BannWave at xbox Live, billiga xbox 360!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Fungerar de fortfarande som Media Center Extenders fast de är Live bannade? Då får man ju väldigt bra extenders till ett helt okay pris plötsligt.

Nej den funktionen är också borta, du kan inte spela spel ifrån hårddisk (XBLA och installerade från skiva), och om du flyttar din hårddisk till en ny konsoll kommer din gamertag vara korrupt vilket betyder att alla achivements du fått sen bann försvinner och alla gamesaves är rökta.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UnrealPerfection

Sedan så ja, du kan använda din profil på en ny xbox 360 utan problem. Jag tycker också det är lite konstigt.

anledningen är nog att du kan ha en massa vänner och ashivments och även arcade spel mm på kontot. Skulle du inte komma åt det igen ens om du köper en ny xbox så skulle säkerligen många bli förbannade och skaffa ps3 så derför kan man börja som inget har hänt med en ny xbox
Bara min teori.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Men fittmicrosoft varför ska dom vara så jävla osköna.

Citat:

Något som är nytt med de nya banningarna är att när konsollen väl har blivit bannad kan man inte längre kopiera in spel på hårddisken .. och man kan inte heller spela redan på hårddisken installerade spel, för den tycker att det är installerat från någon annan konsoll.
Man kan heller ej använda en gamerprofil från den bannade konsollen utan att göra en "recover"
Savegamen fungerar ej heller på någon annan 360.
360'n går ej att använda som Windows Media Center Extender.

Varför räcker det inte bara med att bli bannad från Live? Nu kan jag inte ens stoppa i min gamla hårddisk till mitt nya Xbox och fortsätta spela, nej nu är min gamertag korrupt och fittandet bara fortsätter. Tror att det snart blir ett PS3, 360:n blev den första och sista produkten jag köpte från Microsoft.
Ännu mer: http://kotaku.com/5383765/unauthorized-memory-units-wont-work...

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Tror att det snart blir ett PS3, 360:n blev den första och sista produkten jag köpte från Microsoft.

Bra argument, microsoft vill inte att du piratkopierar, så du går över till sony, inte för att microsoft bryr sig, du var nog ingen inkomstkälla iaf.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Bra argument, microsoft vill inte att du piratkopierar, så du går över till sony, inte för att microsoft bryr sig, du var nog ingen inkomstkälla iaf.

Jag har ju fortfarande betalat för min konsoll eller hur? Då borde jag få använda den fullt ut, sen att jag inte får spela spelen fullt ut är en annan femma.

Sen har jag även köpt spelen jag tycker är bra (de jag vill spela på Live), de andra spelen hade jag aldrig köpt även om jag var tvungen. För tillomed jag fattar att det inte kommer att komma nya spel om inte utvecklarna får pengar...

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Citat:

Jag har ju fortfarande betalat för min konsoll eller hur? Då borde jag få använda den fullt ut, sen att jag inte får spela spelen fullt ut är en annan femma.

Jag tycker reducerad funktionalitet är ett helt okay straff. Alternativet är väl att de istället polisanmäler var och en som sitter med modifierade konsoler då det, i sig, faktiskt är olagligt (har väl en straffram på böter och/eller fängelse upp till 6 månader här i landet tror jag).

Visa signatur

on the internet since 1993
[ Geek - Dad - Programmer - RC enthusiast - Technology evangelist ]

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk
Avstängd

Vem bryr sig.
Så länge du kan spela nerladdade spel kommer det vara skitsamma om dom bannar live o mög.

Bara ha 2 360 om man tvunget vill lira på live osv. Inte som dom är så dyra idag.

Kommer inte stoppa något ang flashning, och försäljningen kommer vara lika bra som alltid.

Permalänk
Citat:

För m$, förmodligen ingen stor inkomst men han har ju köpt live troget och en konsol, inte för att det rättfärdigar men för företagen som gjort spelen är ju det inget plus;-)

Jag äger både en Ps3 nu och två xbox 360 och jag var en väldig motståndare till ps3;an först men nu när jag väl äger den så måste jag säga att det är en bättre konsol, även om jag finner mig alla dagar nu spelandes på min PC.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UnrealPerfection
För m$, förmodligen ingen stor inkomst men han har ju köpt live troget och en konsol, inte för att det rättfärdigar men för företagen som gjort spelen är ju det inget plus;-)

Jag äger både en Ps3 nu och två xbox 360 och jag var en väldig motståndare till ps3;an först men nu när jag väl äger den så måste jag säga att det är en bättre konsol, även om jag finner mig alla dagar nu spelandes på min PC.

Jag är nästan tvärt om, har lirat forza 2 sen det kom och nu forza 3, båda köpta till min konsoll som blev bannad i april 07 men alltså det finns ju inga spel på ps3 än i närheten imo. Regionstjafs finns ju inget så får väll slänga en beställning på demon's souls snart.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jag tycker reducerad funktionalitet är ett helt okay straff. Alternativet är väl att de istället polisanmäler var och en som sitter med modifierade konsoler då det, i sig, faktiskt är olagligt (har väl en straffram på böter och/eller fängelse upp till 6 månader här i landet tror jag).

Olagligt att modifiera sin konsoll? På vilket sätt skulle det vara olagligt? Om du menar att man laddar ner spel så gör inte alla det, finns dom som spelar backuper av sina köpta spel pga risk för repor och liknande (som xboxen kan göra på sina köpta skivor)...

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Olagligt att modifiera sin konsoll? På vilket sätt skulle det vara olagligt? Om du menar att man laddar ner spel så gör inte alla det, finns dom som spelar backuper av sina köpta spel pga risk för repor och liknande (som xboxen kan göra på sina köpta skivor)...

Kom igen nu, det spelar ingen roll. Du har godkänt EULA:n som M$ har styltat upp i och med att du startat konsollen och reggat ett Live-konto, paragraf 16;

"The Service may only be accessed with an original Xbox, an Xbox 360 console, a personal computer, or other device authorized by us, or by logging into your account via Xbox.com . You agree that you are using only authorized software and hardware to access the Service, that your software and hardware have not been modified in any unauthorized way (e.g., through unauthorized repairs, unauthorized upgrades, or unauthorized downloads), and that we have the right to send data , applications or other content to any software or hardware that you are using to access the Service for the express purpose of detecting an unauthorized modification. Any attempt to disassemble, decompile, create derivative works of, reverse engineer, modify, further sublicense, distribute, or use for other purposes the Service, any game , application, or other content available or accessible through the Service, or any hardware or software associated with the Service or with an original Xbox or Xbox 360 console is strictly prohibited and may result in cancellation of your account and/or your ability to access the Service, and the pursuit of other legal remedies by Microsoft"

http://www.xbox.com/en-US/legal/LiveTOU.htm

M$ har och kommer alltid vara bra på att skriva dessa som alla andra företag som vill hålla på sina rättigheter och produkter.

Sen att dom praktiskt tar till dessa lösningar är ju en annan sida, licensmässigt har dom ju inte lyckats stoppa OS-piratkopieringen särskilt bra, men OS-EULA är ganska rolig den också att läsa, speciellt när man tänker på vad man inte FÅR göra, men vad man praktiskt KAN göra, till skillnad från flashade 360....

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Citat:

Ja, olagligt att modifiera. Det är ett sätt att gå runt kopieringsskyddet vilket är olagligt enligt lag från 2005. Att man sedan endast använder det för att spela backups av spel man faktiskt har köpt eller inte spelar ingen roll då det är modifikationen i sig som är olaglig.

Dock missade du ju poängen helt, att bli utespärrad och förlora vissa funktioner är ett helt okay straff även för att bryta mot XBL vilkåren. Det är inte precis så att du plötsligt en morgon vaknade så fungerade den inte längre, du visste givetvis om riskerna redan när du bestämde dig att modda konsolen.

Visa signatur

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morna
Kom igen nu, det spelar ingen roll. Du har godkänt EULA:n som M$ har styltat upp i och med att du startat konsollen och reggat ett Live-konto, paragraf 16;

"The Service may only be accessed with an original Xbox, an Xbox 360 console, a personal computer, or other device authorized by us, or by logging into your account via Xbox.com . You agree that you are using only authorized software and hardware to access the Service, that your software and hardware have not been modified in any unauthorized way (e.g., through unauthorized repairs, unauthorized upgrades, or unauthorized downloads), and that we have the right to send data , applications or other content to any software or hardware that you are using to access the Service for the express purpose of detecting an unauthorized modification. Any attempt to disassemble, decompile, create derivative works of, reverse engineer, modify, further sublicense, distribute, or use for other purposes the Service, any game , application, or other content available or accessible through the Service, or any hardware or software associated with the Service or with an original Xbox or Xbox 360 console is strictly prohibited and may result in cancellation of your account and/or your ability to access the Service, and the pursuit of other legal remedies by Microsoft"

M$ har och kommer alltid vara bra på att skriva dessa som alla andra företag som vill hålla på sina rättigheter och produkter.

Sen att dom praktiskt tar till dessa lösningar är ju en annan sida, licensmässigt har dom ju inte lyckats stoppa OS-piratkopieringen särskilt bra, men OS-EULA är ganska rolig den också att läsa, speciellt när man tänker på vad man inte FÅR göra, men vad man praktiskt KAN göra, till skillnad från flashade 360....

Man kan inte få några 6 månaders fängelse för att ha brytit mot en EULA... Man kan modifiera sin xbox hur man vill utan att behöva oroa sig för böter/fängelse, sätta in fläktar, byta hårddisk eller kanske bygga om den till kaffekokare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Man kan inte få några 6 månaders fängelse för att ha brytit mot en EULA... Man kan modifiera sin xbox hur man vill utan att behöva oroa sig för böter/fängelse, sätta in fläktar, byta hårddisk eller kanske bygga om den till kaffekokare.

Det stämmer, dock kan du få böter/fängelse för att utföra en olaglig modifikation. Att chippa eller ändra firmware räknas som en sådan då den förbigår kopieringsskyddet som är olagligt enligt upphovsrättslagen från 2005. Att det sedan finns väldigt få (eller ingen) som faktiskt dömts till det är en annan sak.

Visa signatur

Permalänk

Det har onekligen lagts ut många flashade 360 på blocket under de senaste dagarna. Vänta en vecka eller två så faller nog priserna ordentligt.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Så jag som inte har haft min nätverkssladd i på några dagar och fortfarande inte är bannad ska alltså inte stoppa i den! (kör v1,51)!

Dock kan jag uppdatera den genom att ladda ner FW på usb och installera därigenom utan att riska att bli bannad? Bry mig inte så mycket om live som att kunna spara spel på hårddisken!

Permalänk

NU KANSKE NI LÄR ER :>

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Inaktiv

Spelen kostar ju inte så mycket längre. Till och med PS3-spelen sjunker ju rätt fort i pris idag. Jag ser ingen som helst ursäkt till att spela piratade spel. Har ni så lite pengar så kanske ni ska prioritera inkomstbringande aktiviteter istället för att sitta framför TV'n?

Varför är inte tråden låst?

Permalänk
Medlem

Jag tycker detta är bra! De skulle brickat de modifierade konsolerna helt... Hade varit ännu bättre. Riktigt underhållande, om inte annat.

Visa signatur

Har bytt dator, orkar inte skriva in allt här just nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Spelen kostar ju inte så mycket längre. Till och med PS3-spelen sjunker ju rätt fort i pris idag. Jag ser ingen som helst ursäkt till att spela piratade spel. Har ni så lite pengar så kanske ni ska prioritera inkomstbringande aktiviteter istället för att sitta framför TV'n?

Säg några inkomstbringande aktiviteter som inte kräver speciellt skicklighet så ska du få halva internet av mig

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
Säg några inkomstbringande aktiviteter som inte kräver speciellt skicklighet så ska du få halva internet av mig

Vända burgare, lokalvårdare osv.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Vända burgare, lokalvårdare osv.

+1

Och skulle man verkligen vara helt utan skicklighet på allt kanske man skulle fundera på att börja komvux och läsa in högstadiet/gymnasiet som man tydligen lyckats missa totalt som yngre. Om man å andra sidan är för ung för att skaffa en egen inkomst (under 13) bör man ha föräldrar som hjälper till / veckopeng.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149

Jag som har CSN som arbetsgivare har inte råd att lägga 600 kr på ett spel, dessutom görs det inga spel som är värda så mycket pengar, särskilt inte spel som tar 7 timmar att klara (MW2)...

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse.L
Jag som har CSN som arbetsgivare har inte råd att lägga 600 kr på ett spel, dessutom görs det inga spel som är värda så mycket pengar, särskilt inte spel som tar 7 timmar att klara (MW2)...

Har själv varit där och då kan kvällar och helger på donken lätt vara värt det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs

Frågan är väl snarare om man vill se det gå så långt, att gå mot en EULA bör väl ses som ett kontraktsbrott från användarens sida då man bryter avtalet för hur man får använda produkten.

Du har inte rätt att modifiera den, för M$ ger inte dig den rätten. Det är ju trots allt enklare att banna en konsol för att ge julhandeln en skjuts och det ligger inom ramarna för vad man som tillverkare enkelt kan göra för att stävja det som sker.

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Men vänta någon månad så har priset sjunkit rejält. Har du CSN som "arbetsgivare" så förväntas du ju studera och inte sitta och spela spel.

Permalänk
Citat:

Men att köpa en PS3 eller Xbox för några tusenlappar hade du råd med? Tycker det låter som en prioriteringsfråga för att vara ärlig, stanna hemma en helg iställetför att gå på krogen så har du sparat in de där 600,- som ett spel kostar. Alternativt kan du vänta med att köpa det tills det har funnits på marknaden ett tag och de reas ut (eller finns som bytesspel hos f.ex. Game).

Ett annat alternativ är givetvis att helt enkelt inte spela. Det är ingen "rättighet" du har utan ett val, ett val precis som att köpa en ny bil. Har man inte råd till detta får man helt enkelt klara sig utan, köpa en begagnad eller hyra. Varför skulle det vara mer "tilllåtet" att stjäla ett spel än det är en bil?

Att det inte skulle vara värt 600,- är din uppfattning. Det blir en "timpenning" på 85,-, dvs inte långt ifrån ett film eller musikköp vilket [oftast] inte alls är lika roligt som ett spel. Detta är helt enkelt marknadsvärdet idag och de allra flesta har mer än råd till detta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Men att köpa en PS3 eller Xbox för några tusenlappar hade du råd med? Tycker det låter som en prioriteringsfråga för att vara ärlig, stanna hemma en helg iställetför att gå på krogen så har du sparat in de där 600,- som ett spel kostar. Alternativt kan du vänta med att köpa det tills det har funnits på marknaden ett tag och de reas ut (eller finns som bytesspel hos f.ex. Game).

Ett annat alternativ är givetvis att helt enkelt inte spela. Det är ingen "rättighet" du har utan ett val, ett val precis som att köpa en ny bil. Har man inte råd till detta får man helt enkelt klara sig utan, köpa en begagnad eller hyra. Varför skulle det vara mer "tilllåtet" att stjäla ett spel än det är en bil?

Att det inte skulle vara värt 600,- är din uppfattning. Det blir en "timpenning" på 85,-, dvs inte långt ifrån ett film eller musikköp vilket [oftast] inte alls är lika roligt som ett spel. Detta är helt enkelt marknadsvärdet idag och de allra flesta har mer än råd till detta.

Köpte konsolen för 2,5 år sedan när jag jobbade.
Eksjös krogliv är i princip obefintligt så några kroghelger förekommer väldigt sällan.
Sen köper jag spelen som jag verkligen tycker om, men på den senaste tiden har det inte kommit några spel som jag verkligen tycker är värda 600 kr. Inte ens REA priset motiverar mig att köpa spelen.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Citat:

Frågan är väl snarare om man vill se det gå så långt, att gå mot en EULA bör väl ses som ett kontraktsbrott från användarens sida då man bryter avtalet för hur man får använda produkten.

Du har inte rätt att modifiera den, för M$ ger inte dig den rätten. Det är ju trots allt enklare att banna en konsol för att ge julhandeln en skjuts och det ligger inom ramarna för vad man som tillverkare enkelt kan göra för att stävja det som sker.

Att bryta mot en EULA är inget kontraktsbrott...

Permalänk
Medlem
Citat:

Brott mot EULA har i princip aldrig hållt i en rättegång har svårt att tro att det ens finns enstaka fall.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James