Verkar funka ok, blu ray går fint att se på helskärm utan problem.
Inga spel ännu, jag håller ännu på att tankar över grejor från den gamla burken, och så förstås försöker man ju leta info.
De är tydligen ej överklockbara på CPU:n, bioset har ej den funktionen och nån mjukvara funkar inte heller i nuläget.
Annars hade jag nog provat några hundra Mhz till då minhar en Q9000 cpu och den har visserligen 4 kärnor men de flesta spel stöder baar 2 så en sån med högre klockning slår ut min lätt i spel av i dag utom då GTA 4 som gillar minne som fan och fler kärnor än 2.
Ska fia en HD till fort, märker att 320GB Är ganska lite, så en 500GB kan man ju slänga i, den har plats för 3 diskar invändigt.
18.4" skärm som sagt, man har börjat vant sig vid widescreen formatet som jag aldrig haft förr.
Jäkligt anonym burk, står inte ens tillverkare eller nåt på den, anspråkslös i sitt blankksvarta chassie och förstås en del blå dioder här och var som promt ska lysa.
Skrala inbyggda högtalare anser jag, trot skryt om dessa, de funkar väl men ger inte ifrån sig nån bas at tala om, jag körden koplad til stereon nu.
Fläken är säkert ljudlig för den som har haft mindre effektkrävande prestanda, fläkten har 3 lägen och för mig rycks den gå på låg när man baar surfar rund för att gå upp på melanläget när man kör en massa grejor på samma gång.
Det är för mig ett ganska lungt susande, jag kan sova bredvid den, men jag är van med datorer som låter fan så.
Blir inte särsklt varm för det jag gjort, men jag antar att man lär märka det när det ska spelas.
Det är dock en stor och tung maskin och den passar just bäst på skrivbordet ständigt, i knät eller liknade skulle nog värma lite väl mycket.
Man kan säga att den är flyttbar så att säga, så ska man på LAN så är den ju lättare att ta med sig än en staionär burk iaf.
Lite skumt är det dock med win7 alla drivrutiner för specialgrejorna som medföljde burken är för Vista, funkar säkert lika bra, men man känner att det nog kommer trassla för elelr senare med alla dessa dels fel versioner på drivrutin och dels 32 och 64bit, jag kör 64bit, fanns ingen anledning till nåt annat anser jag.
4GB DDR3 1333mhz minne sitter i burken, och en webkamera som jag genast koppade bot finns i överknatne på skärmen.
Har baar ett Geforce 280m i min hade inte råd med 2 st, de går att eftermontera ganska lätt men är mycket svåra att hitta lösa.
CPUn kommer jag byta mot en QX9300 så fort de blir överkommliga i pris, de verkar lättare att få ytag på och sägs kunnas bytas på 10-15 minuter å det sitter så pass öppet i en vanlig sockel P.
Jag höll på att trasla med at koppla ihop mina burkar och denna har ju bara en utgång förnätverkskabel så jag lyckades paja internetuppkoplingen sen, den bara vägrade fatat tat jag inte ville ha nåt trådlöst nät, så jag tog faktiskt för första gången någonsin nyttan av att använda en återställningspunkt, då blev allt ok igen fick iofs lägga till en del om igen, men men.
Blu-ray är verkligen nåt extra, nu har jag ju ingen storbilds TV utan kör på skärmen som dock är 1080P, men vilka detaljer, oj oj vad det lyfter en film.
Den har nu gått över 24 timmar med nedladdningar och förflyttningar och sånt och den är lätt ljumen, eliminatorn är inte särskilt varm heller.