Årets datorbutik 2009!

Permalänk
Medlem

Inet pga fraktfritt om man köper över 500kr

Permalänk
Medlem

Inet och Dustin Home - snabba leveranser, utmärkta priser de gånger jag handlat och dustin har helt okej fraktpriser.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Inet, fri-frakt, bra support som är trevlig & kunnig. Snabba leveranser, bra priser och ett bra utbud.

+1
Inet for the win!

Permalänk

Det blev Inet för jag har bara handlat där i år..

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag är mäkta förvånad över att Inet ligger så bra till. Det lär ju lätt vara sämsta butiken av alla, deras kundservice, kundbemötande samt verkstad håller ju ingen vidare standard.

Lite rysk roulette över det hela att köpa av dom, har man tur så har dom varan på lagret så att man verkligen får det man beställt och har man ännu mer tur behöver man aldrig returnera en produkt till dom, för det är ju då det roliga börjar.

Jag brukade handla av dom lite för några år sedan tills dess att jag retunerade en produkt och dom började tjafsa om en obetald faktura som redan var betald. När jag sedan fick inkassot (Samma inkasso var uppe på Insider, minns inte namn) på mig betalade jag en gång till av ren oro, dom gav sig ändå inte, tror det tog mellan 1-2 år och med hjälp av andra innan jag blev av med dom.

Edit: Givetvis hade jag ju kopior på dom betalda fakturorna som jag kunde uppvisa, men det hjälpte inte.

Det var när dom hotat om fogden typ 5 gånger som jag antog att dom inte skulle göra något åt det som jag slutade höra av mig och efter ett tag slutade inkasso skicka kravbrev.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Pendlade mellan inet och dustin home. Blev dustin home då de har ett bra sortiment, mycket bra leveranstid och en skön sida. Dessutom har jag tidigare haft studentrabbat på dustin home.

Permalänk
Medlem

Inet är en klar favorit bland privatkunder verkar det som, och min röst får dem med

Permalänk
Medlem

Vore jag Webhallen skulle jag vara lite orolig, bara 6% hittils, typ samma tid förra året låg dom ju på topp mer eller mindre.

Kanske dags att sluta tjafsa runt med events o skit och hitta tillbaka till låga priser, snabba leveranser och god service...

Permalänk
Medlem

Inet och Dustinhome har båda riktigt bra service pressade priser och snabb leveras, men p.g.a studentrabbat och större utbud från Dustinhome får dem min röst.

Permalänk
Medlem

Inet, billiga, snabba, bra sortiment, väldigt bra kundservice och det är lätt att kontakta dem och få ett bra och personligt svar, till skillnad från komplett där man får något copy-pasteat skitsvar.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Köpte en ny dator i april med hemleverans från datorbutiken.com en tisdag, och på onsdagen så plingade det på dörren. Jättesmidigt.

Så dom får min röst.

Permalänk
Medlem

komplett !

1 dag frakt, låga priser, grym service, och demoprodukter<3, köpte P6T SE för 1200kr fungerar som nytt o fick nästan me alla tillbehör har dessutom råkat förstöra saker själv men ändå fått nytt samma vecka.

Visa signatur

Gigabyte P67 UD4 | Intel Core i5 2500k @ 5GHz 1.35v prime95 stabil 24/7| 2x2GB Corsair @ 1600MHz 1.56v | Antec TruePower Quattro 850w |
|eVGA GTX470 superclocked @ 780/1620@1.037v / 1950| HAF 932 | Viewsonic vx2268wm 120hz | intelli ie 3.0 | RATT: Logitech G27 för F1 2010<3 nickname: grisfiske videos: http://www.youtube.com/user/GTXwek

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Ehe, indomo? De har ju kasst sortiment, speciellt på vattenkylningsgrejer.

Tja jag kunde ju inte rösta på ChilledPC
Vist är Indomos vattenkylningssortiment inte speciellt upphetsande men de är i alla fall användbart, i alla fall när det gäller utbudet, priset är väll fortfarande sådär.

Indomo har fortfarande ett utbud på övriga grejer som skiljer sig lite från mängden, därav intressant.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

Dustinhome... Fast nästa dator blir kanske från inet

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Dustin för rabbaten man får som anstäld hos Relacom!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Inet pga fraktfritt till oss, bra service, otroligt snabba leveranser och många gånger lägst priser.

Permalänk
Medlem

Inet; Bra priser, gratis frakt över 500kr, snabb leverans

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Medlem

Tycker överlag flertalet butiker är riktigt bra nuförtiden; bla DustinHome, Alina, Komplett och Inet. Webhallen är mkt bra med tanke på att man kan gå ner på lunchen och köpa sig nåt kul

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Merlinen
Inet, pga fraktfritt samt den service dom har på återköp och garantiärenden.

Service vid återköp? Fick betala 100 kronor frakt plus vänta flera veckor för att få pengarna tillbaka, plus att min fick fylla i personkonto manuellt.
Jag röstade på Dustin pga pengarna tillbaka samma eller nästa dag de fått tillbaka varan, automatisk återbetalning samt fri frakt vid återköp.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Fick bli en till Inet, fri frakt väger tungt. Plus riktigt snabb frakt med!

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Kul att det är fler som insett att Inet är oslagbara när det gäller pris och service. Mycket seriöst företag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
De som röstar på Inet har inte provat Misco, de är bäst.
Bäst service
Överlägsna priser
Stort sortiment (större än Inet iaf)

SANT!..tyvärr verkar de flesta bara rösta på Inet av gammal vana vilket är väldigt synd.Även Indomo är klart bättre än Inet.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Inet!

Det är flera gånger nämnt redan, dock värt att nämna igen:

Riktigt FÖRBANNAT bra service/support, helt otroligt!!
jag kunde motivera, men jag editerar mitt inlägg senare och motiverar.

kom just hem från skolan, är skit trött

Permalänk

Inet for all the wins

Visa signatur

Allting går upp för mig när solen går ner.

Permalänk

Re: Årets datorbutik 2009!

Väger mellan Inet och Dustinhome, men Inet vinner på att de ofta är lite billigare (åtminstone för de komponenter jag köpt) samt att Inets emailsupport är blixsnabb.

Komplett skulle jag ha röstat på för ett par år sedan men de har fått sig en törn pg a tråkig garantipolicy. De insisterar på att en jobbdator är en privatdator, därför bryr de sig inte om att up-time för kund är viktig vid felsökning hos dem.

Permalänk
Medlem

Alina får mitt. Köpte nästan allt i min dator därifrån och personalen var jättetrevlig och dom har en bra butik i Östersund.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawet

Inet =
enkel och bra hemsida
[/B]

Jag tycker att inets hemsida är plottrig och att man är tvungen att klicka på varje produkt för att se en genomsnittsrecensionspoäng. Det vore smidigare om dessa stjärnor kunde varit synliga direkt.
Jag handlar ofta efter recensioner.

Permalänk

Blir Inet som tar Första platsen för mig, för att de har fri frakt. Bra support den lilla jag använt, och snabba på att skicka saker. De har även ofta varit billiga(st). Speciellt när jag köpte min dator i slutet av maj.

Dustin/Home tar nog andra platsen, för att de har bra lager med många alternativ. Ofta rätt bra pris. Inte alltid det bästa. Lite billigare frakt på det jag beställt där än nästa butik.

Som är Komplett, som tar 3:e platsen för mig. Lite dyrare oftast tycker jag dom är, men har som Dustin ofta rätt bra lager. Bra sajt.

Webhallen får en extra notering för att de är en bra butik. Men de har inte riktigt rätt priser på dator produkter när jag kollat. Men jag gillar butiken, och ofta där jag köper spel och så. (Senast hittade jag en trådlös Xbox kontroll till PC som jag inte kunde hitta någon annanstans)

Visa signatur

http://steamcommunity.com/id/SolidDread
AMD Phenom2 X4 940 @3.7GHz | XFX GeForce GTX 260+ 896MB PCIe | Corsair 4GB XMS-2 8500C5 |
Fraktfritt på Inet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
Inet, riktigt fina priser, grym service och sjukt snabba leveranser. Fraktfritt också <3

+1

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Döp om tråden till "Alla vi som älskar inet"