Permalänk
Medlem

Trevägskoppling

Jag har en chippad xbox som just nu är kopplad till nätverket men har nu även köpt en dreambox.

Min fråga är ifall en:

http://www.dustinhome.se/pd_5007510534.aspx

kan göra så att jag kan koppla in dreamboxen och xboxen, som används som media center, på samma rj-45 kabel?

Kommer det här fungera eller bör det införskaffas en simpel switch av något slag?

Visa signatur

|ASRock Z77 Pro4-M|3570k|Corsair TX750M|
|ASUS 570GTX DCII|Thermalright Ultra 120 eXtreme|Seagate Barracuda 7200.11 500GB | Corsair Vengence 16gb| Silverstone TJ08-E|

Permalänk
Medlem

Antingen en switch eller en sån där på båda sidor av kabeln.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Hedersmedlem

Du behöver en sådan på varje sida och kommer max ha 100 Mbit över den kabeln (då 1000Base-T använder alla 8 ledare).

Kan tipsa dig om du råkar vara student så skaffa studentkonto på dustinhome... då kostar den 18 kr jämfört med 99 kr annars (det är alltid stort påslag på sådana här smådetaljer). Kanske finns billigare på andra ställen?
Måste du betala 198 kr så blir det ju billigare med en 100 Mbit switch av enklaste variant.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG