Permalänk

Ny dator 15K

Hej! Det börjar bli dags för mig att införskaffa en ny dator då den jag har nu inte längre pallar de nya spelen. Problemet är att jag inte är så insatt på datorer så jag vet inte riktigt vad som är bra eller dåligt. Det skulle vara grymt schysst om det finns någon här som skulle kunna hjälpa mig att hitta en fin burk.

Jag söker en dator som kan klara av alla dagens spel. Datorns ljudnivå spelar nog inte så stor roll, bara den inte låter som ett jetplan. Jag behöver hela köret; burk, skärm, operativsystem o.s.v.. Angående ljudet så har jag inte riktigt bestämt mig än. Jag funderar på om det kanske skulle vara fint med något billigt surround system eller kanske köpa ett par hörlurar av en dyrare modell. Surround systemet skulle vara rätt nice när man drar igång något "skräck" spel. Men ljudet är inte det som bör prioriteras.

Jag har varken erfarnhet av datorbyggning eller clockning så dessa saker kommer jag nog inte att ge mig in på, om det inte är så att någon av dem är jätteenkelt att göra och inte allt för tidskrävande.