SVT sänder e-sport från Dreamhack

Permalänk
Melding Plague

SVT sänder e-sport från Dreamhack

Världens största datorfestival Dreamhack går av stapeln den 26 november. SVT är där och bevakar evenemanget med direktsänd webb-tv.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

najs

riktigt synd att man inte ska dit

Permalänk
Medlem

Nice Synd att det inte har gjort det andra år då inte jag har varit där..
Ses där

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk

Bra satsning av SVT Hoppas det kommer fler sändningar!

Permalänk
Medlem

Äntligen att SVT satsar något, men tror på allvar att e-Sport kan bli lika populärt som Sport på TV, om det bara anställs proffsiga kommentatorer, bra spectator interface och producenter/filmare som kan klippa ihop något intressant.
Datorspel är ju efterallt den största hobbyn, så bara det presenteras snyggt och kanske även med betting, så kan det bli lika stor TV-underhållning som i Korea.

Ser betydligt hellre en schysst datorspelsmatch än kollar på fotboll/bandy/ishockey/whatnot.

Permalänk
Medlem

Rolig läsning!
På tiden säger jag. Ska bli intressant om dom kan lyckas med detta, det finns ju absolut publik för detta så hoppas det lyckas och att dom fortsätter satsa på gaming!

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

Quake IV =/

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Kul att se, hoppas SVT tar det seriöst och inte hyr in någon reporter/programledare som egentligen inte kan någonting som på den där serien de hade för något år sedan.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
Quake IV =/

Vad ville du ha? Phantasmagoria of Flower View?
Jag med.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

inge Starcraft =/

Kul att de satsar iaf..

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Kul att se, hoppas SVT tar det seriöst och inte hyr in någon reporter/programledare som egentligen inte kan någonting som på den där serien de hade för något år sedan.

Duger en f.d. elit-spelare i CS?

Permalänk
Permalänk

Skön satsning, men Q4? Är det verkligen så mycket folk som lirar det att det är intressant som E-Sport? Personligen tyckte jag det var skitkasst, men men.

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doomas
Duger en f.d. elit-spelare i CS?

"Miguel Bonett är själv tidigare svensk mästare och världsmästare i Counter Strike, och har två års professionellt spelande bakom sig. Med sig i studion har han flera expertkommentatorer, som guidar tittarna genom matcherna."
http://svt.se/2.114181/e-sport_live_fran_dreamhack

Mera än bara "elit" skulle jag säga

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doomas
Duger en f.d. elit-spelare i CS?

Det beror väl på om denna "elit" spelare är både kunnig i ämnet och bekväm framför kamera/mikrofon.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

haha ja quick vet nog vad han pratar om hahaha skulle vilja se om expert komentatorerna som kommenterar fotboll hade sagt om detta hahahaha vad borta dom skulle vara men grymt skoj att lyssna på "där sköt han en i huvudet" hahahaha

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)

Permalänk
Medlem

jag vet inte men jag börjar gilla svt nu

Permalänk

Ses där , D19;)

Kul att de gör en satsning!

Alla måste ju ha uppe streamen även om man inte kollar, så de får höga tittarsiffror så de ser att de kan vara värt att satsa på!

Visa signatur

[Fractal Design Define R2, Svart] - [Corsair 650Watt] - [Asus P7P55D] - [Intel Core i5 @ 4GHz 1.4v] - [Scythe Ninja 2 Rev B] - [Corsair XMS DDR3 4GB @ 1600MHz] - [ASUS Geforce GTX 275] - [8 Diskar, Total 5.5TB~ Lagring] - [LG 32" FullHD]
3D Mark 06 : 21190 http://service.futuremark.com/compare?3dm06=12805441
3D Mark Vantage : 15139

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Kul att se, hoppas SVT tar det seriöst och inte hyr in någon reporter/programledare som egentligen inte kan någonting som på den där serien de hade för något år sedan.

Med tanke på att de sätter ihop detta med kort varsel så är väl chansen 50/50...

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

kul grej!

Permalänk
Medlem

Det enda som inte är totalt skit från SVT i år

Permalänk
Medlem

hellre detta än nån störande fotboll

/me väntar på flames

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
hellre detta än nån störande fotboll

/me väntar på flames

Håller med dej till 100%

Permalänk

Det här har jag länge väntat på har alltidt drömt lite om en kanal dedikerad för spel och mjukvara (vet att dte bara är inslagg på webb-tv men ändå)

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Tror nog att det står fel angående Quake 4 utan det ska vara Quake Live.

Permalänk

Detta ska jag kolla på, har aldrig varit på DH men en början är det iaf

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Japp det är Quake Live (Quake 3) som ska spelas.

Bra satsning! Blir intressant att se. Synd bara att de inte sänder något från torsdagen.

Permalänk
Medlem

Otroligt bra initiativ av SVT! Kan tyvärr inte ta mig till DH i år men blir till att boka sig framför svtplay och kolla finalerna på lördag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freezard
Japp det är Quake Live (Quake 3) som ska spelas.

Bra satsning! Blir intressant att se. Synd bara att de inte sänder något från torsdagen.

Jag spelade Quake Live i en amatörturnering förra året, vann en Mionix Saiph 3200

Ska bli intressant att se hur SVT hanterar ett sådant inslag.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!