Crossfire bra till ett bra pris, och är p55, och vilket chassi ska jag ha? Lutar mot Antec Three Hundred.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Fine, vi gör det enkelt - vilket moderkort klarar Crossfire bra till ett bra pris, och är p55, och vilket chassi ska jag ha? Lutar mot Antec Three Hundred.

Det här kortet funderar jag på att köpa:
Asus P7P55D PRO

Det är den enklaste modellen från asus som har bra stöd för crossfire. Har inte läst några tester dock. Chassi är väl mycket smak sak. Välj ett som uppfyller dina krav vad gäller utseende och funktion.

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem

HD5850 2500kr
WD Black 800kr
Asus P7P55D PRO 1700kr
Lian Li Lancool PC-K56 600kr
Corsair TX750W 1100kr

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem

* kommer byta PSUn till 550W
* kommer byta moderkortet till det billigare

Jag har ångrat mig, kommer köra enkelkort HD5850 eftersom den kommer flaska med i5'an pga x16/x8...

Det jag undrar nu, hur är detta RAM jämfört med 1333mhz'aren? De kostar typ lika mycket.
Duger *asus-moderkortet* LE?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställer imorgon, wish me luck!
Funkar RAMet utan problem dock?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tja.
Det Asuskortet är inte direkt det ända som klarar av SLI/CF i x8 x8 läge. Detta tex klarar det också http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=486111 men det är iofs Gigabyte.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xale89
Tja.
Det Asuskortet är inte direkt det ända som klarar av SLI/CF i x8 x8 läge. Detta tex klarar det också http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=486111 men det är iofs Gigabyte.

Det där moderkortet är en mATX modell. Verkar som att TS tänkt sig ett standard ATX system att döma av chassivalet.

Marknaden börjar dock luta mot mindre system så ett mATX system är inte alls dumt. Moderkortet du länkade är ett utmärkt val om man vill bygga smått. Ifall fratey får för sig att bygga ett litet system så kanske han skulle ta sig en titt på "antec mini p180". Tycker det verkar vara ett trevligt litet chassi. Ett 550w corsair nätagg ska räcka gott och väl.

Vill man däremot bygga i standard ATX format så är gigabyte P55UD3R ett bra och dessutom billigt alternativ.

Permalänk
Medlem

Jag blev dödkär i antec-chassit "on first sight". Väldigt stilrent.
Vad innebär "beställningsvara" på inet? Tar det hemskt lång tid, eller?

Känns som jag är klar med datorn... beställer ikväll, minskar dock PSUn till 550W innan.

Visa signatur