Permalänk
Medlem

Speltipset!

Hej

Såg ingen sån här tråd så tänkte vi kunde skapa en tråd med tips på bra spel samt efterlysa bra spel i någon specifik kategori som man är sugen på lira

Själv så undrar jag om någon vet något bra äventyrsspel?? Inte monkey island, grim fandango eller broken sword men ett sån sorts spel dom är ju bara för nice !

Tips tips tips???

Permalänk
Medlem

maniac mansion och maniac mansion: day of the tentacle

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha tips på det bästa strategispelet ute just nu!

I stil med warcraft eller battle for middleearth....

TACK!

Visa signatur

Intel i7 920 (D0) 2.66GHz @ 4GHz Noctua NH-U12P SE1366 | Corsair 6GB DDR3 Triple Channel XMS | Asus P6T SE | Radeon HD4870 1GB DDR5 | Samsung F3 500GB | Corsair 650W | Antec Three Hundred | 22" Benq

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
maniac mansion och maniac mansion: day of the tentacle

Gärna nått som är lite nyare.. Någon som vet?

Permalänk
Medlem

hur nytt spelet är har inget med hur bra spelet är. sam & max då? lite nyare. finns ett kings quest från runt 2000 också med har jag för mig.

men tycker du ska vara mer öppen för gamla spel, finns många guldklimpar där.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk

Bästa strategi spel: MII:TW eller...CoH!

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smorris
Jag skulle vilja ha tips på det bästa strategispelet ute just nu!

Bästa "gamla" RTS: Age of Empires 2: The Conquerors.

Bästa "nya" RTS: Company of Heroes.

Där är mina tips!

Permalänk
Medlem

Settlers 3 & 4

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Darkfall Online är det ultimata PvP spelet om man är intresserad av det. En fantasyvärld som är inspirerad av vikingar och de gamla grekerna. Extremt svårt och vanebildande. Lite äldre gamers känns det som.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Bästa strategispelet någonsin måste ändå vara Red Alert....ahhh minnen...

Company of Heroes tycker jag att du bör kika på, sjukt kul!

Sen har du också Men of War som dessutom går att spela co-op. Nackdelen är att röstskådespeleriet är katastrofal, men kan du leva med det så är spelet sjukt kul!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

team fortress2 underbart lir

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Hehe, MoW...köpte det. Spelade i en stund, orkade inte med röstskådespeleriet. Så jag avinstallerade det

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Avstängd

gillar fps spel så som cf eller cs source men när jag inte hittade något spelade jag nord (community)(http://www.nordgame.com) hade inge att göra jag borde ha slutat där för länge sen xD

* Ref-länk borttagen och medlem numera f.d. *

Permalänk
Medlem

Det underbaraste spelet jag någonsin har sett är helt klart Call of Juarez: Blood in Bound.
Story i spelet är fantastisk, grafiken underbar och känslan perfekt. Karaktärerna är så sjukt härliga med en massa sköna moves och repliker. Tycker verkligen att alla ni borde testa det här spelet, kommer inte ångra er!

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Vill ha exempel på bra "spring-och-skjutspel", typ HalfLife, dvs inte för barnsligt, inte för onödigt blodigt.

Call of duty 4 är väl måttstocken för all FPS idag. Anser jag.

Visa signatur

OCZ StealthXStream 600 Watt | Intel Core i5 750 | Gigabyte GA-P55-UD3 | Corsair 4GB 1333MHz XMS3 | powercolor HD5850 | 500GB Western Digital Caviar Black | Windows 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stackarsjack
Call of duty 4 är väl måttstocken för all FPS idag. Anser jag.

Det var ett tag sedan senaste HalfLife kom, några rykten om när nästa dyker upp?