Permalänk
Medlem

DirectX 11

Någon som vet när DirectX 11 släpps till vista?

Visa signatur

• HP Pavilion DV6-6103eo
• Sony Ericsson Xperia Ray

Permalänk
Medlem

Frågan är inte när DX11 släpps, frågan är när det första DX11 kompatibla spelet släpps.

Som ett bättre svar på din fråga så tror jag att det släpps samtidigt som Win7 (22 oktober?).

Permalänk
Medlem

DirectX 11 är precis som DirectX 10 till Vista: endast "designat" för Windows 7. Colin McRae: DiRT 2 sägs bli det allra första PC-spelet med DirectX 11.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
DirectX 11 är precis som DirectX 10 till Vista: endast "designat" för Windows 7. Colin McRae: DiRT 2 sägs bli det allra första PC-spelet med DirectX 11.

DirectX 11 även för Vista.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ziegfried
DirectX 11 även för Vista.

Se på shit ^^ Svinbra!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Se på shit ^^ Svinbra!

Du måste hålla dig uppdaterad!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Du måste hålla dig uppdaterad!

Är knappt på alltomxp.se Får väl ta o bli det hedanefter, hehe.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Frågan är inte när DX11 släpps, frågan är när det första DX11 kompatibla spelet släpps.

Som ett bättre svar på din fråga så tror jag att det släpps samtidigt som Win7 (22 oktober?).

Det kom en DX11-patch idag till Battleforge...

http://forums.battleforge.com/forum/showpost.php?p=270369&pos...

Antagligen så använder den inte särskilt mkt nya DX11-features, men de säger att det ger ökad prestanda iaf.
Kul om det blir en rejäl hype kring DX11 så det faktiskt utvecklas nya PC-spel med rejält förbättrad grafik.
Dags att sluta nöja sig med konsolgrafik... DX9 är ju sjukt gammalt.

Permalänk
Medlem

skulle ju vara sjukt drygt om man endast kunde köra dx11 i w7 :/ skulle ju blivit helt nazi för att tvinga folk att uppgradera i princip, Dock skulle det ju kunna vara möjligt med dagens påtvingande av köp om man vill ha det allra senaste

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
skulle ju vara sjukt drygt om man endast kunde köra dx11 i w7 :/ skulle ju blivit helt nazi för att tvinga folk att uppgradera i princip, Dock skulle det ju kunna vara möjligt med dagens påtvingande av köp om man vill ha det allra senaste

Jag lovar att DX11 snart kommer till Vista...

Permalänk
Testpilot

Klart att DX11 kommer till Vista med, det är därför DX11 kommer få större genomslagskraft än DX10 eftersom det inte kräver en uppgradering av OS.

Anledningen att DX10 inte kom till XP var inte för att vara taskig utan för att det inte var möjligt på grund av att dom är helt olika kodmässigt, Vista har ett helt nytt sätt att hantera grafiken på.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Vart in i helvete hittar jag DX11 patchen för windows Vista?

Visa signatur

Allting går upp för mig när solen går ner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rafferaffe
Vart in i helvete hittar jag DX11 patchen för windows Vista?

Har du prövat WIndows update?
Finns den för separat nedladdning?

Visa signatur

Asus P8Z-77, i7-3770K 32GB DDR3, ATI 5850, Samsug 830-256 H50, 5.5TB HD, LG GGW-H20L blu-ray, Thermaltake 750W, HP 30" 2560x1600.
Intel NUC3217 16GB 256GB Crucial m4 6235 wifi, DiNovo mini
Acer 3830T 8GB (server med 21TB USB disk), HP 8560W 16GB 180GB SSD, HP 2560p 1TB, Asus UX21, QNAP 409Pro 7TB NAS,.

Permalänk

Har Windows 7 på min point of view sydney "HTPC".

Fick ett felmeddelande när jag försökte starta en film i MPC-HC att D3dx9 dll saknas.

Frågan är då om det bara är att ladda ner den senaste Directx? och om det nu är kompatibelt med min dator så att det funkar som det ska?

(Det fanns ju dessutom massa olika utgåvor, vilken gäller?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alxjohansson
Har Windows 7 på min point of view sydney "HTPC".

Fick ett felmeddelande när jag försökte starta en film i MPC-HC att D3dx9 dll saknas.

Frågan är då om det bara är att ladda ner den senaste Directx? och om det nu är kompatibelt med min dator så att det funkar som det ska?

(Det fanns ju dessutom massa olika utgåvor, vilken gäller?)

Prova att ladda ner senaste directx 9 från microsofts hemsida.

Permalänk

Okej, varför just version 9?

På typ webhallen där denna säljs står det:
"Premium DirectX 10 graphics with advanced digital display connectivity"

http://www.webhallen.com/prod.php?id=102647&view=2

Är det den som jag ska ha? Klarar den inte nyare eller spelar det ingen roll? Vill veta lite mer hur det fungerar...

Permalänk
Medlem

Den senaste disten är denna vad jag känner till;
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=e...

Den brukar följa med installationer som kräver den, t.ex. spel. Med MPC-HC så kan det vara så att de förutsatt att man har den installerad eftersom det vore jobbigt att skicka med 100MB till bara för att kunna installera den tillsammans med MPC-HC.

Permalänk

Precis, antagligen är det så. men samtidigt borde väl windows update ladda ner sånt som behövs? Eller den kanske inte känner av den typen av fel som behövs åtgärdas...

Men man ska inte satsa på en nyare version? Låter det inte konstigt om man köper en ny dator och det bara är version 9 som ska till?

Hur kan man se vilken version man har nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Den senaste disten är denna vad jag känner till;
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=e...

Den brukar följa med installationer som kräver den, t.ex. spel. Med MPC-HC så kan det vara så att de förutsatt att man har den installerad eftersom det vore jobbigt att skicka med 100MB till bara för att kunna installera den tillsammans med MPC-HC.

När man hämtat den o ska installera. var ska man lägga det på hårddisken?