Permalänk
Medlem

Bootmanager is missing -> ingen bild

Tja!
Det började med att jag skulle installera windows 7 på min dator, men det gick inte då installationen hela tiden hänger sig när den packar upp filer till hårddisken. Försökte några gånger, men sen orkade jag inte mer. Nu en månad senare skulle jag starta upp den igen och installera windows xp. Då får jag meddelandet "boot manager is missing. Press CRTL + ALT + DELETE to restart the computer". Jag gör det och jag hör datorn starta om, men får ingen bild och har inte fått det sen dess. Den låter precis som vanligt när den startar och jag hör det där "klicket" när den bootar. Så vad kan ha hänt och hur åtgärdar jag det?

Permalänk
Medlem

Har den funkat i en månad eller har du inte rört den på en månad? Vad klickar?

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z3p70r
Har den funkat i en månad eller har du inte rört den på en månad? Vad klickar?

Den har funkat i 1 år fram tills att jag försökte installera windows 7, efter det stod den bara 1 månad fram tills nu när jag försöker installera windows xp och det här händer. Klickar kanske är fel ord, men det där ljudet när man precis startar den och den bootar igång.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, the palace instead becomes a circus.”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkSix
http://support.microsoft.com/kb/919529

Det där hjälper tyvärr inte eftersom jag inte ens får någon bild på skärmen.
Har testat att reseta bios men det hjälpte inte.

Permalänk
Medlem

Om du installerar från skiva, har du kollat att cdrom är den första bootprioriteringen i Bios och inte hdd eller floppy?

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk

1. Tryck på strömknappen
2. Tryck upprepade gånger på f8 tills det kommer upp en skärmbild
3. Stoppa in din installationsskiva
4. Välj att boota med cd/dvd