Tjej som verkligen är kass när det gäller datorer.

Permalänk
Medlem

Tjej som verkligen är kass när det gäller datorer.

Hej! jag har länge varit ute efter en dator (och ja, jag har läst andra trådar) men jag kan vara ärlig och säga att jag förstår ingenting. Jag vill självklart ha en bärbar. Jag är inte ute efter någon speciell, räcker med att jag kan surfa och spela spel. Då menar jag att spela tex sims 3. Men jag vet inte alls vilka bärbara som klarar av tex sims.

Så snälla tjejer och killar kan någon kunnig hjälpa en puckad tjej som mig. Jag känner att jag vill max ge ca 6000kr för en dator. Tacksam för svar!

Permalänk
Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Medlem

tack så mycket! tacksam om någon kan komma med fler alternativ

Permalänk
Medlem

Du måste specificera mer vad du vill ha för att kunna få bra tips.
Hur stor skärm vill du helst ha?
Är vikt viktigt?
Batteritid?
Behöver du stor hårddisk för att lagra många filmer t.ex.?

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Vikt, skärm har inte så stor betydelse för mig. Jag har inte tänk att ha filmer på datorn, jag har ganska mkt bilder och musik däremot.

Permalänk
Medlem

Måste hålla med volvopowr angående tipset. Kollade på prisjakt och hittade ingen riktigt bra konkurrent för det priset. Det finns billigare som klarar vanligt användande mycket bra, men de har riktigt kassa grafikkort. Då klarar de inte spel så bra, även om sims 3 inte är så krävande.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Jag vet att bärbara har kassa grafikkort därför ville jag få hjälp av er här. Jag vet absolut ingenting om datorer och vet inte ens hur man ser att ett grafikkort är bra.