Speldator 3-4k ( ska klara wow högsta )

Permalänk

Speldator 3-4k ( ska klara wow högsta )

Hej!
Jag skulle vilja ha lite köpråd.
Jag vill ha en dator som klarar wow på högsta settings med hög fps ( 1280x720 upplösning )
Har låg budget så jag vill ha så prisvärda delar som möjligt. Så mycket prestanda för pengarna som det bara går.

Permalänk
Medlem

Lycka till att köra på högsta med en sådan budget.

Och förresten hur många trådar ska du skapa egentligen?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Enligt mig är det helt värdelöst att köpa en dator för 3000-4000:- om man inte ska ha den för typ aftonbladet, betala räkningar eller kika på youtube.

Ska du spela så rekommenderar jag dig att spara till minst 6500-8000:-.

Ett bra grafikkort äter hela din budget men valet är ditt.

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Lycka till att köra på högsta med en sådan budget.

Och förresten hur många trådar ska du skapa egentligen?

Så många det behövs?
Detta ämnet har inte med det andra att göra.

Permalänk
Medlem

med en budgeten är det blocket som gäller.
Lycka till och hoppas du inte blir lurad.

Annars är minimum för en "speldator 6k gärna lite mer får att få lite vassare komponenter.

är det just wow som gäller så är det bättre att satsa på en högt klockad 2 kärnig än en lågt klockad 4:kärnig.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk

Försök spara till 5000kr och du får en bra speldator.

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

baioslaio: Försök att i framtiden hålla dig till en tråd. Även om du har tre olika budgetar, så är det inga problem alls att ta alla i samma tråd.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com