Asus introducerar designade datorskärmar

Permalänk
Melding Plague

Asus introducerar designade datorskärmar

En ny serie datorskärmar från Asus lockar med påkostad design och extra tunn profil.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Det ser ju fint ut

Visa signatur

Balle

Permalänk

En skärm som till och med är snyggare än Apple's skärmar.

Permalänk
Medlem

Fint, hoppas de inte kommer kosta skjortan...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Ärligt talat var denna skärmen förbannat ful...

Permalänk
Medlem

Samsungs Touch of Color är faktiskt mycket snyggare.

Permalänk

No offence swec men det värsta som finns måste vara folk som skriver "designade datorskärmar". Klart som *** att datorskärmen är designad. Precis som att säga att "jag har köpt ett arkitektritat hus", klart det är en arkitekt som ritat huset...

Detta skrev jag med glimten i ögat ingen aggro

Permalänk
Medlem

Själv vill jag ha en skärm med så minimala kanter som möjligt

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrooK
Själv vill jag ha en skärm med så minimala kanter som möjligt

Frånsett kanten där nere så verkar ju denna skärmens kanter ganska minimala.... man kan ju sätta 3 st bredvid varandra, i alla fall

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
No offence swec men det värsta som finns måste vara folk som skriver "designade datorskärmar". Klart som *** att datorskärmen är designad. Precis som att säga att "jag har köpt ett arkitektritat hus", klart det är en arkitekt som ritat huset...

Detta skrev jag med glimten i ögat ingen aggro

Designad brukar ofta vara ett kodord för dyr. Vissa personer gillar "designade" saker och betalar gärna lite extra för "design".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
No offence swec men det värsta som finns måste vara folk som skriver "designade datorskärmar". Klart som *** att datorskärmen är designad. Precis som att säga att "jag har köpt ett arkitektritat hus", klart det är en arkitekt som ritat huset...

Detta skrev jag med glimten i ögat ingen aggro

Det är så man säger.
Det är likadant som att man säger att nvidia lagar grafikkort
fast de egentligen bara planerar den teoretiskt.

Permalänk
Avstängd

Förbannat snygga, men prislappen lär bli för hög. Håller mig nog till Samsung en vända till, billiga och snygga skärmar - som det ska vara.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Designad brukar ofta vara ett kodord för dyr. Vissa personer gillar "designade" saker och betalar gärna lite extra för "design".

lol sosse, sosse, vem här är sosse? ne men har ingen aning haha men det är ju sant, mer design behöver mera L2N för "genierna"(dumbomar på högvarv) hos deras designer avdelningar rofl

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

Inte ofta man säger "wow" när man ser en design, men det här var verkligen snyggt.

Speciellt från sidan:
http://event.asus.com/LCD/Designo_MS_Series/download/scenario...

(Klart, det hjälper ju att skärmen på bilden inte är inkopplad )

Permalänk
Medlem

Synd att de slopade VESA hål, annars kunde man sätta den på arm eller vägg. Granterat snyggt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
No offence swec men det värsta som finns måste vara folk som skriver "designade datorskärmar". Klart som *** att datorskärmen är designad. Precis som att säga att "jag har köpt ett arkitektritat hus", klart det är en arkitekt som ritat huset...

Detta skrev jag med glimten i ögat ingen aggro

Dunno jag vet folk som byggt huset helt random

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Avstängd

vad ful den är

Permalänk
Avstängd

50 000:1, whoa!

Permalänk
Medlem

Den var ju inte så jädrans snygg må jag säga.

Visa signatur

Don't waste time doing things you hate.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cimlite
Inte ofta man säger "wow" när man ser en design, men det här var verkligen snyggt.

Speciellt från sidan:
http://event.asus.com/LCD/Designo_MS_Series/download/scenario...

(Klart, det hjälper ju att skärmen på bilden inte är inkopplad )

Sjukt snyggt, även utan tjejen. Men som nån sade - stor skam att det inte är VESA-kontakter. I så fall hade jag köpt 24-tummaren direkt!

Permalänk
Hedersmedlem

haha. Kunde som andra skrivit vara kul att kunna montera på arm med VESA.
haha. Åt en del av kommentarerna i tråden

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Hedersmedlem

En liten rensning var på sin plats.

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
No offence swec men det värsta som finns måste vara folk som skriver "designade datorskärmar". Klart som *** att datorskärmen är designad. Precis som att säga att "jag har köpt ett arkitektritat hus", klart det är en arkitekt som ritat huset...

Detta skrev jag med glimten i ögat ingen aggro

Faktum är att inte alla hus är ritade av arkitekter... Däremot kan man lika gärna kalla personen som har ritat huset för arkitekt eftersom det inte är en skyddad titel, dvs man behöver inte ha gått arkitektutbildning för att få jobba som arkitekt även om det är vanligt.

Lite klurigt...

Tycker de har skärmarna var snyggare än Apple's "elitdesignade" gunk. Apples design börjar faktiskt kännas gammal insåg jag precis, lite 90-tal eller ngt.

Visa signatur

Mac'ens förfall heter inte PC. Det heter 'iPhone'. Bleh!
Surface computing FTW men ge mig en rejäl platta att leka på - ingen futtig 'tablet'!