Permalänk

Haha, Tackar så mycket för alla kommentarer!

Har ni några idéer om vad jag ska fräsa då?
Dock har jag inte så många frässtål, ännu, men man kan ju skaffa sig

Permalänk

snyggt!
har du någon film när den är i action ?

Permalänk
Medlem

snyggt byggt! skulle också vilja se den i action;)

Permalänk
Entusiast
Permalänk
Medlem

Kan du styra den på något sätt? Eller står du med två st. vevar som en svarv?^^

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kiruna
Kan du styra den på något sätt? Eller står du med två st. vevar som en svarv?^^

CNC står för Computer Numeric Control vilket i sin tur betyder att den är datorstyrd. Så man kan rita upp bilder i CAD program och sedan omvandlas de av datorn till kod för fräsen.

Fin bygge annars! Ser stabilt ut :). Vad använder du för kretsar till motorerna?

Vill själv uppgradera min fräs (X1:an) till CNC men tvekar pga prislappen samt orkar inte plocka ihop uppgraderingskitet och sedan koppla ihop allt :).

Permalänk

Tjena, har också byggt en cnc-fräs. Kan verkligen rekommendera att du byter från Mach3 till EMC, linux.
Sjukt bra program och riktigt användarvänligt, spana in deras forum vet'ja.

i övrigt snyggt bygge, men tvek om dremeln håller för att gravera i mer än trä och plast va?

Permalänk
Medlem

Riktigt fint gjort solklart 10p. Men skulle som många andra också vela se den in action. Jobba på att lägga upp en film och keep up the good work.

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Medlem

Riktigt imponerad!

Visa signatur

-= Future Breed Machine =-

Permalänk
Medlem

Hur fan styr du fräsen? För hand?

Visa signatur

Gigabyte X48-DS4 | Gigabyte HD4870 | Intel E8500 3.16GHz | Corsair Dominator 1066MHz 4GB | Antec 900 | OCZ StealthXtream | Samsung 226BW 22" 2MS | Microsoft Sidewinder | Logitech 250 Deluxe |

Permalänk

Om du läser alla kommentarerna här, så ser du att jag skrev att jag styr den mha. dator.

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt bygge! var fick du tag på styr styrsystemet till den och vad kostade det? ska göra ett projekt arbete i skolan nu ( el 2a) vore riktigt skojj att göra något liknande

kontakta gärna mig på min msn samuel__61@hotmail.com

Permalänk
Skrivet av Orici:

Nice men detta har inget med datorer att göra så.. 1p

du e ju imbicill ! det står *Kringutrustning* den styrs med datorn....

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644