Bilder på dina bilar i Forza Motorsport 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
Det var inte meningen om det lät som att jag var sur eller trött på frågan. Sorry om du tog det så

Jo den där är gjord i editorn precis som alla andra vinyler på bilarna. Med tillräckligt många lager så får du den att se ut sådär. Det finns folk som i stort sett jobbar med det där.

Lugnt ;>
Visste inte bara att Vinyl-skapandet kunde ligga på en sådan hög nivå
Undra hur lång tid det tar att göra en sådan, samt hur många lager som används!

Måste man ha Live Guld för att komma åt marketplace?

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sputte
Lugnt ;>
Visste inte bara att Vinyl-skapandet kunde ligga på en sådan hög nivå
Undra hur lång tid det tar att göra en sådan, samt hur många lager som används!

Måste man ha Live Guld för att komma åt marketplace?

Som du ser på den här bilden:

Där uppe i hörnet står det, 910 lager.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Hur fan orkar man? Japanerna är bra knepiga :/

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Är det ingen som kör volvo?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse.L
Japanerna är bra knepiga :/

Minst sagt. Har de inte alltid varit det? =0/

Permalänk
Medlem

Finns folk som är sjukt bra på att göra decaler och måla bilar. Själv är jag rätt kass men jag har iaf lyckats med några Super Mario inspirerade motiv som jag ibland klistrar dit på bilar jag glider runt i.

Permalänk
Medlem

Skön bild Lind78! Hade tänkt att köpa den BWMn som första bil, men det blev till slut BMW M3 E36.

Jag har precis köpt mig en Porsche Carrera GT och hade tänkt att sätta på dekaler så den ser ut som en banracingbil (med sponsorer och allt sådant)
Ungefär som den här bilen

Dock vet jag inte riktigt vad jag ska söka på för att hitta liknande bilder, någon som kan hjälpa mig? Behöver inspiration!

Någon som förresten vet om man kan installera kompressor i den bilen på spelet?

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sputte
Nu har jag ju inte spelat så mycket Forza tidigare, eller varit med så länge men...

Jag kan inte tänka mig att denna enbart är gjord i Vinyl-Editorn.
Det var vinyler som bland annat detta som jag undrade om
http://pici.se/pictures/NSRpECEQH.jpg

Klart den är gjord i editorn. Finns inget annat sätt att göra egna loggor och motiv. Man får helt enkelt göra allt från scratch lager för lager.

Finns massor av grymma designer på forzamotorsport.net
Som tex denna:

Länk: http://forums.forzamotorsport.net/forums/thread/3209056.aspx

Här är min Sport Quattro som jag visade i den andra tråden. Alla loggorna är gjorda av fyrkanter, cirklar osv... Det är rikdigt tidskrävande men det blir rikdigt bra!

Och den verkliga bilen, eller ja en modell iaf.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

Den S1:an har du gjort riktigt bra Maniac, finns designen att ladda ner från marketplace?

Permalänk
Medlem

Japp det gör den

GT: motor sw

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Avstängd

Finns min bil med i spelet?

http://pici.se/pictures/TjxoUJXKS.jpg

Det är en Fiat Coupé. Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Finns min bil med i spelet?

http://pici.se/pictures/TjxoUJXKS.jpg

Det är en Fiat Coupé. Tacksam för svar.

http://www.forzamotorsport.net/en-us/ForzaMotorsport3/Carlist...

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Nähä... Tråkigt ju. Fanns bara en Fiat 500 Abarth. =0/

Permalänk
Medlem

här kommer en bild på min Datsun 510, AWD Skyline-motor.
bilen har fullt trimmad motorsida och drivlina, med original väghållning!

http://www.youtube.com/watch?v=Ms-W87Hk7Wg

nu är dom nere i 14,665sek på 800m.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniac
Japp det gör den

GT: motor sw

Tack

Permalänk
Medlem

knäppte en halvcool bild på besten som gör 265 mph /426 kmh

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Min Volvo S60 R AWD:

Permalänk
Citat:

Här är min Sport Quattro som jag visade i den andra tråden. Alla loggorna är gjorda av fyrkanter, cirklar osv... Det är rikdigt tidskrävande men det blir rikdigt bra!

Förlåt för OT, men uttalar du "rikdigt" med D i mitten? Jag ligger här och försöker men jag tycker det är omöjligt att inte göra det till ett T. Orsaken att jag frågar är inte för att jag vill vara dryg, utan jag har precis studerat fonetik (hur man bildar och uttalar ljud) i två timmar så jag är fortfarande lite insnöad.

Och OnTopic då, finns det någon uppsnabbad film på någon som gör en sån där sjuk dekal i editorn? Jag fattar verkligen inte hur man får till sådär bra skuggningar osv med dom medel som finns tillgängliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Förlåt för OT, men uttalar du "rikdigt" med D i mitten? Jag ligger här och försöker men jag tycker det är omöjligt att inte göra det till ett T. Orsaken att jag frågar är inte för att jag vill vara dryg, utan jag har precis studerat fonetik (hur man bildar och uttalar ljud) i två timmar så jag är fortfarande lite insnöad.

Och OnTopic då, finns det någon uppsnabbad film på någon som gör en sån där sjuk dekal i editorn? Jag fattar verkligen inte hur man får till sådär bra skuggningar osv med dom medel som finns tillgängliga.

ja det ska finnas några stycken på youtube

http://www.youtube.com/watch?v=unCb2pNfm1A

lite mer Tutorial aktig
http://www.youtube.com/watch?v=Ua9GmC1jkv0

sen angående maniac så kan han kanske helt enkelt stavat fel av misstag? eller har du noterat att han stavat så ett antal gånger?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf

Haha hur kom du tänka på det? Men ja, jag uttalar t i riktigt med en blandning av t och d. Norrbottning som man är. Prova att ringa till någon i Kalix så ska du få höra på dialekt Men hädanefter ska jag skriva riktigt på rikssvenska

Tyvärr så fick min xbox RROD för en tid sedan så har inget nytt att visa ännu. Men snart så

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Asså jag har aldrig spelat Forza 3 men vill försäkra mig om att det går t.ex att köpa en BMW E30 INNAN jag köper det då det är verkligen skit COOLT att man kan köpa dessa "ovanliga" bilar. Inte som i de andra bil spelen där det bara finns ferrari, lamborgini, porsche ^^.

EDIT: Såg nu att det bara finns till Xbox 360 ^^

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha hur kom du tänka på det? Men ja, jag uttalar t i riktigt med en blandning av t och d. Norrbottning som man är. Prova att ringa till någon i Kalix så ska du få höra på dialekt Men hädanefter ska jag skriva riktigt på rikssvenska

Tyvärr så fick min xbox RROD för en tid sedan så har inget nytt att visa ännu. Men snart så

Dags att baka den kanske, elr blåsa ut skiten från damm. Såvida du inte har garanti kvar förstås.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Snusfri

Min senaste skapelse, blev rätt nöjd med den.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Så där ja. Fick tillbaka min xbox för någon dag sedan, så äntligen kunde jag göra klart min Porsche jag jobbade med när jag fick RROD

#17 Team Falken GT3 RSR

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Läcker gjort allt sj eller köpt dekaler?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack! Har gjort allt själv

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg!

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack! Har gjort allt själv

Okej hehe, falken dekalen var rätt läcker ^^
Fattar inte hur du orkar, gjorde stroke (kantlinje) på "921" och det tog ca 3 timmar, hur länge tog det att göra falken dekalen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xion_drifter
Okej hehe, falken dekalen var rätt läcker ^^
Fattar inte hur du orkar, gjorde stroke (kantlinje) på "921" och det tog ca 3 timmar, hur länge tog det att göra falken dekalen?

När man lärt sig editorn går det mycket fortare. Lackade en och annan bil i Forza 2 och det är ju samma princip i 3:an.
Just Falken loggan tog inte så lång tid, en timme kanske. Det som är svårt är runda former. Cleveland Golf loggan på huven tog överlägst längst tid på Falken Porschen.
Men som sagt: andra gillar att köra, jag gillar att måla

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det är väll så. enda jag gjort någonsin så inte så konstigt att de tog tid, kanske går snabbare sen

Visa signatur