Permalänk

Tips angående lackering av plexiglas.

Hej

Jag ska spraylackera en bit plexiglas och har problem med att färgen fäster dåligt. Kan man t ex sandpappra plexit innan lackeringen så att färgen fäster?

Sen undrar jag också om någon har nåt bra tips hur jag ska få lacken dammfri. Det är alltid nåt dammkorn som fastnar i lacken medans det torkar, hur dammfritt det än tycks vara.

tack på förhand

Edit: ups trodde jag var i mod delen, men icke!

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk

Gå över plexin med ett 400 papper och lacka på det sen. blir bra ska du se

Det bästa du kan göra mot dammet är om du har möjlighet att hänga upp täckplast och sen "vattna" så du binder upp det damm som finns.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skbiddles
Gå över plexin med ett 400 papper och lacka på det sen. blir bra ska du se

Det bästa du kan göra mot dammet är om du har möjlighet att hänga upp täckplast och sen "vattna" så du binder upp det damm som finns.

Vattna? öka luftfuktigheten?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk

Försök få så tätt som möjligt med täckplast och blöt ner allt med tex vattenslang eller liknande. efter det lackar du fort medans allt är blött och dammet bundet.