Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd
Permalänk

Det börjar bli vanligare och vanligare att konsulter och särskilt PR-konsulter är kompletta idioter.

Tänker på Bixia, energiföretaget.

Citat:

"Östkraft, Fyrstad Kraft och HöglandsEnergi blir Bixia"

http://www.bixia.se/

Alla ingående företag heter något med kraft eller energi att göra.
Namnet de får nu är Bixia. Wtf? Vem kom på det på en kafferast?

Iofs så var nog "bing" ännu snabbare.
-"Som en snilleblixt dök det upp i huvudet *BING!*"
-"Fan vilket bra namn... och det kostade oss bara XX miljoner dollar."

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Det börjar bli vanligare och vanligare att konsulter och särskilt PR-konsulter är kompletta idioter.

Tänker på Bixia, energiföretaget.

http://www.bixia.se/

Alla ingående företag heter något med kraft eller energi att göra.
Namnet de får nu är Bixia. Wtf? Vem kom på det på en kafferast?

Iofs så var nog "bing" ännu snabbare.
-"Som en snilleblixt dök det upp i huvudet *BING!*"
-"Fan vilket bra namn... och det kostade oss bara XX miljoner dollar."

Ja du, tydligen var det värt det. Hur mycket skulle du betala för ett varumärke som alla kände igen och kom ihåg?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyml
Ja du, tydligen var det värt det. Hur mycket skulle du betala för ett varumärke som alla kände igen och kom ihåg?

Nja, jag mindes inte det riktigt. Jag kom på det för att det var på TV när jag skrev inlägget. Tänker mest på kex när jag hör det.

Hade det endast varit pga ihågkomst så skulle BAJS AB! vara ett otroligt populärt namn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyml

Att betala för att någon annan skall komma på vad ett företag ska heta är enligt mig en dålig (och fruktansvärt dyr) lösning. Att man kommer ihåg ett namn beror mer på profileringen och företagets framtoning, än på hur bra namnet är.

Visa signatur

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Permalänk

Jag vet inte; men "fucking Bing it" har inte samma impact tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hultent3
Att betala för att någon annan skall komma på vad ett företag ska heta är enligt mig en dålig (och fruktansvärt dyr) lösning. Att man kommer ihåg ett namn beror mer på profileringen och företagets framtoning, än på hur bra namnet är.

Det är snarare väldigt ekonomiskt att hyra in proffs som är experter på t.ex. marknadsföring än att företaget allokerar personal till att utreda ett namn istället för att fokusera på tjänster/produktion.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hultent3

Som t.ex. ABB eller Ericsson.
Inga namn som säger så mycket egentligen. Dagens mode att hitta på namn för att locka folk förbiser helt och hållet att namnet måste ha ett innehåll från början.

Bing är rätt kasst. Antagligen var Zoink redan använt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

bing.com var det sista lediga domännamnet på fyra bokstäver som gick att uttala. Dom var länge inne på wqkk.com men det blev svårt att skriva en passande låttext till det namnet

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
bing.com var det sista lediga domännamnet på fyra bokstäver som gick att uttala. Dom var länge inne på wqkk.com men det blev svårt att skriva en passande låttext till det namnet

"Wolfram is gay
Google is quite ok
Nothing compared to wqkk"

Sjung den till melodin You spin me round (like a record).

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
"Wolfram is gay
Google is quite ok
Nothing compared to wqkk"

Sjung den till melodin You spin me round (like a record).

Det är vid sådana här tillfällen man behöver en likeknapp. Bara för att kunna uttrycka mitt småleende utan att ta så här mycket onödig plats. Aja

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggee
Det är vid sådana här tillfällen man behöver en likeknapp. Bara för att kunna uttrycka mitt småleende utan att ta så här mycket onödig plats. Aja

Ajaj, fäjsbok-skadad hör jag. Doktorn orerar för orala fasen och skriver ut 24 aff-timmar.

Also:

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Ajaj, fäjsbok-skadad hör jag. Doktorn orerar för orala fasen och skriver ut 24 aff-timmar.

Also:

Hade spelat den låten hela dagen och råkade spela den nu när jag läste ditt svar.

what i know excites me you look like a lot of fun!

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/