Permalänk

Google Nexus One-tråden

Hej

Google kommer med största sannolikhet lansera en egen smartphone nästa år som sägs köra en okänd version av android.
Några källor kommer här och sen är det bara att sätta igång diskussionen och posta fler källor.

http://www.swedroid.se/tag/google-phone
http://www.techcrunch.com/2009/12/11/google-phone-zomg/
http://www.prylinfo.se/2009/12/google-phone-ar-har-fast-bara-for.html

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Okänd?

Vidare kör telefonen Android 2.1 och levereras som standard med Google Maps Navigator (USA) och Google Goggles installerat.

Vad din första länk säger, lol.

Det är onekligen en snygg telefon, frågan är hur kompatibla andra Androider är... Jag befarade tidigt att det skulle komma en drös med olika versioner och det verkar ha blivit så. Ska nu Google köra sitt eget race alltid med det nyaste medans alla andra ligger ett steg efter och kör sin egen custom android version? Det är väl ändå bara en HTC under skalet.

Permalänk

Vad jag menar med okänd är att det inte är en ren version av android 2.1. Den kommer använda de drivrutiner och systemfiler som android 2.1 använder men det kommer finnas en del andra saker också om du läser vidare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stonevalley
Vad jag menar med okänd är att det inte är en ren version av android 2.1. Den kommer använda de drivrutiner och systemfiler som android 2.1 använder men det kommer finnas en del andra saker också om du läser vidare.

Var hittar du det? Allt jag läst pekar på att det är just en ren Android det handlar om, inga överliggande gränssnitt som i de flesta andra Android-telefoner.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk

Sry såg nu att jag misstolkade en artikel, blev dock då lite missnöjd eftersom jag inte gillar android som det är riktigt. Gränssnittet är inte direkt 100 procentigt men man kanske får leva med det.
Lite fler artiklar här:
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2009/12/13/AR2009121301694.html
Och riktigt intressant här, slut på minuttaxan
http://www.livescience.com/technology/091202-google-phone-free-service-voip.html

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det bara jag som stör mig på färgen, är det grå eller va fan är det för färg? Tycker den ser väldigt plastig ut. Baksidan ser ut att vara gjord av något tjockt gummi! Tycker inte om hur den ser ut! :S

Ni som har läst om den har säkert läst den här kommentaren: “Like An iPhone On Beautifying Steroids” håller verkligen inte med (Nej jag har inte iphone).

Finns inte speciellt mycket info om den men snabb ska den vara i alla fall (snapdragon 1ghz som SE x10), kan tänka mig att man i framtiden kommer kunna enkelt uppgradera Android på denna jämfört med andra Android telefoner som har problem med att få de nyare versionera.

Fan nu får jag beslutsångest, har länge planerat på en Android telefon närmare bestämt Sony Ericsson X10 men är så jävla osäker!

Ska nog vänta tills båda har kommit ut, Sony Ericsson X10 kommer ut i februari enligt Sony Ericsson. Google har inte sagt något om Nexus One men rykten säger januari - februari.

Permalänk

Tycker inte heller att den är överdrivet snygg, dock är den inte ful heller. HTC HD2 är enligt mig den snyggaste telefonen idag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ÄR det verkligen slutdesignen? den ser som sagt billig och fattig ut

Permalänk
Avstängd

Tycker den är äckligt ful.
Ser ett som designen gått 10 år tillbaka i tiden.

Får väll hoppas dom gör något med iaf färgerna, kan vara dom som gör att den ser billig,klumpig, gammal ut.

Permalänk

Jag verkar vara ensam om att tycka den ser ganska snygg ut. Visst X10 är snyggare, men tycker denna ser helt okej ut. Inte skulle jag välja bort den pga av designen iaf.

Permalänk

Håller med dig där men tycker inte att den är överdrivet snygg dock.

Tycker det verkar lite konstigt att de skulle lyckas få ut den i januari om man tänker på hur lite information som läckt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den är nog snyggare när den är påslagen, hoppas dioden i mitten och touchknapparna lyser blått eller nått.

Jag tycker designen är helt okej, såna mobiler som man tycker är sjukt snygga i första ögonkastet brukar man oftast tröttna på lika eller väldigt snabbt och tvärtom.

Personligen så har denna modell blivit snyggare efter jag vant mig vid designen

Permalänk
Medlem

Fattar mig inte på resonemanget, ska ni sitta och titta på telefonens skal hela dagarna? Köp en gammal 3310a då, och låt oss som bryr oss om de relevanta delarna av tekniken göra det istället.
Eller köp en iPhone som resten av massorna som prioriterar "snygg" på plats nr. 1 på eventuell inköpslista.
Shit alltså, vad är det för fel på världen egentligen...

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Fattar mig inte på resonemanget, ska ni sitta och titta på telefonens skal hela dagarna? Köp en gammal 3310a då, och låt oss som bryr oss om de relevanta delarna av tekniken göra det istället.
Eller köp en iPhone som resten av massorna som prioriterar "snygg" på plats nr. 1 på eventuell inköpslista.
Shit alltså, vad är det för fel på världen egentligen...

Problemet är att i nuläget finns det inte mycket mer än designen att diskutera då det är den enda info som finns som man vet är korrekt, det mesta av det andra är luddiga specifikationer. (Förutom snapdragon prollen vilken i och för sig är intressant)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Fattar mig inte på resonemanget, ska ni sitta och titta på telefonens skal hela dagarna? Köp en gammal 3310a då, och låt oss som bryr oss om de relevanta delarna av tekniken göra det istället.
Eller köp en iPhone som resten av massorna som prioriterar "snygg" på plats nr. 1 på eventuell inköpslista.
Shit alltså, vad är det för fel på världen egentligen...

Du säger själv att de är massor av kunder som prioriterar designen, är det inte viktigt att Google och alla de andra mobiltillverkare också prioriterar det (för att sälja massor).

Håller med dig om att designen är inte det viktigaste men tydligen är det ändå väldigt viktigt då många prioriterar designen. iPhone har bland annat lyckats just för att de tydligen har prioriterat designen.

Så tydligen är designen väldigt relevant!

Permalänk
Medlem

Helt klart kommer detta vara en stor säljare. Den har på pappret hårdvarumässigt rätta kraften och storleken att bära android och göra det till en trevlig upplevelse.

Känner dock lite skepsis till att det är HTC som har fått äran att ta fram hårdvaran. Samsung hadde varit bättre då de gör bättre byggen helt enkelt (speciellt foto/video delen).

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk
Medlem

Man får se ett kort klipp när han använder telefonen och det ser förjävla grymt ut. Med det lilla klippet så känner jag mig säker på att android kommer bli störst på mobil OS.

http://www.gsmarena.com/google_nexus_one_caught_on_video_teas...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobinCC
Man får se ett kort klipp när han använder telefonen och det ser förjävla grymt ut.

http://www.gsmarena.com/google_nexus_one_caught_on_video_teas...

Känns ganska likt iPhone, aja blir säkert bra.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobinCC
http://www.youtube.com/watch?v=1CJFdG-MARw

Tyvärr så såg ju browsern totalt värdelös ut, text skalar inte till skärmen och multi-touch verkar krascha telefonen eller nåt, lol.

Hoppas det kommer ut bättre videor med detta. Om den inte kan slå - eller iallafall matcha - Safari så har den inte ens en suck att utmana iPhone, hur bra än andra delar är.

Permalänk
Medlem

Skulle förmodligen kunna bli skitstor, bara priset är hyffsat lågt. Trött på dessa nya mobiler som kostar 5000<. Kan jag köpa en laptop och ha kvar min gamla mobil istället.

Permalänk

Ser fint ut hoppas de släpper den som planerat.
femte Januari såg jag en källa som sa att den skulle släppas till folk med invite?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Tyvärr så såg ju browsern totalt värdelös ut, text skalar inte till skärmen och multi-touch verkar krascha telefonen eller nåt, lol.

Hoppas det kommer ut bättre videor med detta. Om den inte kan slå - eller iallafall matcha - Safari så har den inte ens en suck att utmana iPhone, hur bra än andra delar är.

Håll dig till iphone tråden där kan du dissa alla andra telefoner hur mkt du vill

Permalänk

Hm min LG KP500 ser ju dyrare ut i alla fall! o.O

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobinCC
Håll dig till iphone tråden där kan du dissa alla andra telefoner hur mkt du vill

Vem dissade? Har du sett statistiken på mobile browser användning? En förkrossande fördel till iPhone (typ 60% vs 10% för Android). Det är ren fakta att Safari är överlägsen som browser, och den råkar finnas på iPhone.

Jag vill se en Android telefon som är bättre. Allt annat vore en besvikelse. Varför tror du annars man vill kolla på nya telefoner? Jämförelse med iPhone är oundvikligt, även om du försöker förneka den.

Videon som postades hade en så kass browser att om du jämför den med Palm Pre, Win6.1,Win 6.5 eller whatever så sög den fortfarande. Den får ju fan inte krascha om sätter två fingrar på skärmen. Men jag gissar på att det är en beta av mjukvaran, det måste det vara. Vilket är varför jag ser fram emot nya videor.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Vem dissade? Har du sett statistiken på mobile browser användning? En förkrossande fördel till iPhone (typ 60% vs 10% för Android). Det är ren fakta att Safari är överlägsen som browser, och den råkar finnas på iPhone.

Jag vill se en Android telefon som är bättre. Allt annat vore en besvikelse. Varför tror du annars man vill kolla på nya telefoner? Jämförelse med iPhone är oundvikligt, även om du försöker förneka den.

Videon som postades hade en så kass browser att om du jämför den med Palm Pre, Win6.1,Win 6.5 eller whatever så sög den fortfarande. Den får ju fan inte krascha om sätter två fingrar på skärmen. Men jag gissar på att det är en beta av mjukvaran, det måste det vara. Vilket är varför jag ser fram emot nya videor.

Och du tror att den släpps så? Iphone hade också en utväcklingsfas om du kommer ihåg det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Tyvärr så såg ju browsern totalt värdelös ut, text skalar inte till skärmen och multi-touch verkar krascha telefonen eller nåt, lol.

Hoppas det kommer ut bättre videor med detta. Om den inte kan slå - eller iallafall matcha - Safari så har den inte ens en suck att utmana iPhone, hur bra än andra delar är.

Så vi som INTE prioriterar browsing köper inte denna för att webläsaren är dålig?
Jag använder knappt webläsaren på telefonen men finns andra saker som är intressanta, tror denna blir en fin utmanare!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Vem dissade? Har du sett statistiken på mobile browser användning? En förkrossande fördel till iPhone (typ 60% vs 10% för Android). Det är ren fakta att Safari är överlägsen som browser, och den råkar finnas på iPhone.

Jag vill se en Android telefon som är bättre. Allt annat vore en besvikelse. Varför tror du annars man vill kolla på nya telefoner? Jämförelse med iPhone är oundvikligt, även om du försöker förneka den.

Videon som postades hade en så kass browser att om du jämför den med Palm Pre, Win6.1,Win 6.5 eller whatever så sög den fortfarande. Den får ju fan inte krascha om sätter två fingrar på skärmen. Men jag gissar på att det är en beta av mjukvaran, det måste det vara. Vilket är varför jag ser fram emot nya videor.

Läs Gizmodos tester. Enligt dem är webbläsaren snabbare än den på 3gs:en (som just nu är snabbast av alla)

Permalänk
Medlem

Google kommer kanske köra med Nvida Tegra chipset.

_________________________________________________________
Få voddler gratis http://www.youtube.com/watch?v=Gjrn-XS0_1k

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Tyvärr så såg ju browsern totalt värdelös ut, text skalar inte till skärmen och multi-touch verkar krascha telefonen eller nåt, lol.

Hoppas det kommer ut bättre videor med detta. Om den inte kan slå - eller iallafall matcha - Safari så har den inte ens en suck att utmana iPhone, hur bra än andra delar är.

Jo för alla som köper en mobil gör det enbart för att surfa, eller hur.
Då hade jag slängt iphone i väggen och kört på N900 som spöar skiten ur Iphone som inte ens stödjer flash.
Iaf om surfandet nu är allt.

Och du tror Iphone fungerade perfekt när den var i beta stadie? Hur lol kan man vara.
Fattar inte hur man ens kan ta upp att den buggar vid browser i beta stadie, hur kan man ens tro att sådant inte kommer fixas till retail.
Kan lova att safari buggade sönder när dom höll på med Iphone betan.

Tillbaka till din Iphone tråd.