Permalänk
Medlem

någon som har testat flash 10.1 i Windows på asrocken?

Funderar på att gå över till windows om hårdvaruacceleringen fungerar bra.

Permalänk
Medlem

Tjo! Är sjukt sugen på en ION 330HT-BD, speciellt nu när man läst i den här forumtråden..

Det jag funderar över är om det är någon som testat att köra windows home server på den? Det vore underbart om man kunde köra den _både_ som multimediaburk OCH backup-maskin..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Poka64
någon som har testat flash 10.1 i Windows på asrocken?

Funderar på att gå över till windows om hårdvaruacceleringen fungerar bra.

Kör det, ingen skillnad mot tidigare version för mig, dvs hackar i fullscreen.

/R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber

/R

du kollar alltså på h.264 material från tex youtube?

Permalänk
Medlem
Citat:

/R

Samma här.. Eller så lyckades jag inte installera betan... Körde bara med vanliga adobe updateprogrammet..

Permalänk
Medlem

Har ett underligt problem med min ION 330. Överallt står det att den pallar HD-material utan problem, min verkar vara undantaget. Kör Win7 med XBMC, dragit upp klockhastigheten till 2,0..

När jag kör en ex. 720p i XBMC är det som att bilden.. inte hackar men börjar släpa efter och sen kompenserar den med att "snabba på" vilket är sjuuukt störande. Blir lite lätt ryckigt.

Någon som har den blekaste vad det kan bero på?

Visa signatur

Dr_Jones

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr_jones
Har ett underligt problem med min ION 330. Överallt står det att den pallar HD-material utan problem, min verkar vara undantaget. Kör Win7 med XBMC, dragit upp klockhastigheten till 2,0..

När jag kör en ex. 720p i XBMC är det som att bilden.. inte hackar men börjar släpa efter och sen kompenserar den med att "snabba på" vilket är sjuuukt störande. Blir lite lätt ryckigt.

Någon som har den blekaste vad det kan bero på?

Ett tips är att läsa tråden du postar i, frågan har ställts förr. XBMC för windows kan inte få grafikprocessorn att beräkna hd-matrialet. Kör XBMC i linux eller använd något annat än XBMC.

/Peter

Visa signatur

/Zaint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaint_it
Ett tips är att läsa tråden du postar i, frågan har ställts förr. XBMC för windows kan inte få grafikprocessorn att beräkna hd-matrialet. Kör XBMC i linux eller använd något annat än XBMC.

/Peter

Ah, läste det precis nu.

Kastade lite snabbt in MPC, (utan att läsa mig för) men den spelar filmen för fort och inget ljud.

Finns det någon bra guide någonstans?

Visa signatur

Dr_Jones

Permalänk
Medlem
Citat:

Ah, läste det precis nu.

Kastade lite snabbt in MPC, (utan att läsa mig för) men den spelar filmen för fort och inget ljud.

Finns det någon bra guide någonstans?

Du ska köra med MPC-HC

http://mpc-hc.sourceforge.net/

Edit: jag har inte själv testat så jag kan inte exakt säga hur det är i Windows.

Permalänk

får bli en ASRock Nettop ION 330HT-BD - 1,6GHz DC 2GB 320GB BD/DVD±RW när inet får i den, blir jag nöjd med den tror ni?
Finns det nått roligare program än media portal? kör med det och MPC-HC som extern spelare på en gammal burk.

Edit:har även kört med XBMC

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem

Såja, nu har jag lyckats installera flashplayer 10.1 rätt = hd på youtube och lite sånt fungerar perfekt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cliddo
Såja, nu har jag lyckats installera flashplayer 10.1 rätt = hd på youtube och lite sånt fungerar perfekt!

Rätt?

Hur många olika sätt går denna att installera på? jag fick ned en exe-fil jag startade och som installerade alles. Har du provat tex Tv3play och de där spelarna i FS? Tycker inte de är någon skillnad.

/R

Permalänk
Medlem
Citat:

Rätt?

Hur många olika sätt går denna att installera på? jag fick ned en exe-fil jag startade och som installerade alles. Har du provat tex Tv3play och de där spelarna i FS? Tycker inte de är någon skillnad.

/R

Ja, först uppdaterade jag via adobes downloader blabla.. Då funkade det inte.
Sen gick jag in på prerealease nyheten:http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer10.html

Sen går du ner och laddar ner någon av EXE-filerna. Jag tog pluginen..

Tv3 gick att kolla på innan updaten kom, men inte i fullskärm.. Det beror nog mer på tv3 än asrocken..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Poka64
Du ska köra med MPC-HC

http://mpc-hc.sourceforge.net/

Edit: jag har inte själv testat så jag kan inte exakt säga hur det är i Windows.

Fick det att lira, fick peta lite i inställningarna men hittade en guide. Flyter klockrent nu.

En annan sak, har försökt uppdatera BIOS på den men inte riktigt lyckats. De har ju en smart BIOS-flash-funktion man kan använda sig av men den hittar inte igen de BIOS-filer jag laddat ner från ASRock's hemsida. Försöker jag uppdatera via Windows 7 får jag bara "Error: Loading Driver".

Visa signatur

Dr_Jones

Permalänk
Medlem
Citat:

Fick det att lira, fick peta lite i inställningarna men hittade en guide. Flyter klockrent nu.

En annan sak, har försökt uppdatera BIOS på den men inte riktigt lyckats. De har ju en smart BIOS-flash-funktion man kan använda sig av men den hittar inte igen de BIOS-filer jag laddat ner från ASRock's hemsida. Försöker jag uppdatera via Windows 7 får jag bara "Error: Loading Driver".

Vad har du för version nu då? Jag köpte min för 2 veckor sedan och då var redan BIOS 1.60 installerat.

Laddat ner rätt?
http://www.asrock.com/nettop/download.asp?Model=ION 330

Permalänk
Medlem

Hmm står såhär på ASRock hjälpavsnitt:

This utility works in Windows® XP, Windows® XP 64 bit, Windows® Vista™ And Windows® Vista™ 64 bit (Setting for Windows® Vista™ before BIOS update).

Kan nog bero på det. Tycker ändå det borde fungera via BIOS-flashen... Ligger på 1.50.

Visa signatur

Dr_Jones

Permalänk
Medlem

Jo det borde gå via BIOS-flashen.. Pröva ett annat usb-minne?

Permalänk
Medlem

Någon som hört något om när den nya 330HT börjar dyka upp i butikerna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubbb

Närmsta veckan.. Vissa verkar få in den redan denna vecka.
Om man ska jämföra med första lanseringen av 330. så kommer det lite allt eftersom

Permalänk

Beställde här ifrån igår http://www.netgrossist.se/se/art/asrock-nettop-ion-330ht-bd-1... då stod det 5 i lager, nu ej i lager.....men min är skickad

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo det borde gå via BIOS-flashen.. Pröva ett annat usb-minne?

Shit nu får man väl skämmas, BIOS-filen ska läggas på ett USB-minne?

Visa signatur

Dr_Jones

Permalänk
Medlem
Citat:

Shit nu får man väl skämmas, BIOS-filen ska läggas på ett USB-minne?

Vart hade du lagt den då? hehe
Lägg BIOS-filen på ett USB-minne och använd sen BIOS updaten..

Permalänk
Medlem
Citat:

Vart hade du lagt den då? hehe
Lägg BIOS-filen på ett USB-minne och använd sen BIOS updaten..

Ja det förklarar ju saken. Lade den naivt nog på C: men där fick jag... :/

Visa signatur

Dr_Jones

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja det förklarar ju saken. Lade den naivt nog på C: men där fick jag... :/

Det funkar det med! Bara enge sökvägen så är det biff.

/R

Permalänk

Jaha då har man fått sin 330 BD edition........nu är frågan hur den ska konfas

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubbb

Vad skiljer på 330, 330HT och 330PRO?

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

Nu kommer jag ännu en dum fråga, ska man ha 32 bit eller 64 bit windows 7?

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solstice^
Nu kommer jag ännu en dum fråga, ska man ha 32 bit eller 64 bit windows 7?

Vet inte om det är direkt meningsfullt att köra 64-bitars om man bara har 2GB Ram, men om du kör med 4GB+ så behöver du ju ha 64-bitars OS för att utnyttja allt.

Utöver det så vet jag faktiskt inte de direkta skillnaderna.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har ett bra tips för ersätta CPU-fläkten från en Asrock ION 330 Pro?
Kopplar jag bort fläkten så blir det för varmt. Likaså om jag vänder på chassifläkten.

Pro- modellens CPU-fläkt ger ifrån sig ett sånt högfrekvent vinande att det blir direkt irriterande att ha datorn igång.

Visa signatur

[Bird200]Du skall vara försiktig med att tro, du tilltalar en läkarkandidant av andra rang.